Un mirador sobre Poblet. Les Masies -Les Masies

Excursió realitzada el dia 7/10/2018Excursió que ens porta fins el Mirador de La Pena tot seguint pistes i senders a través del magnífic -i ben cuidat- bosc de Poblet.La caminada la iniciem just al costat de l'alberg Jaume I.0:00 h. Inici de la caminada. Prenem la carretera TV 7007 cap a la dreta. A la nostra dreta tenim el Monestir de Poblet.0:10 h. En un revolt pronunciat de la carretera surt un camí a l'esquerra. Allí hi ha el punt d'informació de la Font de la Magnèsia.Ens hi acostem i uns graons ens menen a una ampla pista que hem de seguir cap a l'esquerra.0:18 h. La pista fa un gir cap a la dreta. Nosaltres deixem la pista i seguim recte per un camí que s'endinsa per la vall. El camí va seguint el fons del Barranc de la Pena.0:30 h. Bifurcació. Anem pel sender de la dreta. que fa unes llaçades per arribar a la Pedrera de l'Escolta.0:35 h. Pedrera de l'Escolta, explotada antigament per extreure'n balast per a les vies de tren.0:53 h. Trobem una pista perpendicular al camí. La seguim a l'esquerra.1:02 h. Plaça de la Llibertat. Clariana enmig de l'alzinar, amb bancs. La travessem i seguim pel sender. El camí travessa diverses vegades les tarteres que baixen pels vessants de la muntanya.1:17 h. Carbonera. Reproducció d'una antiga carbonera.1:26 h. Tanca. Uns metres més enllà arribem a una pista que seguim cap a l'esquerra, en sentit ascendent. Davant nostre veiem un parell de gran roques que l'erosió ha treballat. Són els Frares Encantats.1:31 h. Pou de glaç, a l'esquerra del camí.1:35 h. El mateix pou anterior, vist ara des de la part superior.1:37 h. Cascada, a l'esquerra del camí.1:45 h. Casa Forestal de La Pena. El camí gira a la dreta i segueix enfilant-se tot fent llaçades.1:50 h. Camí de la Font dels Boixets, a la dreta. Seguim per la pista.1:53 h. La pista es troba amb una altra que ens ve per la dreta. Seguim cap a l'esquerra.1:57 h. Camí, a la dreta, cap al mirador. Abans d'agafar-lo avancem uns metres fins a la Font del Deport. Tornem enrere per agafar el camí(senyals GR) cap al mirador.2:05 h. Deixem el camí planer per enfilar-nos en una breu grimpada cap a l'esquerra, tot seguint els senyals del GR.2:10 h. Mirador de La Pena, condicionat amb bancs i panells d'orientació. Ampla panoràmica de la Conca de Barberà cap al nord, amb la Casa Forestal de la Pena en primer terme i, més enllà, el Monestir de Poblet, l'Espluga de Francolí a la dreta i Vimbodí a l'esquerra.Per baixar no agafem la drecera del GR que havíem seguit anteriorment sinó que seguim el camí que baixa més suaument, fins al costat de la Font del Deport.2:18 h. Trobem a la dreta la desviació a la grimpada que havíem fet abans. Seguim el camí, ara comú amb el tram de pujada, amb senyals GR. Quan arribem a la pista la seguim a l'esquerra, desfent el fet abans.2:26 h. Bifurcació (la mateixa que a 1:53h.) Seguim per la pista de la dreta, baixant. 2:31 h. En un revolt de la pista cap a la dreta, hem d'agafar un camí (Sender del Colom, senyalitzat) cap a l'esquerra, que s'endinsa en el bosc.2:37 h. Cova de Fra Marginet, a l'esquerra del camí. Més que una cova, es tracta d'una balma.3:04 h. Font del Colom. Quan nosaltres hi passen està ben seca, sense ni rastre d'aigua.3:10 h. Bifurcació. Seguim la drecera que baixa cap a la dreta.3:14 h. Pista. La seguim cap a l'esquerra. Seguim sempre la pista principal, que va baixant.3:48 h. Caseta d'informació de la Font de la Magnèsia i carretera. La seguim cap a la dreta.4:00 h. Alberg Jaume I i fi de l'excursió.Powered by Wikiloc

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

Llibre recomanat : 100 curiositats sobre els arbres i els boscos

Fitxa : Autor : JOSEP GORDI I SERRAT Nº de pagines: 256 Editorial: COSSETANIA Idioma: CATALÁN Enquadernació : Tapa blanda ISBN: 9788413562674 Any de edició: 2023 Preu :...

Avenc del Mirador (Garraf)

Avui hem iniciat la temporada de sortides "de tarda" amb una sortida relativament curta a un petit avenc situat molt a prop de casa, al costat de Castelldefels,...

Puente de albarda sobre el rio vero

El rio Vero, esa arteria de agua dulce que cruza la comarca del somontano, es un auténtico regalo para todos aquellos que amamos esta comarca y sin duda en los meses más...

Puig de sa Font, el mirador de Son Servera

Son ServeraEl puig de sa Font és una petita muntanya de 273 m de la comarca de Llevant, als peus de la qual trobem la vila de Son Servera. Al principi de la ruta, trobem...