Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de recapte (de tots els gustos i formes), panadons d'espinacs, pop a la gallega, xocolata, carquinyolis regats abundant-me'n amb cerveses i vi.  Error. No sé el que vam perdre, però si que van guanyar algun quilet encara que va haver un ambient fabulós... ja pensem en fer una propera calçotada.Be, anem explicar el que vam fer. L'Antoni Balasch va quedar fascinat del Mirador del Montsec. Una zona d'escalada oberta per l'Albert Cortés i la seva filla Laura on vam estar al gener de 2021 (veure aquí). En aquell temps no havia gaire informació. Ara per internet he trobat força més informació com en l'aquesta pàgina (aquí) d'on hem agafat algunes imatges orientatives.L'altra vegada vam escalar per l'esquerra del sector i enguany hem anat a la dreta per no repetir les vies. Hem fet Biere (5b), Avi (5a), Cal Txe Txe (5b) i Birra (5a). En alguna graduació no estem de tot d'acord però tampoc cal entrar en detalls. Les 4 són un plaer per escalar. Regletes i passos d'adherència. Ja veig que el proper any l'Antoni ens demanarà tornar a pujar-hi... i això que la pujada és exigent.El sector Mirador del Montsec es troba en les cingleres meridionals properes a la carena del Montsec de Rúbies, més exactament prop del Puig Ramader. És un racó idíl·lic, ideal pels dies de boira a Lleida. Aquí dalt hi deu de fer solet. Tranquil·litat total. No crec que us molesti l'acumulació d'escaladors. La roca és una meravella; té unes regletes horitzontals que enamoren. Escalada en molts moments d'adherència. Equipament molt amable. Tot pensat per fruir... peròPerò cal caminar per arribar-hi.Accés: A Vilanova de Meià agafem la carretera que ens duu a Llimiana (L-913). En el km 3,1 agafem un trencall que surt a l'esquerra.0,5 km Trencall secundari a la dreta. Anem a l'esquerra.2 km Trencall a l'esquerra al Santuari de Meià. Anem a la dreta.6 km Bassa a la dreta del camí. Damunt hi ha una font. La pista de terra empitjora. 7 km Aparcament a la dreta on trobem un cartell que ens indica el Camí Ramader que seguim.Aproximació:Agafem el sender amunt. El primer tram puja dret fins arribar a l'antic camí Ramader on puja fent ziga-zagues.Als 30 min arribem al darrer revolt a l'esquerra del camí. Seguim el camí uns 50 metres i ens trobem amb u na fita destacada. Ara pugem al recte amunt seguint unes fites. Un cop arribem a la paret anem a la dreta fins trobar el nostre sector. (38 min)Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del...

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Escalada esportiva a valdellou (sector skas, derecha)

Dons si, després de 10 anys torna a Valdellou repetint company, en Ramón !!! Aquesta vegada em fet una mica de inspecció per tota la escola i m´he quedat meravellat del seu...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Avenc del Mirador (Garraf)

Avui hem iniciat la temporada de sortides "de tarda" amb una sortida relativament curta a un petit avenc situat molt a prop de casa, al costat de Castelldefels,...

Via del TOTORO. CAP DEL RAS. MONTSEC ÀGER.

26/04/23. Al Montsec d'Àger, després de l'edició de la Guia de Montsec Oest, d'en Luis Alfonso (Luichy), s'han anat obrint noves vies. Avui anem a una d'aquestes oberta per...

Escalada esportiva a gredos

La verita és que he dubtat una mica en si escriure aquest post, o no. I per què? Doncs perquè les zones d'esportiva que vam visitar per Gredos, són...

Escalada esportiva a batet, la lleixa (ripollés)

Dons si, un altre sector d´escalada esportiva que no había trepitjat i aquesta vegada, aprofitant el nostre aniversari 13 geamm i que estem al Ripollés ... ens arribem fins...