Aguantant el fort i fred vent a Port del Comte.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse. Tot i el pronòstic de fort vent pel dia d'avui, a l'estar encara tancada l'estació no deixem passar l'oportunitat de continuar l'inici de temporada al mes de novembre per mi i al mateix temps la Carme iniciar la seva estrena aquesta temporada.Recullo a la Carme a Monistrol de Montserrat i amb un cotxe continuem direcció a Port del Comte. Durant la pujada ja veiem que no s'han equivocat amb el pronòstic i fa força vent. Deixem el cotxe a l'aparcament del Sucre (1770 mts.), la temperatura és de -4º que sumat al fort vent, ens dona una sensació de fred constant.Tot i estar tancada l'estació, els canons funcionen al 100 x 100, això fa que només iniciar la sortida quedem ben emblanquinats. Pugem per la pista Rasa Sucre fins que ens desviem per la Solei que ens deixa a l'aparcament superior d'Estivella (1940 mts.).Seguim per la Rasa Pauet fins a agafar el tub central, un lloc on em porta molts bons records (va ser la meva segona vegada que vaig esquiar en pista i vaig baixar per aquí), a mesura que anem pujant el vent cada cop és més fort. Arribem a la part superior de l'estació (2320 mts.) i ens protegim del vent darrere una caseta, on aprofitem per beure una mica i treure les pells de foca.Comencem a baixar i saludem al Jordi Izquierdo (vàrem estar junts l'any 2017 a Noruega), la neu està força bé i és un goig baixar per aquí. A l'arribar a baix pensem de tornar a fer una altra pujada, però al ser diumenge ho descartem perquè demà s'ha de treballar. Això si, la temperatura ara és de -5º, més fred que quan hem arribat aquest matí.Continuem posant el cos en condicions per la pràctica de l'esquí de muntanya.Desnivell: 620 mts.Recorregut: 9, 3 Km.Horari: 2h, 4m.Molta neu al Port del Comte.Primera esquiada de la temporada de la Carme.Tot i estar tancada l'estació, els canons funcionen al 100 x 100.A mesura que anem pujant el vent cada cop és més intens.Aquesta pujada és molt agradable, no hi ha grans pendents.Mirada enrere per veure d'on venim.Un cop acabem de pujar pel tub, sortim a la part superior de l'estació.La Carme ben protegida pel fort i fred vent a la zona.Al fons podem veure l'altra part de l'estació.Al fons el camí cap al Pedró dels Quatre Batlles (2386 mts.)Tram final de l'estació del Port del Comte.El fort vent aixeca la neu de terra.Amb la Carme protegits una mica del vent.Iniciant la baixada.Primers girs de la temporada per la Carme.Petit salt per encadenar bé el següent gir.Gaudint d'una bona neu pel mig del tub.

Esperó del Vent a la Proa.

Bona via de placa montserratina, farcida de bons còdols i amb unes vistes espectaculars. L'itinerari més asequible i repetit de la Proa. Els que tinguin ètica i coses...

Descobrir un nou camí a coll de port

A la 14a caminada de la festa major de Tuixent en Xavi Cadena em va parlar d'un camí que estava obrint i que feia anar quan sortia de Tuixent pujava a Coll de Port i...

Del port de Manacor a cala Morlanda

Cala Petita una de les joies d’aquest tast del litoral manacoríInici: Deixem el vehicle al carrer de la Punta Rasa de Porto Cristo (Port de Manacor).(WP-01) Port de Manacor -...

Pou – Moli de Vent de cal Oller de Martorell

L’antiga casa de Cal Oller, està situada en el carrer de la Cambreta 3 de Martorell. Actualment es de l’Ajuntament, hi ha la seu del Patronat de Cultura i l’Escola...

Molí de vent de can Vilaró de Montornès del Vallès

El Molí de vent de can Vilaró està situat en l’avinguda de l’Onze de Setembre, al davant del número 61 de mas de can Vilaró, de Montornès del Vallès. Historia:...

Galleria dei Saraceni i Fort Pramand

var Latitud_sortida = 45.080181; var Longitud_sortida = 6.883528; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Via ferrada de Fort Queyras

Avui hem iniciat una nova sèrie d'activitats als Alps. L'objectiu és recórrer algunes etapes del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. Aquest...

Punta de na Ferranda i Port de sa Pedra de s’Ase

Hora Inicio: 9:15 16 jul. 2022Hora Fin: 15:01 16 jul. 2022Distancia recorrida: 6,7 km (05:46)Tiempo en movimiento: 02:13Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 125 mGanancia...

Moli de Vent de carrer de Catalunya de Castellar del Vallès

El Moli de Vent del carrer Catalunya esta en una illeta amb cantonada al carrer de Mossèn Joan Abarcat front la rotonda de la Ronda de Llevant de Castellar del Vallès. No fa...

Molí de vent de Can Vinyers de Matadepera

El Molí de vent de Can Vinyers està situat en el carrer de Pompeu Fabra, s/n de Matadepera. Us passo la seva historia: Tot i que la documentació més antiga de la casa es...

Molí de vent de la Urbanització de can Font de Castellar del Vallès

Per anar-hi cal que us situeu en la carretera C- 1415a, entre el km. 22 i el km. 23, on hi ha l’entrada a la Urbanització de can Font de Castellar del Vallès. Us adreçareu...

Travessant Port del Comte en BTT

Distància: 36 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 7.30 h.Punt de sortida: Molí de Fórnols.Punt final: Alinyà.Segona jornada de la part est de...

L'ombra del vent al Serrat d'en Muntaner.

Bona proposta esportiva,del mateix estil que les altres vies de la cara oest del Serrat d'en Muntaner.En aquest cas a la segona tirada topem amb un mur que si l'escalem en...