GR-7 - GR-171: Al voltant del refugi Caro (1.224 m)

Dissabte 21 d’abril de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Ebre.Temps aproximat: 8 h (17,4 km)Desnivell: 1.000 m (acumulat)Dificultat (1): Difícil.Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per l’autopista C-32 i després l’AP-7. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del Médol. Després seguirem i sortirem per la sortida 40 en direcció a l’Aldea i Tortosa.Agafarem la carretera T-342 de Tortosa en direcció als Reguers. A un parell de quilòmetres de Roquetes agafarem a l’esquerra la pista asfaltada en direcció a la urbanització Els Plans del Mascar, on veurem el rètol indicador del refugi Caro. Aparcarem al costat del refugi. Itinerari: Des del refugi Caro sortirem a la carretera i l’agafarem a l’esquerra (Restaurant Pou de Neu) fins a trobar una casa curiosament decorada amb pedres a les parets; al seu costat surt el GR-171.L’agafarem i passarem entre diverses cases fins a sortir a un sender que ens portarà per la part alta del barranc de la Vallfiguera fins que baixarem a creuar-lo.Tot seguit continuarem pujant suaument per l’altre vessant sota unes agulles característiques.Seguirem GR per passar el coll de Vallfiguera (859 m – 1 h 30 m) i baixarem per un camí ben dret fins a les cases del Toscar, amb la font i ermita de Santa Magdalena (3 h)A tocar d’aquesta ermita i al costat d’un transformador deixarem el GR per agafar a la nostra esquerra un camí de pujada cap a les Clotes indicat amb uns senyals de pintura vermella.Pujarem pel barranc del Bosc Negre fins al coll de Carabasses, on trobarem el GR-7 (6 h) que hem de seguir a l’esquerra; si el seguim a la dreta, a uns 350 m trobarem el refugi lliure de les Clotes amb una acollidora esplanada per descansar-hi.Reprendrem el GR-7 i retornarem al coll per continuar per la carena fins que el sender baixa cap al mas de Soldevila (6 h 30 m), on girarem a l’esquerra per pujar als plans de Llinars, amb bones vistes del Caro.Vàrem caminar per aquesta zona en la sortia al sostre comarcal de la Tosseta Rasa http://maifemcim.blogspot.com.es/2005/01/tosseta-rasa-1217-m.htmlel 29 de gener de 2005.Caldrà estar atents als senyals blancs i vermells i seguirem en direcció S fins a baixar altre cop cap al barranc de la Vallfiguera, on trobarem una pista que ens retornarà a les cases del Mascar. Seguidament i sense deixar els senyals del GR-7 agafarem un corriol a la nostra esquerra per arribar al refugi.Track: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/refugi-caro-nou-fonts-del-toscar-refugi-caro-nou-7271856Observacions: Al Parc Natural dels Ports hi ha diversos GR i PR. La proposta que us presentem aprofita el punt d’encontre entre el GR-7 i el GR-171 al refugi Caro i transcorre per paratges característics d’aquest espai natural com ara el barranc de la Vallfiguera o les fonts del Toscar.Excursió amb força desnivell acumulat. Itinerari ben senyalitzat. Aquest recorregut pel GR-7 i el GR-171 ens permetrà gaudir de bones panoràmiques del massís dels Ports.Existeix la possibilitat de veure orquídies.Ens endurem el dinar. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.

Cim, Ermita i Refugi de Sant Mamet

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Avui destaquem : La Font del Refugi de Castellar del Vallès

Des de Castellar del Vallès us cal que aneu per la carretera C-1415a, que porta a Terrassa, abans de creuar el riu Ripoll pel pont, cal agafar a l’esquerra el camí de can...

Estany Major de Colomèrs i Refugi de Colomèrs

Estanh Major de Colomèrs, (en català estany Major de Colomèrs)Parc Natural d'Aigüestortes i Estany de Sant MauriciPertany a la comarca de Naut Aran, Vall d'AranAltitud:...

Al voltant del tossal de Cambrils

27.10.19  El darrer diumenge d’octubre, i ja ben entrada la tardor, iniciem les sortides mensuals programades, també conegudes com “Les excursions del Samarra”....

Bisaurin (2670 mts.) des del refugi de Lizara.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquest cim el tenia pendent de pujar des de feia molts anys,  l'any 2002 amb el Pedro de Ordizia i la...

GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...

GR5: Landry - Refugi de Rosuel

Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels...

GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...

GR5: Les Chapieux - Refugi Plan de la Lai

L'estiu passat vam iniciar el GR5, el camí que ressegueix els Alps francesos des del llac Léman fins al mar Mediterrani. En realitat aquest GR ve de més lluny, ja que uneix...