Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou, és distreta i poc compromesa, però sobretot em va agradar el conjunt. La caminada des del coll de Bracons per la via normal del Puigsacalm, el flanqueig per tot el vessant oriental de la muntanya, trobar la via, acabar d'arribar al Puigsacalm.... Tot el conjunt fa d'aquesta petita i senzilla escalada una bona experiència.Aquí deixo una parell de ressenyes del Joan Asín i del col·leccionista de vies, però la xarxa en va plena.La roca no és cap meravella, són gresos eocens que es van desfent a mesura que vas pujant, però està equipada per no patir. I l'entorn si que és meravellós!Quan hi vam anar amb la Queralt, vam tenir alguns problemes inicials per trobar la paret, sobretot perquè en passes altres que et poden confondre. Però de seguida que la vam veure, la ruta és clara: grimpada fins un replà on es veuen els parabolts, i esperó evident fins la carena del Puigsacalm.De totes les tirades, la única exigent és la tercera, però reconec que els passos de fissura són molt interessants.I el fet que tota la via sigui ben aèria li dona un plus afegit que fa que, fins i tot els llargs fàcils de la part superior tinguin interès.Arribem al Puig dels Llops, a la carena del Puigsacalm, i allà agafem el camí del cim principal i s'acaba la tranquil·litat. Una munió de gent al camí, i una gran cua per fer-se la foto al cim.... Bé, privilegis nostres que encara podem gaudir de la muntanya solitària una bona estona!

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

SANT LLORENÇ DE MONTGAI Esperó del Cilindret

Els dimecres acostumem a quedar a Sant Llorenç un grupet de veterans de Lleida, per fer alguna matinal al lloc on va començar tot. Avui estem el Roger, ell no és...

MONTSERRAT Esperó de Fra Garí

Feia molt temps que no escrivia al blog, no és que no faci activitat, el motiu es que repeteixo bastant i em costa una mica amb els malucs nous, els...

Esperó Sud del Puigsacalm pel camí dels Tossells

Divendres 31 de desembre de 2021El Puigsacalm no es caracteritza per tenir un rocam d'allò més adient, però "deunidó" la de vies que s'han obert darrerament. Aquest...

Vies del diedre + esperó blocaire

DILLUNS, 27 DE DESEMBREComiencen les jornades de la “crema dels torrons” i cal recuperar la normalitat.Aquests dies el mes important es sortir i trobar-se amb els...

L' esperó del titanic

DILLUNS, 06 DE DESEMBREAvui , ja completament dins el Pont de la Constitució la gent ja esta colocada i per la zona tan sols quedem els que no poden sortir o els que...

L'esquena del puigsacalm xic o aresta sud

Estrenem la tardor amb aquesta bonica i elegant Aresta. Fem l'aproximació des del coll de Bracons, passant per la font Tornadissa i just abans d'arribar al cim del Puigsacalm...

Desconeguda, 6c (100 m), Esperó de Santa Ana

Activitat febril aquest dies, a veure si el blogspot explota o el senyor facebook ens envia a la merda d'una puta vegada. A la nostra edat, hem d'aprofitar aquests lapsus de...