Espatarrant integral a la cresta de les roques roies

Des d'abans del confinament teníem equipada la Integral a les Roques Roies però no ens deixaven anar a l'Aragó i, poc a poc, semblava que ens anàvem descuidant-la. Avui hem fet la Integral ja havien fet diferentes parts però ens faltava totes els trams. Les crestes tenen una bellesa molt especial. Em recorda la de Travessany.Escalar una cresta comporta fer trams exigents, gestió de cordes muntant ràpels, caminades insulses, llocs on la roca és mou i una sorpresa final... abandonem la cresta per un avenc per on també hem de rapelar i.. tingueu en compte que si sou una mica grassonets no baixareu. En acabar la Integral vaig tenir la sensació d'estar molt content de la feina feta.DESCRIPCIÓ DE LA VIA:1a tirada (V+ - 1 - 23 metres - 5 parabolts): Ens situem en l'extrem est de la cresta on havia un llarg d'escalada esportiva prou exigent per començar (V+) encara que es pot anar trampejant cercant el millor pas. L'escalada dura uns 15 metres però després anem caminant fins la reunió. Roca ben agradable.Primer llarg2a tirada (III+ - IV- - 15 metres - net): Grimpem per una sèrie de blogs que són de bon protegir. Els darrers són un tram més agradable que podem agafar al recte per pujar al que podríem anomenar primera agulla. Si es vol, es pot evitar per l'esquerra caminant. Des del cap de l'agulla podem muntar un rapel d'uns 10 metres seguint el fil de la cresta, encara que es pot desgrimpar pel davant.Segon llarg3a tirada (V+ (A0)- 15 metres - 5 parabolts): És el llarg estrella de la cresta. Primer pugem un petit gendarme exigent. Un cop situats damunt del gendarme tornem a la paret per un pas prou aeri i pugem pel fil de la cresta. Tot un plaer encara que cal posar atenció a la roca.Des de dalt del petit gendarme l'accés a la cresta4a tirada (III - I - 52 metres - 6 químics): Ens incorporem a la via per la cresta de les Roques Roies que ja havíem fet (vídeo de l'ascensió). Aquí havia hagut l'intent de fer una via ferrata per la cresta i es van posar uns químics. La via pujava per una canal que ens arriba per l'esquerra. Primer ens trobem una petita grimpada (III) però aviat ens caldrà anar caminant. Nosaltres vam fer un llarg, massa llarg, i vam tenir problemes per recuperar les cordes pel fregament (i això que no vam fer anar tots els químics). Així que recomanem fer una tirada menys llarga aprofitant els claus fixats amb químics. Nosaltres vam muntar la reunió en una savina destacada.Quart llarg5a tirada (III - IV+ - 25 metres - nets): Passem per la vora de dos savines que no llacem per evitar el fregament de cordes. Baixem un parell de metres. Davant tenim l'agulla més esbelta de la cresta. Cal pujar per una fissura que hem de protegir de IV+ (molt agradable). Muntem la reunió una mica més enllà on tenim la nova instal·lació del proper ràpel (10 metres). Alerta a la baixada, tal tirar-nos cap a l'esquerra perquè a la dreta hi ha un parell de blogs que ens estan esperant per caure.Sisè llarg 6a tirada (V - IV - 25 metres - 2 químics): Davant tenim una fissura exigent (V). Cal posar un friend - gran - o pujar una mica més fins una savina vella i una fissureta a la dreta on protegir fins arribar a un dels químics que ens dona seguretat. Un cop a dalt anem a buscar una pujada prou agradable fins arribar al punt més alt de la cresta per nosaltres on muntem la reunió en una savina.7a tirada (I - 25 metres - net): Anem caminant. Per l'esquerra trobem el cable de vida de la via ferrata que estan construint. Muntem un rapel de 8 metres. Segurament quan acabin la ferrata es podrà desgrimpar.Arriben a l'avenc de les Roques Roies un dels trams més agradables de la via. Nosaltres baixem fent dos ràpels però properament s'equiparà amb una cadena. L'avenc fa una mena de L. Vam fer un primer ràpel en vertical per la cova, on sempre hi ha llum natural. En arribar en el fons de l'avenc cal muntar un altre ràpel en diagonal que hem muntat sobre una pedra que hi ha travada en una escletxa i que ens permet superar amb seguretat els darrers metres en diagonal. És un pas estret...

L'Eva Solans a les Roques del Pelat.

En aquest preciós i radiant dia de primavera no tenia ganes de patir poc ni molt, i per això he anat a repetir l'Eva Solans a Vilanova de Meià. Per no tenir, no tenia ni...

Puig Cendrós, per la cresta W

Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té...

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

Via Animalades a les Roques Blanques.

Un lloc ferestec i un totxo emblemàtic.Després de fer la seva veïna, la via  Barrinaires, fem una ràpida matinal abans d'anar a la feina.L'aproximació es tota una...

Via Barrinaires a les Roques Blanques.

Avui despres de moltes voltes acabem fent plà D. L'aproximació la fem desde la pista del coll del Bruc i aparquem front del forn de calç.Reculem uns 50 metres i...

La Pixel Pirata a les Roques del Pelat.

Avui (també) bany de sol a Vilanova de Meià. Mentre estava a l'R1 de la Pixel Pirata a les Roques del Pelat, pensava com ha canviat tota la vall ara que NO està de moda: pocs...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...