Busa, vessant sud

var Latitud_sortida = 42.089816; var Longitud_sortida = 1.672933; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track = 'https://www.engarrista.com/tracks/2020/2020-10-18_Busa/2020-10-18_Busa.KMZ'; var photosetId = '72157716665005597'; var num_foto = new Array (2, 6, 10, 11, 14, 15, 23, 31, 33); var carpeta_flickr= 'set:' + '72157716665005597'; Des del peu de la Vall d'Ora ens enfilem per una pista en fort pendent cap a les parets del vessant meridional de Busa. Prenem la pista d'Orriols i voregem pel peu dels cingles i damunt de la vall fins a trobar un pujador molt fort al Grau de les Collades. Ens enfilem a l'altiplà i recorrem els camps de la Bertolina i després el pla del Rial. Al grau de la Creu baixem per asfalt fins al coll d'Arques on prenem una pista que ens porta cap a les masies de Ginebres i les Serres. Passem per l'ermita de Sant Martí dalt d'un balcó panoràmic, i anem baixant cap a la Selva, on hi ha una bonica església i una casa de colònies. Passada la masia de Casafont prenem un pista mig abandonada al fons d'un torrent que ens retorna al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet       {lang: 'ca'} Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: El Pujol Navès (Solsonès) Distància: 26,90 quilòmetres Desnivell positiu: 865 metres Temps: 3:15 hores Dificultat: IBP=94 / Blava Sensació de dificultat: Fàcil Tot pistes. Alguna pujada molt forta Cartografia: Vall de Lord Editorial Alpina (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) El Pujol (a prop) 00:00 00:00 0,0 Cruïlla sota el Roc de les Vuit 00:25 00:25 2,4 Orriols 00:20 00:45 4,5 Grau de les Collades 00:40 01:25 8,2 Pla del Rial 00:20 01:45 10,9 Grau de la Creu 00:10 01:55 12,1 Coll d'Arques 00:10 02:05 14,1 Sant Martí de les Serres 00:30 02:35 20,3 La Selva 00:15 02:50 22,9 El Pujol 00:25 03:15 26,9 Crònica Pujar al pla de Busa sempre és un plaer per als sentits i una penitència per a les cames. Les cingleres que protegeixen aquest altiplà a la vall de Lord són molt boniques, així com les vistes des de dalt. Però enfilar-s'hi des de qualsevol dels seus vessants implica forts pendents. Hem pujat a Busa en diverses ocasions, i avui hi tornem fent algunes variants. Bàsicament pujarem pel vessant sud, però en comptes d'accedir-hi pel camí habitual del coll de la Creu, contornejarem els cingles de la cara sud per sota, i ens enfilarem a l'altiplà pel grau de les Collades, al vessant nord. També completarem la sortida enllaçant un seguit de pistes al sud de la serra de Busa i anirem a sortir a la Selva, un antic santuari la rectoria del qual ara està habilitada com a casa de colònies. Sortim amb la Sílvia i el Fum des de la vall d'Ora. De fet volíem sortir des de baix a Sant Lleïr, però pugem motoritzats un primer tram asfaltat en direcció a la masia del Pujol, on hi ha un bon restaurant. Una mica abans d'arribar-hi aparquem en una esplanada i des d'allà començarem la ruta. Així ens estalviem una primera pujada dura per asfalt. Preparem els estris i comencem a pedalar desfent la pista per la qual hem accedit fins aquí durant 700 metres. Un...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Presó de Capolatell, Busa Nord

No coneixem en absolut aquesta paret i l'Edu ens farà d'amfitrió. Ens promet una bona jornada i serà més que bona; difícil d'oblidar. Sols el passeig paga la pena:...

Bellmunt pel vessant sud

29.05.21  Ja ni recordo la darrera vegada que vam anar a Bellmunt, aquest bell santuari enlairat a 1248 m, al fil d’una escarpada cresta i ben visible des de la...

La Serra de Busa i el Cogul (1526 m.)

Després de la sobredosi dominguera viscuda al Matagalls, res millor que anar a buscar alguna zona del país on trobar poca gent està pràcticament assegurat, fins i tot un dia...

Busa, vessant sud

Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...

Els cims de port del comte pel vessant sud

L'altre dia us vaig explicar l'ascensió des del vessant nord (estació d'esquí de fons de Tuixent). Avui faré la descripció des de l'estació d'esquí alpí de Port del...

A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir...

A la Sol de tarda, Busa sud

***Fem un repe d'aquesta via enllestida l'octubre passat i que no havia pogut escalar acompanyat.. confirmem els graus una mica a la baixa i deixem la topo actualitzada. Curta i...

SERRA DE BUSA (PRESÓ) Via SHANGRI-LÀ

16/04/16. La serra de Busa, un racó bucòlic del Solsonès on no trobarem aglomeració d’escaladors. Un conglomerat amb D.O. pròpia que cal digerir tranquil·lament. La...

Pla de busa (solsones)

Sortir a escalar és una manera fantàstica per coneixer el nostre territori, racons que mai t´acostaríes potser, perque queda lluny, per que els accesos son...

Escalada al Roc Colom per la vessant Sud

Dies 18 i 19 de juliol de 2015La meva ressenyaEl primer cop que vaig veure el Roc Colom, fa un munt d'anys pels voltants de l'estiu de 1977, va ser des de el Puigpedrós i...

A l'esquerra de la canal del Riart, Busa sud

*A l'esquerra de la canal s'alça el darrer bastió de roca de la muralla sud, ja molt disminuït per la proximitat del coll que mena al pla i que queda partit per un gran...

Serra de BUSA pel Cinglalt

Aquesta sortida circular explorarà els indrets coneguts de l'altiplà de la Serra de Busa, però ho farem resseguint el torrent o "rasa de la Valiella", als peus de la Serra de...

Un tomb pel vessant sud de Montserrat

17.10.14  Aquest temps d’estiu en ple mes d’octubre és una cosa que s’ha d’aprofitar i per això la Susana, la Mercè i jo hem sortit aquest matí de bona hora des...

Volant a Busa amb salt base

**Sembla ser el primer salt base del penya-segat, a la banda oriental sobre la caseta d'Orriols. En David i en Turco veuen l'oportunitat, que esperen a bona hora del matí per...

A Busa i anarinant

Busa on the air... racons i raconades, també les d'un mateix. L'altra dia el mestre Ricard i el fort d'en Martí van repetir la Santasavina i li van treure el punt...

Els Guardians de Busa a la Presó de Busa.

Sempre he pensat que hi ha vies que només es repeteixen una vegada i Els Guardians de Busa a la Presó de Busa és una d'aquestes. Quan parlo malament d'una via, llavors em...

Comabona, vessant est

El vessant oriental del Comabona és aquell que veiem sempre quan pugem cap al túnel del Cadí i que ens dóna pistes a l'hivern de com estarà la neu a l'altra banda. Però...