Super Frio

09-06-2021 Montserrat Gorros Magdalena Superior Via  : Super FrioAprofitem que L’Esteve no pot sortir per anar a Montserrat, últimament sembla que no li te gaire simpatia. Caic en mans del Martí i el Raimon, que darrerament ja esta agafant les males costums del Martí. En fi em preparo per un dia de paciència infinita, comencem per el “Jefe” que, per fi,  ha marcat el mig de la seva corda, quan esta a punt de jubilar-la, però no nomes el mig, que a la hora del ràpel no coincideix ben be en fi li tindrem present la bona voluntat,  també a marcat els deu i els vint i els trenta i els quaranta i els cinquanta i no ha marcat mes per que se li ha acabat el retolador.El Martí al  L - 1 Peu de via, li estic ensenyant al Raimon per on va la via i el Martí ja esta surtin amb les dues puntes de corda, el “Jefe” les sap ben llargues...., el primer llarg es llarg uns 35 meres, la primera meitat es mol còmoda de fer, desprès es posa una mica mes dret, però els agafadors son fantàstics i cantelluts, una mica abans de arribar a la reunió trobarem un pas un xic mes difícil, ben assegurat per una xapa que queda una mica a la dreta.El Raimon  al  L - 2Un cop a la reunió faig algunes fotos panoràmiques per la col·lecció i quant em giro el Raimon, que ha après del Martí, ja te les dues cordes enganxades a la cintura i surt esprintant cap a munt, un pas de sortida ben assegurat, si no toques la xapa IVº+, si te hi agafes al agafador de color IVº desprès baixa ràpidament de dificultat. Un cop a la reunió es el Martí el que em fa despistar i Jo que soc una mica babau caic de quatre potes, el Raimon ja esta surtin, es gira i em diu es que el anterior llarg era mol curt i fàcil, això si amb un mig somriure als llavis, no se si sincer o sorneguer !! L - 3 He de fer constar que he tingut un agradable retrobament amb una xapa, la tercera de la via, si !! he trobat un altre de les xapes que van ser recuperades, en una època en que algú o alguns van agafar afecte a les meves xapes dels primers llargs fàcils de les vies que vaig obrir a Gorros, la veritat es que no se si aquestes xapes desaparegudes, ho van ser de forma voluntària atretes per els encants dels seus nous propietaris o si per contra va ser un segrest en contra de la seva voluntat. Sigui de una forma o un altre, a estat un retrobament agradable i ple de records. Aproximació  : Se segueix el camí del  Mirador de Santa Magdalena, fins situar-nos a la alçada del peu de la Normal de la Magdalena Superior, que queda uns metres a la nostre dreta, anem per la petita carena a la nostre dreta, hem de baixar per una canal, a la nostre esquerra, una mica dreta, a mitja canal surten dues  vies, “la Super Frio” i “La Puretas Climb” . Llarg Primer  :  Una mica abans que la canal se obri, veurem a l’alçada del cap una xapa, que marca el inici de la via, just a la dreta de una petita canal herbosa, que seguirem per el su marge dret tota l’estona, una primera part un xic arrampada amb tres xapes, a la quarta es posa mes dret i les xapes no tant lluny, canto gran i cantellut. Pedra de primera, en una petita franja vermellosa trobarem una xapa a la dreta, es un passet mes delicat, es supera be per l’esquerra. Pedra de primera. 35 metres 7 xapes, IIº  -  IIIº /  IIIº  -  IIIº+ / IVº-. Segon Llarg   :   Recte amunt una xapa a la sortida marca el pas mes difícil IVº+ si no toques la xapa, IVº si te hi agafes a la cinta, desprès baixa ràpidament la dificultat i se arriba facilment a la reunió, al terra. 15 metres, 3 xapes, IVº (IVº+) / IVº / IIIº / IIº Tercer Llarg  :  Aquí se segueix el itinerari de la via “Normal” uns cinc o sis metres caminant fins arribar a la pedra, col·locar-nos  una mica a la dreta per guanyar alçada i després pujar en diagonal a trobar la petita fissura que baixa del cim, aquí trobarem una xapa que ens assegura el pas i a toca una segona, igual que amb el anterior pas IVº si fas...

09-06-2021 MontserratMonestir Gorros Magdalena Superior Via  : Super FrioAprofitem que L’Esteve no pot sortir per anar a Montserrat, últimament sembla que no li té...

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i...

Love climbing: magdalena superior: via super frio

Hi ha vies on no cal anar a buscar una altra cosa de escalar i guanyar metres sense patir gaire. És una via ideal per portar a algú que està començant a agafar gust al...

Vies elia i super amics

DIJOUS, 27 DE FEBRERNo es gens habitual que pugui sortir dos dies entre setmana però aquesta vegada he pogut fer-ho i cal aprofitar-ho.Ahir varem quedar amb l’Isabel per...

La Super Amics a la Serra de Queralt.

Dia per escalar amb pantalons i màniga curta avui a la Serra de Queralt de Berga, sort que les temperatures es normalitzaran diuen (tot i que el concepte normal ja trontolla)....

Via Super amics. La Vinya. Queralt

Per recomanació d'un dels equipadors de la zona del Berguedà fem aquesta vieta curta però intensa.Fem l'aproximació des de la carretera direcció Sant Llorenç de Morunys....

Via super gratton

DIMECRES, 24 DE JULIOLFa dies que amb el Lluis, ens anem trucant per sortir però per unes coses o d’altres no coincidim. Finalment aquest dimecres, si, hem quedat i sortirem...

Camí dels Llorers i Torrent de Sta. Caterina

Avui hem fet un llarg recorregut montserratí amb activitats diverses: un camí equipat, una via d'escalada i un barranc, a més d'una llarga caminada pels camins i canals de...