Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre els cims del Pirineu i les temperatures varen baixar molt.Aquesta  vegada la meteorologia s’alia amb nosaltres i poc a poc les condicions milloren. Finalment hem pogut realitzar aquesta excursió-escalada entre amics en unes condicions més que acceptables.El Pic Negre d’Envalira deixa caure uns quants esperons de granit sobre el vessant del Pas de la Casa. Un d’aquests, el més elegant, apunta directament al cim i és el que hem escollit per a aquesta sortida.La via en sí, bastant sobreprotegida amb bolts, es desenvolupa en terreny d’alta muntanya sobre una roca que cal anar comprovant contínuament.  Malgrat això la progressió va resultar fluida i agradable.La Cara nord del Pic Negre d’en ValiraDades pràctiquesDesnivell de la via: uns cent quaranta metresDificultat: en general quart grau amb algún tram de quart superior i un pas de cinquè inferior molt assequible. Alguns trams de tercer grau al llarg del recorregut.Desnivell total de la sortida: uns 600 metresOrientació nord. Preveure una mica de roba d’abric i trams una mica humits si ha plogut recentmentCal anar controlant les preses doncs no totes son sòlidesMaterial: 12 cintes exprés i un joc de aliens per si ens desviem accidentalment de la viaAproximació: arribats al punt més baix de l’esperó pujar una quaranta metres per l’àmplia canal rocosa a la dreta. Veurem llavors el primer bolt en el mur de l’esquerra.DescripcióPujant per la pista d’esqui cap a la viaRestes de neu a peu de viaInici de la via. Els dos primers llargs els varem trobar humits i la roca bastant fredaLlarg 1. La bota rígida em va funcionar molt bé en aquest entorn fred i humitLlarg 1. Una mica més amuntLlarg 1. En JC entrant a la reunióLlarg 2.Inici. Flanqueig amb preses petites. D+Llarg 2. Uns metres més enllàLlarg 2. Seguim amb tendència a la dretaLlarg 2. En JC després del flanqueigLlarg 2. En JM entrant a la reunióLlarg 3. En JC sortint de la reunióLlarg 3. Tram senzill intermigLlarg 3. En JM arribant a la reunióR-3. Una bona equalitzacióR-3. En JC assegurantLlarg 4 Sortida de la reunióLlarg 4. En el pas ‘clau’ de la viaLlarg 4. Arribant a la R-4Llarg 5. IniciLlarg 5. En JC en plena feinaCim!Tots tres al cimEn el camí de baixadaHem de fer més sortides com aquestaJosep Maria, Joan Carles i Xavier

Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou,...

PIC NEGRE (Andorra)

L'Estació d'Esquí de Fons La Rabassa-Naturland  es troba en un espai andorrà fronterer amb la Cerdanya, és un bon lloc per a fer interessants i fàcils passejades...

Ascensió al Pic Negre (2.642 m)

Avui volíem fer una sortida d'esquí de muntanya combinada amb raquetes però, encara que estem a l'inici de la primavera, la falta de neu ens ha aconsellat...

L'Esperó Nord al Gep dels Torms.

Escalar una mica, ha estat l'excusa per sortir de casa i, el fort vent (i les obligacions familiars) el motiu per tornar-hi. Així que he anat a la Mòra Comdal després de...

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Pic Negre des de Bescaran

Distància: 18 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Punt de sortida: Bescaran.TRAÇA GPS  Des de la part alta del poble sortim pel Camí del Retrobament...

Esperó nord est. pic de la valleta.

27/07/23.  L'Esperó nord est del Pic de la Valleta és una clàssica imprescindible, 41 anys després d'haver-la fet amb el Ramón Samarra, tornem amb el Ramir què...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

Díedre del Negre a Montanejos.

Una molt bona via díedrica en la seva majoria, llevat del segon llarg on hi trobem una placa ben xula que dona el grau obligat a l'itinerari.La tercera tirada és antològica i...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

15 anys de... la C.A.D.E. a la Nord d'Agulles.

La C.A.D.E. de la Roca 92 a Montserrat té la fama de ser la millor via de la Nord d'Agulles. I potser és veritat, almenys per elegancia i estètica del recorregut. Jo vaig fer...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...