Via DELS GALLIFANTES. PARET DEL GRAU. COLL DE NARGÓ.

31/01/24.  Després de fer l'Esperó dels Maneirons, anem a fer la darrera via equipada què abans han fet l'Alfons, Juli i Agustí. Via totalment equipada amb dos llargs de corda, força mantingut en el V-V+ amb dues arribades a les reunions de 6a.Via recomanable.Per: Ramir Aparisi, Felip Linares, Joan AsínDADESEquipada: gener 2024. Primera integral 24/01/2024.Per: Miquel Garrell, Oscar Fernández, Ramón Rubio.Equipament: totalment equipada amb parabolts.Material: 12 cintes exprés, semàfor aliens opcional.Dificultat: 6a. Obligat V+/A0Orientació: sud.Roca: Calcari molt bo.Aproximació: Evident,  a Coll de Nargó hem d'agafar la carretera de Trem, a la sortida del Poble, agafem un trencall a la dreta què ens porta a la escola, seguim  fins a un coll on aparquem, al peu de la Paret del Grau. Un corriol ens deixa a peu de Paret.Descens: En 2 ràpels per la via  o per  via Àfrica.Primer llarg comencem per un tram de conglomerat i seguim per una placa a buscar un díedre sortim a la dreta i trobem una placa on trobem el passatge del llarg, 6a, abans d'arribar a la R1.Segon llarg, pugem per una placa esperó fins el peu d'un desplom vermell on trobem una escalada atlètica amb bona presa amb un darrer pas de presa més petita, abans d'arribar la R2.primer llargsegon llargAlfons, Agustí i Juli al darrer llargFOTOCIM

Tàrrega a la Roca dels Arcs

La via Tàrrega puja per la zona més tumbada de la Roca dels Arcs, si és que aquesta gran paret en té cap, de zona tumbada... El què si que és, és una escalada molt...

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou,...

El Rec dels Aligons

Un nou descens de barranc a prop d'Ogassa, al Ripollès. El Torrent dels Aligons és un descens obert i poc exigent, encara que té un ràpel molt estètic, de...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

GR3: Barranc dels Horts - Arèn

L'etapa d'avui del GR3 ha estat singular perquè hem tingut un problema de logística i no ha estat possible comptar amb l'autocar que normalment ens porta en...

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via navarro a la roca dels arcs

DISSABTE, 23 DE MARÇ Amb la família volem marxar uns dies de vacances i per no trobar molta gent ho farem els primers dies de Setmana Santa i tornarem quan el gruix de...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

Volta a la Tossa del Pas dels Lladres

Ens trobem una bona colla al bar del Brezo de la Molina per esmorzar i decidir cap a on anem a fer traces, si la setmana passada la cosa estava a petar de neu, els últims...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...