Gavà- Port del Ratpenat (593 mts.)- Platja de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Un dels ports més durs (falta quilometratge) el tenim a tocar de casa, és la Pujada al Ratpenat. He pujat infinitat de  vegades amb el cotxe per anar a escalar a Pic Martell o Penya Ginesta. Recordo encara quan era un nen i començava a escalar, fins i tot vaig pujar caminant des de l'estació de tren de Castelldefels. Però mai m'havia proposat de pujar-ho en bicicleta, amb l'entrenament que porto aquests dies, crec que era el moment de provar-ho i aquest és el resultat.Surto de Gavà al finalitzar la tarda, segueixo la carretera antiga cap a Castelldefels i després de travessar tot aquest poble, agafo la C-246 fins a l'inici de la pujada a les Costes de Garraf. Estic a cota 0, giro a la dreta i arribo a la urbanització del Ratpenat, just en aquest punt comença la forta pujada.El primer kilòmetre té un percentatge mitjà del 8,5% amb rampes del 13%, just quan deixo les últimes cases a l'esquerra tinc el primer mur del 13%, arribo al rètol d'entrada al Parc Natural del Garraf, on hi ha un petit descans (8 metres) i començo el segon kilòmetre amb 11%, 18% i 20% consecutius que et deixen les cames a to, aquest segon kilòmetre té una mitjana del 12,4%, mai havia fet un kilòmetre tan dur com aquest.Entro al tercer kilòmetre amb un gir de dretes i ja puc veure la rampa que em porta a l'aparcament del Pic del Martell, 23%, brutal aquest tram, però quina cosa més dreta. Finalment un cop passat l'aparcament el percentatge decreix al 18%, i es nota, tot i ser dur és més humà.Arribo al final d'aquesta primera pujada, just a la cruïlla amb el Canàpolis (Parc de gossos), un petit tram planer i tornar a pujar. Passo pel costat de l'oficina del Parc a La Pleta, i uns metres més endavant, començo el quart kilòmetre amb una rampa inicial del 14% i continua amb 19% per acabar al Pla de Querol (470 mts.) on hi ha un petit tram planer, mitjana d'aquests quatre kilòmetres al 10%.Aquí m'espera la Irene, perquè hi ha una barrera i no es pot continuar amb el cotxe, deixo la carretera principal cap al Palau Novella i segueixo per la carretera del repetidor. Aquest tram és més suau amb pendent mitjà del 6%, però hi ha una última sorpresa: els últims 350 metres tenen un percentatge del 20%, arribo a dalt mort.Ja s'està fent fosc quan començo la baixada, la qual serà molt tranquil·la, perquè pujant no he pogut fer cap foto (prou feina tenia per pujar) i aprofito la baixada per documentar aquesta pujada. Acabem la nit fent un bany a la platja.Pujada duríssima, que si en lloc de tenir 6,2 kilòmetres en tingues 12 amb aquests percentatges, seria un dels ports durs del país i un clàssic de totes les voltes ciclistes.Desnivell: 630 mts.Recorregut: 30,5 Km.Horari: 2h, 5m.A l'arribar a Les Botigues de Sitges i abans d'iniciar la pujada a Les Costes, gir a la dreta.Altimetria del Port del Ratpenat.Inici de la pujada.Primer tram dur, 13%.Mirada enrere per veure el que he pujat.La Platja de Castelldefels.Entro al Parc Natural del Garraf amb percentatges de l'11%.Primera rampa del 20%.El que he pujat.Una altra corba que deixo enrere, quina manera de pujar.......Port Ginesta cada cop més avall.Encara que no ho sembli, tram del 23%, al fons Penya Ginesta.Rampa del 23% vista des de dalt.Arribant al primer descans, kilòmetre 3, 2.Passant per l'oficina del Parc a La Pleta.Tram del 10%, això sembla suau.Al fons ja puc veure un altre tram al 19%.Pujant el tram del 19%, passat La Pleta.Hi ha trams que he de pujar fent ziga-zagues.Fins aquí pot arribar la Irene amb el cotxe, jo continuo fins a dalt.Últim tram, per morir-se, 20%.Darrer esforç......Mirada enrere per veure l'últim tram.Al Puig Ginebró (593 mts.)Baixo la carretera del repetidor, em retrobo amb la Irene.

Gavà- Sant Ramon (295 mts.)- Martorell- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.La primera idea del cap de setmana era copiar una mica el que vàrem fer el passat, és a dir dissabte...

Descobrir un nou camí a coll de port

A la 14a caminada de la festa major de Tuixent en Xavi Cadena em va parlar d'un camí que estava obrint i que feia anar quan sortia de Tuixent pujava a Coll de Port i...

Del port de Manacor a cala Morlanda

Cala Petita una de les joies d’aquest tast del litoral manacoríInici: Deixem el vehicle al carrer de la Punta Rasa de Porto Cristo (Port de Manacor).(WP-01) Port de Manacor -...

Per la platja de la paret (punta guadalupe)

Per la tarda tinc una sorpresa molt agradable. Ma filla em diu que anem a visitar la platja de la Paret. No em sento inicialment molt motivat per anar però la veritat es que em...

Begur - Sa Riera - Platja del Racó - Begur

Comarca del Baix Empordà.Ruta Circular, parcialment senyalitzada - Durada: 3 h - Distància: 12 km - Desnivell: 274 m positiuRuta fàcilWIKILOC: bit.ly/3PFQq2WSerà un passeig...

Punta de na Ferranda i Port de sa Pedra de s’Ase

Hora Inicio: 9:15 16 jul. 2022Hora Fin: 15:01 16 jul. 2022Distancia recorrida: 6,7 km (05:46)Tiempo en movimiento: 02:13Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 125 mGanancia...

BTT – LA MORELLA (593 metres).

Descripció de la ruta; sortida amb BTT per assolir el cim més alt del Massís del Garraf, amb 593 metres d'altura. El cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC....

Aguantant el fort i fred vent a Port del Comte.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse. Tot i el pronòstic de fort vent pel dia d'avui, a l'estar encara tancada l'estació no deixem passar l'oportunitat de...