Pic de la Pleta Pelada (Vall de Manyanet)

Distància: 14 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana; S2-S3, ME(A).Durada total: 5 h (3 canvis de pells).Punt de sortida: estació d'esquí de Boí Taüll. Des de l'estació remuntem fins al Coll de Roies seguint l'itinerari d'esquí de muntanya que la mateixa estació té marcat; abans d'arribar al coll, trobem trams molt endurits. Des del coll baixem cap la Vall de Manyanet per una bona neu primavera, amb dos ditets de crema fins a la cota 2200 on caldrà que ens carreguem els esquís a l'esquena durant 30 m-, just abans de creuar el Riu Manyanet. Aquí tornem a calçar i per una neu dureta, però de fàcil progressió (amb ganivetes) ascendim fins a 50 m del cim. Deixem esquís i remuntem uns pocs metres per neu dura fins a un collet on s'acaba la neu i cal fer els 30 m+ finals de cresta assequible (sense neu) fins al Pic de la Pleta Pelada. Per tornar, desfem camí amb una bona neu primavera a la primera pala i una neu encara tolerable, però ja primavera primavera, en la darrera pujada. Baixada final per pistes de l'estació.Esperem que les nevades previstes arreglin una mica el tema, perquè la cosa comença a estar justeta. Amb continuïtat, sembla que, ara per ara, es pot fer el Pic de Filià i la Pleta Pelada, la resta, amb major o menor mesura, caldrà descalçar en trams més o menys llargs. Si les nevades són les previstes i no arriba una calorada forta, serà un bon lloc per anar tancant temporada (sembla que l'estació tanca el dia de la mona).I la jornada en imatges: Baixant cap a Manyanet; a la dreta el Pic de LlenaRemuntant la pala O del Pleta PeladaA la dreta el Pic de Filià (viable per la N-O -no es veu-)Des del cim mirant la pala S-E del Moró (viable)Desfent la cresta30 m+ força pendents abans de la crestaEl CervíCreuant el Riu ManyanetTornant al Coll de Roies

Refugi cóms de jan (vall de ransol, andorra)

(MAPA VALL DE RANSOL)Continuem gaüdint d´aquest Vall i de mica en mica anem fent diferent itineraris i avui toca ... ja que no disposem de giare temps de fer aquesta curta...

A la Tossa Pelada des de Tuixent

Distància: 18 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: fàcil (però compte, perquè hi ha molts trams de sender poc transitats).Durada total: 6 h. Punt de sortida:...

CIRCULAR PIC DE LA PELADA 2370m.

15/08/23. El Pic de la Pelada, és un cim secundari del Pic de Madres, però amb la seva personalitat. Fem una excursió circular molt interessant, seguint el Trac de l'amic...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Cisterna de La Pleta de Sitges (El Parc del Garraf)

La Pleta és situada en la carretera de Rat Penat a Plana Novella, km 3,5 de Sitges. Potser el tret més característic d’aquesta edificació, sigui l’existència al...

Selva d’oza (vall d’hecho).

Descripció de la ruta; per fer aquesta curta caminada ens haurem de situar en la vall d'Hecho, un municipi aragonès situat a la província d'Osca, i enquadrat a la comarca de...

Pointe de Sales (vall de Samoens).

La Pointe de Sales és el cim situat més al nord de la serra de Fiz (Rochers des Fiz), la punta petita de la dreta a la foto de sobre. És un cim molt interessant, tant per la...

Gallina Pelada (2.317 m.)

var Latitud_sortida = 42.172141; var Longitud_sortida = 1.784236; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...

De saldes a la pleta palomera i retorn pels graus

Si seguiu aquest blog (-gràcies-) trobareu sortides sempre originals i diferents. Doncs bé avui trobareu una proposta que vaig fer l'altre dia i vaig anar per camí fressat -...

A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 4 hPunt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.Des de l'aparcament de...

Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...

La Gallina Pelada pel coll del Portet

Aquest diumenge amb la Neus hem tornat a la Gallina Pelada, però aquesta vegada hem començat a caminar per la seva Vessant Nord.Una ruta circular que farem en 4 h tot caminant...

SERRA S'ENSIJA: GALLINA PELADA (2.320 m)

Serra d'EnsijaFeia temps que hi anava darrera i finalment ahir va arribar el dia de pujar al cim de la Gallina Pelada, punt culminant de la serra d'Ensija, al Berguedà....

Via yaks (vall de remuñe)

DIJOUS, 14 D’AGOSTJa estem en plenes vacances i com cada any intentem guardar uns dies per sortir a muntanya amb la família Grau, no tot pot ser platja ni muntanya.Les...

Romànica Extrem (vall de Bianya)

Diumenge, 6 d'abril 2014 - 6h.23' 22Hostalnou de Bianya (Garrotxa)Un corredor donat de baixa a l'últim moment em permet poder córrer aquesta marató, en una gestió excel.lent...

La Creueta i Pleta Roja amb raquetes

2.03.14  Al nord-est del coll de la Creueta, entre el Puigllançada i la serra de Montgrony, s’estén una llarga i suau carena, a cavall del Ripollès i el Berguedà, i...