Nous parabolts a la formiguera: variant d'entrada espero indecisa

L'altre dia mirant i remirant trobo que hi ha una altra via a la Formiguera: Espero la Indecisa. De fet, no li donaria la categoria de via, sinó de variant d'entrada. No és per res, però feia anys que me l'havia mirat. De fet serveix per quan la via normal està molt saturada de cordades pujar per aquí que té una mica més de grau i és divertida.Quan heu fet les dues tirades podeu triar entre anar a la via normal, a la Memòria Selectiva o a la Savina Wall (antiga via dels Jesusos). Nosaltres avui hem sortit per la via dels Jesusos que ara anomeneu Savina Wall.He marcat la Variant Esperó la Indecisa sobre un croquis de la Savina Wall d'en Joan Prunera, No estic a la seva alçada però crec que pot ajudar a comprendre la via.FITXA TÈCNICADificultat: VMetres d'escalada: 110 metresTemps d'aproximació: 13 minutsTemps de tornada: 20 minutsGrau d'exposició: BaixVia equipadaMaterial: 8 cintes exprés i reunionsVia oberta per:  Membres del Centre Excursionista de la Segarra.Descripció de la via:1a tirada (IV - IV+ - 25 metres - 7 parabolts): Sortida evident ja que ressegueix un marcat esperó. Hem deixat a la dreta la pujada a la via Normal. Des de sota ja albirem uns 4 parabolts. Ja veieu de patir no patirem gaire. Hi ha bones preses i la via ha estat netejada. Es fa de bon pujar. Darrera d'una arbuts hi ha la reunió rapelable. La paret tomba.Inici de la via2a tirada (II-III - 35 metres - 5 parabolts): Anem pràcticament caminant. Abans hem hagut de prendre la decisió per on tirarem després de fer la variant. Tenim tres opcions: Normal (3 parabolts), Memòria selectiva (5 parabolts), i la via dels Jesusos (Savina Wall) també 5 parabolts. Nosaltres continuem avui per la via dels Jesusos, mal diata Savina Wall. Xapem els tres parabolts de la variant fins arribar prop de la reunió i llavors anem a l'esquerra fent anar els dos parabolts de la via Memòria Selectiva fins arribar a la via dels Jesusos (Savina Wall).Arribant a la reunió de la Savina Wall (via dels Jesusos)3a tirada (IV+ amb dos passos de V - 25 metres - 8 parabolts): Fonamentalment anem pita amunt seguint el parabolts. Hi ha un passet intermig que s'ho fa mirar (V) i després hi ha una rebaba que també ens fa tibar però la resta es deixa fer. Els que portem anys fent-la hem vist com han aparegut del no res, bústies prou agraïdes.Tercera tirada, en la rebaba final4a tirada (V - 25 metres - 7 parabolts): La paret es posa més dreta i hi ha passos més compromesos. Especialment el pas final, a tocar de la savina que dona nom a la via. Hi ha algun pas que he vist que algú li posa de V+, crec que una mica a la dreta es pot passar millor.De totes formes es nota que han passat moltes cordades. La via deixa bon gust de boca.Segona tiradaDescens: Si voleu fer altres vies, podeu rapelar la via amb dos 60 dóna exacte. Però si ja en teniu prou, poder és millor baixar caminant. Tireu uns metres amunt per la dreta i ja trobareu un corriol que hem d'anar seguint.5 min Per l'esquerra ens incorporem al camí que baixa de la ferrata Cagaté el lorito i el sender ja està més ben traçat.10 min Ens incorporem al camí que baixa de Vilanova de la Sal i anem a la dreta. Aviat sortim a la via del tren que travessem i baixem per un coster.20 min Arribem a l'aparcament de la Formiguera.Accés: En el km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem un trencall a l'esquerra que ens duu a l'aparcament del Barranc Fondo o de la Formiguera on aparquem.Aproximació: Agafem un sender que surt de l'extrem de l'aparcament.3 min Agafem un trencall a l'esquerra i travessem el barranc (de vegades porta aigua). Seguim per l'altre vessant ara amb el sender més evident.10 min Després d'un fort tirapits arribem a la via del tren que travessem.13 min  Voregem la paret i anem a cercar el començament de la via que està a tocar de la via Normal. Marcat Esperó de la paret per on pujarem. Damunt es veuen tres o quatre parabolts. Coordenades UTM: 31T  x=320614  y=4637988Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou,...

La Codolosa, variant de la Canal

Una nova matinal d'escalada a la Codolosa, amb l'ascensió d'una via fàcil que, amb quatre tirades, un dels murs d'aquesta zona d'escalada. La Variant de la...

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

A la France nous sommes demassié

Rogaine d’Aubrac 25 km. 7-26-02  18-16 x km. 810 metres de desnivell positiu, 186 punts, 28 fites 30è de 52 classificats   Vam sortir el divendres...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

SANT LLORENÇ DE MONTGAI Esperó del Cilindret

Els dimecres acostumem a quedar a Sant Llorenç un grupet de veterans de Lleida, per fer alguna matinal al lloc on va començar tot. Avui estem el Roger, ell no és...

MONTSERRAT Esperó de Fra Garí

Feia molt temps que no escrivia al blog, no és que no faci activitat, el motiu es que repeteixo bastant i em costa una mica amb els malucs nous, els...