Via de LES CABRES, Paret de la Codolosa, Montserrat. Onze anys després

Diumenge 29 de masig de 2022No habia tornar en aqusta via des de el 2011, en que vaig anar per acabar d'ajudar a l'amic Joan Baraldés a fer-hi uns quants "retocs" a la via. De fet, la tenia com oblidada i va ser fa un parell de setmanes que la vem veure mentre escalavem la seva veïna la Alimera i el segón llarg em va deixar un tant des col.locat, no recordave que era tant fi i difícil. És una via més d'aquesta zona de la Codolosa on trobarem trams de roca discreta i d'alguns molt bons. Fa l'efecte que la part final del primer llarg, deu haber agut un despreniment de roques per que no quadra amb fotos i assegurances antigues.1r llarg: IV i III, tres expansions en uns 40 metresComença a pocs metres a la dreta de la via Alimera. Pugem per un esperò evident amb roca a controlar en algun tram. Anirem pujant per ressalts fins a un lloc on smbla ser que a estat un despreniment. Entrarem en la típica feixa i la travessem per enfilar-nos un altre cop per una curta paret on muntrem la reunió a l'esquerra d'una fissura.2n llarg: V, V+/A0 i IV, unes set expansions en uns 25 metresSortim en vertical per placa molt fina fins a una mena de diedre tombat. Seguim ara més facilment en vertical seguint els parabolts. L'escalada es plaent fins a aribar a la reunió.3r llarg: IV, dos expansions i un pont de roca en uns 25 metresContinuem en vertical per una mena d'esperò amb passos mes o mneys fàcils on al final trobarem la reuinió/ràpel una mica incòmoda.Per baixar ho farem per la mateixa via amb dos ràpels, un de 50 m i un darrer de 40 m.Escalada realitzada per: Agustín Pérez i Joan Prunera

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

15 anys de... la Niltina al Cap del Ras.

Crec recordar que feia relativament poc que havien obert la Niltina a Àger quan vam veure la ressenya, tot i així encara vam tardar un any en anar-la a repetir. Així que,...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

30 anys al Farell són molts anys!

30ª Cursa de Muntanya del Farell 12,2 km. 1-16-13 6-16 x km. 279 metres de desnivell positiu 191 de 268 classificats, 9è de 18 classificats a M6 De nou estic al Farell, i...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...