CRESTA DE LA CLUSA: 1a part - FORANCA

Feia temps que tenia entre cella i cella aquesta cresta. Parlen de 5 trams de cresta. Nosaltres en volíem fer tres, però només en vam fer un i gràcies. Nosaltres vam estar pràcticament 5 hores. El dia era curt i feia fred, però també us dic que ja ens vàrem traure el cuquet de l'aventura. Ara, escalar, escalar no vàrem escalar però ens vam fer un fart de muntar ràpels.DESCRIPCIÓ DE L'ESCALADA:Trobem les grapes a l'inici de la cresta que ens indica que anem bé.1a tirada (IV+ - 30 metres - 4 grapes i 2 parabolts): Les grapes estan un xic en fora i ens obliguen a tibar especialment a primera hora del matí fred i a l'ombra. Damunt de la darrera grapa hi ha un parabolt (IV+) però un cop superat d'aquest pas la dificultat minva considerablement (II+). Fem la reunió en la part alta de l'agulla. Ara anem caminant per l'extrem oposat davallant caminant amb cura. Millor deslligar-se. Nosaltres durant tot el recorregut vam anar amb bambes (keets a casa nostra) i no vam tenir necessitat de posar-nos els peus de gat.Arribem a un coll amb un bel faig (uns 30 metres). Remuntem una vintena de metres per la nova agulla, primer caminant (uns 20 metres). 2a tirada (III - 25 metres - arbres): Grimpada herbosa assegurant-nos en alguns arbres. En la part de dalt hi ha un parabolt blavos sobre el que muntem reunió. Estem en l'agulla més alta de la jornada. Caminem uns 10 metres en la direcció de la cresta i trobem la instal·lació de ràpel.Rapel cimal (30 metres): Instal·lació sobre un parabolt i una pitó amb anelles. Arribem a un nou coll.Remuntem uns metres.3a tirada (IV - 15 metres - 3 parabolts): Encara que el parabolt de l'esquerra no serveix de res ja que pugem per una bonica xemeneia. A la base hi ha una savina i pugem per la xemeneia amb un parabolt que protegeix molt bé el pas. Reunió en el cima de la darrera de les agulles d'aquest tram.Rapel de la Rampa (30 m.). Els primers metres es podrien baixar caminant però arribem a un bloc, que voltem per la nostra dreta, i són uns metres més drets. Continuem tot el que ens doni la corda. Ara entre arbres fins una savina que ens queda a la dreta.Ràpel de la Savina (25 metres): Muntat sobre una savina amb cordinos i un maillon. Anem per l'esquerra (sud)  entre arbres fins un coll.Ara ens toca remuntar una mica i continuar un tram estret de la cresta que han anomenat pas del Mareig però que no és pas tan exigent (III). El vam fer sense encordar-nos. Passat el darrer tram on davallem un gran bloc ens trobem el nou ràpel.Ràpel de la Rampa (20 m.): Muntat sobre un parabolt amb anella. Es podria arribar a desgrimpar però tampoc cal que ens fem els milhomes.Veiem un passamà que ens duu damunt d'una instal·lació de ràpel, ja sobre el barranc. L'accés al ràpel és impressionnat.Ràpel del barranc (40 metres): Instal·lació amb cadena i un tercer parabolt per assegurar-nos en el muntatge del ràpel que queda penjat en el buit. Als trenta metres trobem la instal·lació d'una tirolina que va a l'altre costat del barranc on hi ha una tira de grapes que continuen la cresta. Personalment trobo el cable prim i rovellat. Tampoc tindrem ocasió de fer el salt - rapel guiat - ja que és massa tard i decidim abandonar. De fet nosaltres vam fer un ràpel fins aquí però si es decideix abandonar la cresta es`pot fer un únic ràpel. .Cal tenir present que hem de tirar a la dreta per no anar al fons del barranc on hi ha una tolla amb aigua.En arribar al fons del barranc trobem un passamà.Seguim el cordino uns 100 metres i trobem un nou ràpel (el sisè).Ràpel del bosc (escape) (20 metres: Ràpel muntat sobre un roure amb cordinos i un maillon. Baixem entre boixos. Retorn: Agafem un corriol evident proper al barranc que ens deixen en uns prats davant de la bassa on hem aparcat el cotxe (5 min).Accés: Ens situem a Vilada en direcció a Borredà (C-26). Agafem el carrer del poble a l'esquerra - carrer de La Clusa - . Als 200 metres fem un gir sobtat a l'esquerra. A la dreta no hi ha cases. 0,4 km A la sortida del poble hi ha un cartell que...

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

Tercera part llegendària montserratina.

La versió folklòrica de Víctor Balaguer va ser comentada al seu llibre "Montserrat", i Joan Amades ho va ampliar amb la següent relació:Al propi nucli muntanyós...

Arbres amb ajuda – Part 2ª #

El arbres sigui situats en els carrers, parcs, finques privades o en el bosc, desprès de mes o menys anys poden presentar una curvatura que els poden desarrelar-los i caure al...

Curiós abeurador per animals salvatges en el bosc – 3ª Part #

Aquest bidó l’han convertit en un abeurador per animals salvatges amb un sistema per alliberar a poc a poc l’aigua. Així s’ajuda els animals silvestres en moments...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

15 anys de... la Cresta del Sol als Llengots.

Clàssica i repetida via de la comarca. Durant una temporada estava super feqüentada (i els rescats a la via o en el descens eren una constant). Actualment sembla que està...

El Pont de les Arnaules o Pont Foradat de Manresa – 2ª Part #

Per visitar El Pont de les Arnaules o Pont Foradat  cal anar per la carretera BV -1225 venint des de Manresa i abans de passar per sota de l’autopista C-16, en una corba...

Pantà de can Vinyals de Sentmenat – 2ª Part #

L’any 2015 ja us vaig presentar aquesta petit pantà de can Vinyal, situat en la urbanització del mateix nom. En aquell moment no hi havia massa aigua, avui us passo...

La cresta de llosas: essència de pirineu

Fa 25 anys quan col.lecionava els tres mils del Pirineu vaig ascendir a les agulles de Llosas que en aquell temps eren només tres. No vaig fer la cresta, sinó que vaig anar...

La cresta de juglar, el gimnàs a la natura

Sempre m'han encantat les crestes i les agulles més que no pas les parets. Mira tot és qüestió de gustos. Vull explicar-vos la del Juglar que van fer pràcticament sense...

Gra de Fajol Gran per la cresta nord-est

12.06.21  Els dies 11 i 12 de juny són d’aquells dies en els quals, per causa de la meteorologia adversa, hom ha de recórrer al conegut “pla B”, i fins i tot a...

La Cresta de Nargó

La cresta de Nargó està situada al costat mateix del poble de Coll de Nargó. El seu recorregut és una activitat interessant, una llarga escalada però sense gaire...

Nova via: integral a la cresta d'amets

Falta la ressenya... Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet...

Arbres – Arbres de la vida a la mort / 2ª Part #

Avui us presento dos articles En aquesta segona part, la dedicarem com un arbre una vegada mort o millor dit, tallat, encara li pot aflorar la vida indirectament. Us passo tres...

Arbres – Arbres de la vida a la mort / 1ª Part #

Els arbres com a tots ser viu, sigui animal o vegetal, sigui petit o gran, te el mateix procés, neixa, creixa, desarrollar-se, tindre infermetats, mutilacions… i al...

Casa de les Aigües de Montcada i Reixac – 2ª Part #

Avui us presento dos articles La Casa de les Aigües està situada en l’ Av. de la Ribera de Montcada i Reixac. Us passo la seva historia: Al llarg del segle XIX, les...

Parc en El Masnou, oblidat per part de tots

Ens referim d’aquesta manera “oblidat” per part de tots, a un petit parc situat en una de les cruïlles del carrer Industria amb el camí d’Alella. En el seu dia,...