Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i ens repartim. Amb el Manel i el Javier anem amb la intenció de fer la via Doctor Antón Reñe, però a peu de via trobem dues cordades preparant-se. Canviem d'idea i ens posem a la via Acromion.Els dos primers llargs els fem a l'ombra  que li donen un punt gèlid a l'ascensió. Via totalment equipada amb un segon llarg desplomat al mig, A0/Ae o 6b en lliure. Al cim coincidim amb els companys què han pujat per la via Super Frío.Per: Javier Hualde, Manel Díaz, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 2008Per: Guillem Arias.Equipament: Totalment equipada amb parabolts.Material: 13 cintes exprés, estrep opcional.Dificultat: 6b. Obligat V/Ae.Orientació: sud-oest.Roca: Conglomerat.Aproximació: Camí de Sant Joan a Sant Jeroni, passat el Gorro Mariner , agafem un camí què puja pel bosc a la base de la Magdalena Inferior, flanquegem a l'esquerra i pugem per les escales de Jacob. Resseguim la Magdalena Inferior per la vessant oest i pugem a la base de l'Ullal , seguim fins a un coll al peu de la Magdalena Superior. Baixem per una canal a l'oest fins a peu de via.Descens: En dos ràpels per la via normal, 20-25m.Primer llarg, per placa fàcil fins a la R1 sota d'un sostre.Segon llarg, flanqueig a l'esquerra a buscar l'esperó per on pugem, tram desplomat, A0/Ae o 6b, superat el tram desplomat seguim per l'esperó en lliure que va perdem verticalitat fins a la R2.Tercer llarg, segueix l'esperó de l'esquerra amb una dificultat mantinguda de IV+/IV.Quart llarg, sortim a l'esquerra, creuem una canal herbosa i pugem per la placa fins el cim.primer llargsegon llargtercer llargquart llargFOTOCIMFOTOGRUP

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Santa Magdalena de Cambrils

Fantàstica excursió a la població de Vallfogona de Ripollès amb la Carme Freixa. L'objectiu, arribar fins a Santa Magdalena de Cambrils.   Vallfogona de...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Escalades a la Magdalena Superior

Els dies 9 de juny i 9 de setembre vam fer dues escalades de categoria: la via 98 Octans i la Via del Simón que recorren les cares est i sud-est, respectivament, de la...

Via CUCA a la Magdalena Superior. Montserrat

Dissabte 21 d'agost de 2021Ens escapem aquest dissabte a fer una escalada fugaç a Montserrat desprès d'haber fet el Balaitús, que per cert, m'ha deixat bastant tocat...

Apia a la Magdalena Inferior.

Doncs una llaminadura més de Gorros, roca increïblement bona, presa generosa i verticalitat. L'equipament habitual de Gorros per no estressar-se massa amb els típics...