Mina del coure

La que avui en dia coneixem com a Mina del Coure en els seus inicis s'ha la coneixia com a Mina Pilarica, i la seva explotació s'inicia cap a l'any 1942 amb la finalitat d'extreure ferro, però sembla ser que ven aviat es va començar a trobar vetes de coure i com que aquest a part de tenir una cotització mes alta també era mes buscat, es va canviar l'element a extreure, ferro per coure. Per accedir a la mina prendrem com a referència el Collet de la Vallençana BV-5011, a partir d'aquí una pista tancada a la circul.lació de vehicles remunta fins al Coll de la Malesa, deixant a la nostre esquerra el gran esvoranc de la pedrera de la Vallençana. Del coll de la Malesa cal continuar remuntant per la pista que a flanc marca una gran diagonal per el assoleiat vessant de la Coscollada, poc metres abans d'arribar a la carena s'inicia un discret sender que de baixada ens porta a passar tot seguit pel costat de la gran reixa de protecció del pou de ventilació de la mina, pocs metres per sota trobarem la boca de la mina.Aquesta mina sense explotació des de fa ja un munt d'anys es troba situada a dalt de la Coscollada, molt a prop de la pista que amb origen al Collet de la Vallençana arriba a la carena. L'accés a la mina està tancat amb un reixat, suposem que potser és per evitar un mal ús de l'espai o accidentalitat a causa del seu estat d'abandó. A mig recorregut de la galeria principal el pas es troba obstruït per una acumulació de sediments i per aquest motiu nosaltres en aquest punt vam donar per acabada la visita. Just en el punt on la galeria es bifurca amb ramals a dreta i esquerra la galeria principal es redueix l'alçada i comença a remuntar fort fins arribar al punt obstruit que comentava. Els altres ramals son de curt traçat i sense elements rellevants d'interès. Vam poder constatar que el gran pou de descarrega que comunica amb l'exterior, actualment està totalment obstruït, almenys a nivell de pas de la galeria.       VIDEO           FOTOS          TRACK             TOPO

Avui destaquem : La Font de la Mina de Castellbell i el Vilar

La Font de la Mina esta situada entre la carretera BV-1123  i la riera de Marganell. Historia: Font – mina situada per sota del marge de la carretera, en una...

Avui destaquem : La Font / Mina can Molins de Sant Quirze del Vallès

Per anar a la Font o Mina can Molins cal que us situeu al principi del carrer del Pica-Soques, una vegada passat pel túnel per sota de les vies dels FFCC., cal dirigiu a...

Avui coneixerem : La Mina d’aigua de Santeugini de Castellbisbal

Des de la urbanització de Can Santeugini, del final del carrer Francolí surt un camí a l’esquerra que baixa a uns horts on allí esta La Mina de Santeugini de...

Avui destaquem : La mina de Can Bernat de Santa Perpètua de Mogoda

La Mina de can Bernat esta situat al S del Castell de Can Taió al costat del camí de Can Mallol – Can Bernat.  Historia: La mina de Can Bernat segons informacions...

Estació de Goulier i mina Rancié

var Latitud_sortida = 42.775822; var Longitud_sortida = 1.511203; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

PIC DE LA MINA 2683m AMB ESQUÍS.

12/04/22. El dia és rúfol i no les tenim totes. Les estacions d'esquí de França ja han tancat temporada, així que aprofitem per fer el Pic de la Mina, des de l'estació...

Tornem a la Mina de Ca n'Alemany

Hem tornat a la Mina de Ca n'Alemany, una cavitat que ja havíem visitat en dues ocasions en els darrers temps, però aquesta vegada amb nens. És una activitat fàcil i curta...

La Mina Pilarica

Avui hem fet una sortida singular, d'una tipologia gairebé inèdita en el Blog de Muntanya. Hem visitat una mina abandonada, una activitat molt semblant a l'espeleologia...

La mina de Ca n'Alemany

El confinament comarcal, que ha tornat una vegada més, ens obliga a buscar tots els racons del Barcelonès, una comarca urbana però que també té, a la Serra de Marina i...

Historia de la Font de La Mina de Caldes de Malavella

L’aigua termal de la Font de la Mina, també coneguda com la del Raig d’en Mel o d’en Xiberta, brolla a una temperatura propera als 60 graus i prové del manantial del...

Avui coneixerem : La Font – Mina de can Viloca de Terrassa

Com cada diumenge us presento dos articles Aquesta Font de can Viloca era molt freqüentada i apreciada, sobre tot per la gent dels horts que havien en aquell indret  i que...

Trescant pel qanat de la mina de vergós

Per entendre aquesta entrada haureu de llegir l'anterior PREPARANT LA SORTIDA DE SANT GUIM DE FREIXENET A CERVERA  on explico el repte personal d'en Feliu Izard que...

PIC DE LA MINA 2683m.

3/08/19. El Pic de la Mina és una ascensió còmoda, sortint del Coll de Pimorent (1920m). El pic és ben visibles al fons, seguim per una pista què s’endinsa a la vall fins...

La cresta del bony de la mina al bony de carroi

Potser el nom no us sona però si sou observadors quan aneu pel fons de les Valls d'Andorra us podeu haver adonat d'un agrest pic on hi ha instal·lades unes lletgíssimes...

Font de sa Mina (Sóller)

Ruta que comença al cementiri de Sóller pel camí de sa Coma Carnissera que puja a la Serra d'Alfàbia, fins arribar a la font de sa Mina. El camí ens regala extraordinàries...

PIC DE LA MINA 2683m, amb esquís.

31/01/18. El Pic de la Mina és un dels Pic clàssics de fer amb esquís, avui amb un dia esplèndid ens hi arribem. Anem fins el coll de Pimorent 1915m, on aparquem. Després...

El camí de la mina de vergós guerrejat

Hi ha dies que vas amb els companys i no saps com acabarà la cosa... i finalment surt un dia rodó. Serà per compensar els dies dolents.En Joan Vàzquez d'IPCENA ens va dir...

Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...

La Mina de Sal de Cardona

La Mina de Sal de Cardona és una petita meravella que tenim al nostre país i és a l'abast de tot el món. Recomano la seva visita i us presento unes quantes fotografies que...

El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....

La Mina de Montclar

Ja feia temps que pensaven fer una visita "turística" a aquesta construcció hidràulica gestionada com un conjunt amb el castell de Montclar. Finalment el dijous 8.12.2016 vam...

Minothems. Mina de Libiola.

Characterization of minothems at Libiola (NW Italy): morphological, mineralogical, and geochemical study.Cristina Carbone, Enrico Dinelli & Jo De WaeleInternational Journal...

Pic de la Mina (2.683 m.)

Tornem a enfilar un dels cims més clàssics amb els esquís a l'Alta Cerdanya. Des de la comoditat de les pistes d'esquí de la Porté recorrem el llarguíssim llom que va...

PIC DE LA MINA (2683 mtr)

El Pic de la Mina és un excelent cim per pujar-hi amb raquetes ja que no presenta cap dificultat tècnica al no superar gans pales ni desnviells. A més, aquest cim, és un...

La mina Montau i l'avenc del Fum

Aquesta mina probablement és un vestigi dels treballs a la recerca d’aigua per a Begues. L’any 1983 una visita de la SIE descobreix la cavitat ascendent que constitueix...