Francesc Sunyol

09-10-2021 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Francesc Sunyol La meteo es mol bona, per avui, però el cel esta ben encapotat fins i tot un xic rúfol, al bar un rapit intercanvi de impressions amb el Josep, el Miquel i la Pilar, ells marxen i nosaltres arribem, ells saben el que volen i nosaltres estem en la inòpia... en fi lo de sempre, la qüestió es que ens deixen les cadires calentes, perfecte.L'Esteve al  L  -  1 Xerrem una mica, sense passar-nos, be una mica si, la veritat i es que posem a parir al JM, que avui ha preferit sortir amb gent jove que es mol mes agraïda que nosaltres, no li reprotxem, mes aviat al contrari. Anem al carrer a fer els cigalons i mes, el temps no sembla gaire agraït, però em de anar a escalar, estem mancats d’idees i a les hores surt el “Filòsof” i diu a mi em faria gracia la via “Francesc Sunyol”, no la he fet....  l’Esteve i Jo ens lo quedem mirant ... be per una vegada que es decideix a parlar i a sobre a demanar.... be anem, no recordem com es la via .....hayyy aquest senyor alemany, fen estralls..!!!. Al cotxe porto tot el patracol de vies de la zona, les que em fet, per que les altres son intocables, per nosaltres, evidentment que la em fet un parell de vegades... però no recordem res de res... be, a l’aventura..., es un dir.El Raimon al  L  -  2 Es al baixar fent la cervesa a ca l’Anglada, assentats al banc, exterior que mira al Pedra, avui tapat per els núvols quan sortirà la filosofada del dia, aquest cop sobre la política i els polítics i les bagues de nou format, de un format tant diferent de quant érem menys grans... En fi estem satisfets amb nosaltres mateixos, i això ja es mol... La via esta be, no recordàvem els 3 / 4  metres molt difícils del primer llarg, bonic el segon i el tercer, en comptes de anar uns metres a l’esquerra i desprès amunt, un tram que l’anterior vegada vam posar un estrep i un pas de agafar-se, em decidit sortir recte amunt, una xapa de assegurança, ( 2 o3 metres de la via Escorpí) per desprès anar a l’esquerra fins trobar el recorregut de la Francesc Sunyol, això ens deixa al peu de la bonica placa final, així queda tot el llarg mes homogeni i es mol bonic, ep... per el nostre nivell.L  -  3  Queda a l’esquerra i al inici de la característica Piràmide, a l’esquerra la "Amics de Malanyeu" com a via coneguda i senyalitzada amb “AM”, entre mig un munt de línies de vies. Al peu de via les inicials "FS".  Primer llarg  :   Es veu una corrua de xapes que pujant bastant rectes, pedra de mol bona qualitat amb bons agafadors i mol ben assegurada, arribar a la sisena i setena xapa es el tram mes difícil i a on cal esmolar les ungles, de totes formes les xapes estant a 2 o 2,5  metres, desprès la via va cap a l’esquerra per al final fer un clar i curt flanqueig a l’esquerra que ens porta a la reunió amb anelles de ràpel, dos metres a l’esquerra, restes de una sabina i a un ampli i còmode replà, aprofitem la primera xapa del següent llarg per fer aquí la reunió mol mes còmoda. 28 metres, 9 xapes, IVº+  /  Vº  / Vº+ / Ao  /  Vº+  /  Vº  /  IVº+.  Segon llarg  : Se surt amb un flanqueig a l’esquerra, si se agafa una mica baix es un xic mes difícil, a la quarta xapa es segueix recte amunt per una placa bonica, bonica amb bons agafadors i dreta, es el plaer de la escalada, una rapissa i un altre placa bonica, fins un gran i còmode replà. Reunió amb anelles de ràpel. 30 metres, 8 xapes, Vº- /  IVº  /  IVº+.  Tercer llarg  :  La via va a l’esquerra, per un tram amb Ae i Ao (per nosaltres), si sortim recte amunt una xapa es assegura una bonica placa de grau mes amable, es de la via “Escorpí” son un cop al cap de munt de aquesta placa ens trobarem en una curta canal a la nostre esquerra la sortida del tram de la via, aquí ens retrobem per fer la placa que resta que esta mol ben...

Francesc Sunyol (Malanyeu)

Avui amb la Maria hem pujat aquesta via. Tres tiradetes plaents, la darrera amb un pas raviós.  Us deixo la ressenya del meu amic EstruchEl visa.

Via francesc sunyol a malanyeu

DIMECRES, 24 DE GENER Aquest dimecres pinten “bastos”, poc a poc els companys han desertat, uns per malaltia , d'altres per compromisos i m'he tingut que buscar la...

Vinga vinga a malanyeu

DIMECRES, 27 DE SETEMBRE A Malanyeu el sector de l'Altar es una zona molt poc visitada, i darrerament sempre que hi anem ens quedem per la zona més amable del sector....

Sempre malanyeu: via incondicionals de malanyeu

He patit una caiguda fa 7 mesos i de moment no torno al món de l'escalada. Li vaig comentar a l'Antonio Balasch si volia continuar el blog i m'ha dit que si. Moltes gràcies,...

"via de l'escorpí"

Aquest dissabte pujo a Malanyeu amb en Jordi i en Pany  i anem a repetir la via de l'escorpí.Aprofitem per reposar una xapa que algú havia tret del primer...

Més malanyeu: avui la via francesc sunyol

Torno un altre cop a Malanyeu. No es casual. A l'hivern resulta un indret encantador amb assegurança d'escalfor del sol. Avui anem a la via Francesc Sunyol. Costa de dir però...

Amics de Malanyeu

19-01-2022 Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Amics de Malanyeu Avui estem una estona mes llarga del normal, que ja es mol llarga, al Bar, però fa un fred que...

Vies sac d'impaciencia + de l'escorpi

DIUMENGE, 09 DE GENERCom sempre que sortim el diumenge ens trobem un munt de gent que per una part es d'agrair però planteja el problema de buscar un lloc amb espai...

Doraemon + alarcón baradés

DIMECRES, 17 DE NOVEMBRE Aquests dies de fred cal cercar un lloc arrecerat i ben orientat per fer una escalada tranquil·la.Avui sortim amb l’ intenció de passar un bon...

Paret del Devessó, via Badalona

No sé per què feia tant de temps que no anàvem a escalar a la paret del Devessó de Malanyeu... dos anys justos, concretament des del 28 de novembre del 2018 quan vam fer la...

Poti-poti de vies

02-09-2020 Bergadà Malanyeu Paret del Devesó Via :  “Poti-poti de vies” No os diré a quina via anàvem per que em fa vergonya, realment i mirat en la distancia...

El Timbaler del Bruc, via Francesc Sardans

Aquí estic, sota l’impacte del confinament forçós i intentant recordar quan i on va ser la nostra darrera escalada abans de que s’imposés l’estat d’alarma per la...

Vies francesc sardans+aresta brucs+africa

DISSABTE, 04 DE GENEREls que tenim quitxalla petita sabem que aquestes dates son difícils de compaginar amb l’escalada, cal anar a fer moltes comandes amb els reis mags...

Malanyeu - Via Amics de Malanyeu - 09/10/2019

Avui teníem intenció d'anar a Montserrat, però hem vist que estava molt tapat així que hem posat direcció a Malanyeu, i certament ho hem encertat, doncs hem tingut un matí...

Via PA-BA. Paret del Devessó

Aquest dissabte, veient les previsions de la meteo, hem apostat per Malanyeu. Quan hi hem arribat la part baixa de la paret encara estava humida i el cel tapadot... Un cop a la...

Vies tomeu i salvadora

DIMECRES, 62 DE SETEMBREDesprés de la quilometrada de dissabte aquest dimecres toca quedar-se per les rodalies.A principi de setmana comencen la convocatòria i aquesta vegada...

Tres vies a malanyeu

DISSABTE, 02 DE JUNYSeguim amb la mateixa tònica de sempre, - fugir de la pluja-. Aquesta setmana ens trobem cinc companys , en Joan, el Xavi, l’Eric i el Josep .Mirant la...

Ha mort Francesc Sas Planas

El Francesc amb l'equip de filmació.  Cova del Rebeco,  Villanúa, Osca.   1983M'acaben de donar la trista notícia: El meu amic i company d'espeleologia en...

Vies Francesc Suñol i Aina

Via: Francesc SuñolZona: MalanyeuAgulla/Paret: Paret del DevessóTipus de Roca: CalcariDificultat: 6a (D)Dificultat obligada: VGrau d’exposició: BaixCompromís:...

Via Francesc Casanovas i Pera als Plecs del Llibre

16 de juny de 2013Mai havia tingut l'oportunitat d'escalar als Plecs del Llibre, degut a que les escalades som molt exigents i requereixen tenir bon grau i "coco" per poder anar...