Via Normal a la Momieta.

Ens ha semblat una perla de l'escalada montserratina, tot una lliçó d'audàcia i valor de la generació de la postguerra.Un flanqueig per una providencial vira mena a la intrigant placa de la segona tirada. Una bauma de les de fer-hi parada i fonda serà el prel.ludi de l'evident i agradable díedre de sortida.L'equipament de la segona tirada és variable: la podem trobar a pèl com la debien deixar el dia de la primera, totalment equipada amb bolts o qualsevol punt intermig. Nosaltres hi hem trobat un bolt i un pont de roca. Aquesta tirada ens ha fet pensar,m'imagino que els monserratins més rodats la trobaran trivial. Del merlet en forma de mugró hem flanquejat a l'esquerra, rectes i de nou a la dreta amb un pas fí de decisió...poc que se pas si ho soms fet pas bé!. Hem posat molt de ferro però no ens en refiàvem massa.Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€. Aproximació: Del Monestir prendre les escales dels pobres, al Pla de Sta. Anna agafem el primer trencant a ma dreta que condueix al Refugi de Sant Benet.Deixem Sant Benet a la nostre esquerra i seguim recte creuant una porta. Arribem a un trencall i agafem el corrriol de la dreta en lleugera baixada. Passem per sota les vies esportives desplomades de la Trumfa i un cop a la vertical de la Momieta localitzem una traça a ma esquerra ( fita a l'inici ) que ens conduirà a peu de via. A plom del coll que separa la Momia i la Momieta.Material: Hi ha qui només utilitza el Camalot 0.75 per treure pèndol a la primera tirada, no se si és perque són escaladors no porugs i/o perque en el moment de fer la via la segona tirada estava parabolada. Nosaltres que som el lúmpen de l'escalada montserratina hem cosit a ferro la via: dos tricamps ( blanc i negre ) i un joc de friends des de l'Alien blau la Camalot del 3.Horari: Aproximació 30',via i rapelar 2 hores.Orientació: Sud(?).Descens: Anem a buscar una instal.lació de dos bolts amb cadena i anella una mica rovellats.D'aquí fem un sol ràpel d'uns 50/55 fins al mateix peu de via.Teoricament aquest ràpel és fraccionable ( coll amb la Mómia ? ) però nosaltres no hem vist cap instal.lació.

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

Via Normal - Flanagan al Cilindre o El Cabrit.

Per acomiadar les tardes d'escalada d'estiu despres de treballar fem aquesta autentica via històrica al cor de Montserrat (Ecos).Fem aproximació per la drecera del...

Via Normal al Gerro

Com a pla C ens em fartat de fer vietes maques per aquesta zona , molt recomanable la Pam a pam adictes ...com no dels Germans Masó. Al rapelar ens fixem en la...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Via Normal al Rave.

En el moment de la obertura fou una via avanguardista, el balmat de la segona tirada fou un repte tècnic de primer ordre. De mica en mica aquest tram s'anà omplint de ferro i...

Via normal al cavall

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem...

Via Normal al Trencabarrals.

Després de vint anys cardant el pena per Sant Benet i els Gorros finalment s'han alineat els astres i ens hem anat a arrossegar a aquest monòlit tant ben parit. Ens ha semblat...

La Normal al Roc de la Bala.

Fa molts anys, vaig anar d'excursió per aquests cap de serrat de la Móra Comdal i vaig veure alguna coseta a la cara sud del Roc de la Bala. Des de llavors, sempre he tingut...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Via Pany o Normal (45 m. V+) al Dit (Montserrat)

Magnífic itinerari obert un llunyà 6 de juliol de 1941 per la cordada Jordi Panyella Pany, Maria Antònia Simó i Jorge Ferrera, el qual recorre l'arrogant aresta nord del Dit...

Via Normal al Queixal Corcat.Els Emprius.

Aquests dies de poca llum i ventades importants,ens anem a perdrens una estoneta per aquets paratges d,ensomni. I es que s,ha d, aprofitar donades les restriccions.El nostre...

La Normal a la Paret Formiguera

Tots els que llegiu aquestes paraules ja coneixeu el poder de desconnexió que té l'escalada i, avui, en un dia perfecte a la Normal de la Paret Formiguera, un nou fitxatge en...

Via normal a L' Agulla del Vidre. Sot del Torn

Després de fer un intent a la Cinglera del Follo i no poder baixar en Rapel a causa del desbroçament que han malmes el bosc i l'accés a la instal·lació. Fem un pla B i...

MONTREBEI.AGULLA MARCEL MIRÓ. via NORMAL V

A Mi m`hagues agradat obrir-te un viot que es el que et mereixes MARCEL,però has marxat en un moment en que no tinc salud per fer-ho.Si algun dia vaig ser feliç de jove,va ser...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Video normal al frare gros

Com estem en captiveri forços (confinació) he pensat que estaria bé veure els videos que hem fem amb la Miquel Àngel Produccion. Ja veureu que bé ens ho passem mentre...

Via Normal al Remacha.

La primera tirada te l'entrada un pèl gastada seguida d'un tram de rostoll,no mola massa.En canvi el segón i el tercer llarg, que a més es poden enllaçar,són molt bons.A la...

15 anys de... la Normal al Puro.

I després de la Visera i el Pisón, tocava el torn al famós Puro de Riglos. Recordo que aquella nit de fa 15 anys va ploure i bastants dels que feiem bivac per l'entorn ens...

Via Normal al Penyal de Sant Llorenç.

Típica via rampell que tot el dia la veus fins que un dia encarta enfilar-s'hi.A l'agulla hi ha tres itineraris de dificultat similar: Lagartija Nick,Normal i Tako Loco.El més...

Montserrat - La Bitlla - Via Normal 4/4/2019

La Bitlla, agulla simbòlica, esvelta, amb emplaçament privilegiat, només rebre l'ombre de la seva veïna la Bola de la Partió.Fins el 18 de juny del 1944 no va rebre la...

Via normal a la Momieta

Tornem a Montserrat amb el Pep, altra cop a Sant Benet amb l'objectiu de pujar la Momieta, un cim petit on encara no havia estat, i amb una via normal amb una certa aura.Tornem...