Últim dia a panticosa, vies super nano + escalera de color

DIMECRES, 23 D'AGOST Després de la refrescada d' ahir, aquesta nit s'ha dormit millor al refugi i ens despertem més animats. Llàstima que sigui l'últim dia de la escapada. Mentre esmorzem decidim que fer abans no marxem i decidim que farem alguna via propera i marxarem al migdia per baixar a dinar a Panticosa (poble) on hi ha un bar (Escalar) on podrem fer un bon apat abans d'agafar el cotxe. A les vuit ja hem acabat d'esmorzar i ja ens hem reunit amb el Pep, tenim el cotxe carregat i marxem a les parets de darrera el refugi per començar la escalada. Avui farem la darrera via que no he fet, la via “Super Nano”, bé , després hem sabut que més a l'esquerra han obert una via nova,(axó es un no acabar mai !!!). La via Super Nano és la més forta de totes, per sort portem al Pep que s'atreveix amb tot. La entrada ja presenta un primer passatge de bloqueig potent, (es pot trampejar) i una sortida de desplom on cal apretar, per sobre la típica placa ajaguda i relliscosa  del granet. La reunió la fem al costat de la via del Nano, just sota un desplom negre i llis. La via segueix pel vell mig d'aquest desplom amb un passatge que ens ha tret els colors a tots, el Pep després de dos intents a tingut que fer A0, i nosaltres amb la corda per davant també, tots creiem que la dificultat es molt més del que diuen, superat el tram , la típica placa llisa i amb pocs relleus fins la reunió. La tercera tirada segueix una petita fissura, primer molt vertical i després va perdent verticalitat fins el arbre de final de via que ja coneixem de les altres escalades que hem fet. Ja hem acabat la primera via, ara recollim les cordes i caminem al segon objectiu. Aquesta vegada del segon mur proposo fer la via “”Escalera de color” que es la única que em falta. El camí fins a peu de via és un xic més llarg que per les altres dues “Boletus” i “Espolon Rebollon” però el camí esta ben senyalitzat. A la via hi ha una cordada, però com que anem tres, segur que serem més lents que ells i no ens molestarem. La primera tirada, una placa vertical amb bones preses i ben assegurada ens porta a una reunió amb un mosquetó per despenjar-se. La via puja fins la reunió i des grimpa uns metres a l'esquerra per anar a la reunió bona, però nosaltres ens hem saltat el tema de des grimpar i hem anat a la reunió directament amb un petit flanqueig a l'esquerra fàcil. La segona tirada supera una placa vertical amb una graduació assequible i molt bonica de fer. La entrada a la reunió es caminant per una feixa. La tercera tirada , personalment , una de les millors tirades que he fet a Panticosa, supera un mur amb un molt bon traçat, ben assegurada i bona roca. Aquí trobarem una paret ple de “tafonnis” que per molt vertical que sigui la paret, sempre puges amb comoditat. Superada la zona de “·tafonnis” un tram fi abans d'arribar a la rampa d'entraa a la reunió. La darrera tirada, segueix el festival de forats arrodonits “tafonnis” que permeten una escalada divertida i vertical i ja hem acabat la via. Ara recollim el material i cal seguir les fites per tornar al camí principal on decidirem si fem una altre via o baixem a fer la cervesa. Amb la calor que ja comença a fer, s'imposa la segona opció i deixem les altres vies per a una propera visita, tot i que ara ens tocarà caminar més per arribar a peu de via, perquè les properes al refugi ja les hem quasi exhaurit. A la terrassa del refugi fem la cervesa i trobem al Pepe, un company de Barna que ha pujat també a escalar amb que fem la cervesa i comentem novetats. Malauradament i gracies a les noves tecnologies ens assabentem de la mort d'un escalador conegut que ens deixa trists. Descansa en pau...... Toni Perez !!!. Recollim el material i marxem a Panticosa per fer un bon apat abans de fer la quilometrada fins a casa. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM............................................... Super Nano APERTURISTES ........................... L. Royo, C. Budria i J. Benedé COMPANYS DE CORDA ................ Pep Riba,...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...

4 vies a la Formiguera

Aquest dissabte amb en pany, el Jordi i el Joanet ens acostem a la Formiguera per escalar 4 vies,.Comencem per les dues tirades finals de la via Aberroncho, i trobem que...

Combinació de vies l'avi joan + joc de nens

DIMECRES , 07 DE SETEMBREHi ha dies que es més important sortir amb bona companyia que la escalada que poguem fer.Aquest dimecres es d'aquests que no saps si trovaras...

Noves vies als Llengots de la Llosa del Cavall.

Aprofito la poca fresca matinal d'avui, per acabar els retocs que tenia pendent en dues vies obertes durant els confinaments a la zona dels Llengots de la Llosa del Cavall i,...