Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar a algun racó del que vull acabar de gaudir. enguany ha estat la segona opció, els Ecrins és un lloc on hi vaig prou sovint, però hi havia una colla de tres mils al sud de Vallouise que em cridaven l'atenció.Curiosament, el primer cim on vaig anar va ser un repte antic, el Rocciamelone, un cim fronterer entre l'Haute Maurienne i la vall de Susa de 3.538 metres. Un cim que pel vessant nord connecta amb les geleres del sud de la Vanoise, té un vessant sud sense neu i amb un camí molt còmode.Sempre que fer 1.800 metres de desnivell es pugui considerar còmode, clar!L'aproximació no és senzilla. Cal anar a Susa i agafar una pista asfaltada en direcció al refugi de la Riposa, que guanya ràpidament alçada, però on caldrà una bona intuïció per trobar el millor camí enmig de cruïlles sense senyalització.Jo vaig deixar el cotxe una mica bans del refugi, on hi ha un aparcament d'on surt un bon camí que puja decidit a buscar la carena.A la carena el camí s'ajunta amb el que ve del refugi i va pujant amb ganes i sense possibilitat de perdre's. Sembla que és un cim molt popular i, avui que és dissabte 2 de juliol, està a rebentar de gent.Avui pujo amb ganes, i amb camins com aquest l'alçada es guanya de pressa. Aviat passo pel refugi Ca'd'Asti, des d'on el camí deixa la carena i flanqueja cap a la dreta en direcció al cim.Aquí el camí ja ha guanyat alçada damunt de la vall de Susa i al fons apareixen els cims del Queyras, entre els quals destaca clarament la piràmide del Mon Viso.El camí passa per una fita enorme, i des d'allà fa el darrer ascens en direcció al punt més alt. Sempre sense cap dificultat, i sempre amb un bon temps de somni!Al darrera apareixen les geleres de la Vanoise.I dalt el cim, la mirada se'n va cap al massís dels Ecrins amb la Barra destacant clarament per damunt de la resta.Un lloc curiós, el cim, amb estàtues de la Mare de Déu, miradors i, fins i tot, un refugi. allà n'hi ha uns que hi han passat una mala nit per intentar aclimatar per objectius més ambiciosos...Jo senzillament gaudeixo de l'espectacle, intento identificar algunes de les muntanyes que veig, i torno a baixar pel mateix camí. Ben content de la primera sortida d'aquesta setmana.El recorregut el podeu veure a sota i, el track, el trobareu al Wikiloc.

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

Via Normal - Flanagan al Cilindre o El Cabrit.

Per acomiadar les tardes d'escalada d'estiu despres de treballar fem aquesta autentica via històrica al cor de Montserrat (Ecos).Fem aproximació per la drecera del...

Via Normal al Gerro

Com a pla C ens em fartat de fer vietes maques per aquesta zona , molt recomanable la Pam a pam adictes ...com no dels Germans Masó. Al rapelar ens fixem en la...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Via Normal al Rave.

En el moment de la obertura fou una via avanguardista, el balmat de la segona tirada fou un repte tècnic de primer ordre. De mica en mica aquest tram s'anà omplint de ferro i...

Via normal al cavall

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem...

Via Normal al Trencabarrals.

Després de vint anys cardant el pena per Sant Benet i els Gorros finalment s'han alineat els astres i ens hem anat a arrossegar a aquest monòlit tant ben parit. Ens ha semblat...

La Normal al Roc de la Bala.

Fa molts anys, vaig anar d'excursió per aquests cap de serrat de la Móra Comdal i vaig veure alguna coseta a la cara sud del Roc de la Bala. Des de llavors, sempre he tingut...

Via Pany o Normal (45 m. V+) al Dit (Montserrat)

Magnífic itinerari obert un llunyà 6 de juliol de 1941 per la cordada Jordi Panyella Pany, Maria Antònia Simó i Jorge Ferrera, el qual recorre l'arrogant aresta nord del Dit...

Via Normal al Queixal Corcat.Els Emprius.

Aquests dies de poca llum i ventades importants,ens anem a perdrens una estoneta per aquets paratges d,ensomni. I es que s,ha d, aprofitar donades les restriccions.El nostre...

La Normal a la Paret Formiguera

Tots els que llegiu aquestes paraules ja coneixeu el poder de desconnexió que té l'escalada i, avui, en un dia perfecte a la Normal de la Paret Formiguera, un nou fitxatge en...

Bellmunt pel vessant sud

29.05.21  Ja ni recordo la darrera vegada que vam anar a Bellmunt, aquest bell santuari enlairat a 1248 m, al fil d’una escarpada cresta i ben visible des de la...

Via normal a L' Agulla del Vidre. Sot del Torn

Després de fer un intent a la Cinglera del Follo i no poder baixar en Rapel a causa del desbroçament que han malmes el bosc i l'accés a la instal·lació. Fem un pla B i...

MONTREBEI.AGULLA MARCEL MIRÓ. via NORMAL V

A Mi m`hagues agradat obrir-te un viot que es el que et mereixes MARCEL,però has marxat en un moment en que no tinc salud per fer-ho.Si algun dia vaig ser feliç de jove,va ser...

Via Normal a la Momieta.

Ens ha semblat una perla de l'escalada montserratina, tot una lliçó d'audàcia i valor de la generació de la postguerra.Un flanqueig per una providencial vira mena a la...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Busa, vessant sud

var Latitud_sortida = 42.089816; var Longitud_sortida = 1.672933; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...

Video normal al frare gros

Com estem en captiveri forços (confinació) he pensat que estaria bé veure els videos que hem fem amb la Miquel Àngel Produccion. Ja veureu que bé ens ho passem mentre...

Els cims de port del comte pel vessant sud

L'altre dia us vaig explicar l'ascensió des del vessant nord (estació d'esquí de fons de Tuixent). Avui faré la descripció des de l'estació d'esquí alpí de Port del...

Via Normal al Remacha.

La primera tirada te l'entrada un pèl gastada seguida d'un tram de rostoll,no mola massa.En canvi el segón i el tercer llarg, que a més es poden enllaçar,són molt bons.A la...