Escalada a galayos . berroqueras i peña del aguila

Si heu llegit l'anterior post sobre escalada a Galayos ( i si no, aquí el podeu trobar: http://laliquim.blogspot.com/2022/11/escalada-galayos.html )ja us vaig dir que vam passar quatre dies per dalt el Galayar i que vam quedar al·lucinats amb tanta torre, fissura i granit salvatge.    Després d'aquests quatre dies, vam baixar. Vam voltar una mica fent esportiva (a veure si faig una altra crònica amb els sectors d'esportiva de Gredos i voltants),vam visitar la zona i finalment vam decidir tornar cap al Galayar. Aquesta vegada a fer algunes vies en el dia, que si vas per feina, es fan prou bé.     El primer dia vàrem triar Las Berroqueras i l'endemà la Peña del Águila. Dues torres situades en la part més sud de la cadena d'agulles, per tant, es troben més properes al pàrquing del Nogal del Barranco i són més idònies per fer-les en el dia.    Las Berroqueras "Via de las Tormentas" Vº 300m    Una clàssica preciosa de poca dificultat, però d'una gran bellesa, amb un aire molt alpí que ens farà escalar entre diedres i plaques desequipades.    Ens aproximem seguint el carril de Galayos i una mica abans de l' Apretura , a sota la paret de Berroqueras ens desviem amunt grimprant per una canal que ens porta al peu de via.    Comença amb un parell de llargs de 4º grau que es fan ben de pressa i ens permeten activar-nos. Segueixen uns díedres maquíssims que s'autoprotegeixen còmodament, i acabarem amb uns llargs fàcils en els quals cal navegar i buscar l'itinerari. I a dalt quines vistes ens esperen! El cim ens regalarà una preciosa estampa de l'Espaldar i de la Peña del Águila."Els Galayos" mai deceben, ens ha tornat a semblar una via boníssima en un entorn de postal.             Aquest cop hem gaudit d'una panoràmica diferent dels dies que vam escalar a les agulles més properes al refugi.    De material duíem una corda de 60 m, dos jocs aliens, dos de camalots fins al dos i un tres. .    Per baixar de las Berroqueras el més curt o normal és baixar pels ràpels de la canal entre Berroquera i Peña Águila que et porten al carril de Galayos. Però vam triar una altra opció. Vam tornar camimant per L'Espaldar dirigint-nos cap al Collado del Yelmo, una mica abans del coll trobarem un caminet que ens porta al Carril de Galayos ja a prop de l'aparcament. Vam fer una bona caminada, però va valer la pena  ja que l'endemà hi volíem passar per aproximar-nos a la Peña del Águila.                            Díedres interninables i divertidíssims                                    Les plaques dels llargs finals                        La Peña del Aguila, que maca és no?                            Vistes de l'Espaldar, una altra persepectica de Galayos                                        Baixant pel vessant de l'Espaldar      ...

Via "MILOPA" 345 m. 6b (V+ obl). Peña Rueba

Bon dia Galls, Gallines i Gallin@s.Feia quatre milions d'anys que no escrivia res en aquest blog, i es que he hagut de passar vàries vegades per la ITV... Tres operacions...

Via MILOPA. PEÑA RUEBA.

15/06/23. Anem a la vessant est de Peña Rueba amb l'intenció d'anar a l'esperó Gallego-Fuertes, però a  l'arribada a l'aparcament el vent bufà de valent ?...és el...

Via MERCHE. PEÑA ESCUACH. PANTICOSA.

19/09/22. Anem cap al Balneari de Panticosa per passar-hi tres dies, en el viatge d'anada parem a Panticosa per fer la via Merche a la Peña Escuach que és la clàssica...

Vent Pacà, nova via a Peña de Sin

Error, palabra que combinada con Escalada conduce a Desastre. Aquí quedó en anécdota y algo de vergüenza, que hubiera sido mucha de haber necesitado la...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Via FINAL FANTASY. PEÑA RUABA.

27/10/21. Avui la intenció era anar a la via Tierra de Dragones, però quan arribem a l'aparcament fa una temperatura d'un grau i bufà vent....després de dubtar canviem de...

Papi on Sight, nova via a Peña de Sin

Majeure en diuen els amics i veins del nord, quan troben una via excepcional. Començada i acabada aquest estiu, la vira ens ha proporcionat un accès relativament ràpid i...

Ascensió a la Peña Foratata (2.341 m)

Després de cinc intenses jornades de muntanya pel Pirineu Francès, avui tocava tornar a casa. Abans de tornar, però, hem volgut arrodonir la sortida amb una activitat...

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...

La cova dels maquis de la peña montañesa

Llegeixo als diaris que s'ha trobat l'amagatall dels guerrillers a la Peña Montañesa. Ondia que fort, en el llibre de LA AGRUPACIÓN GUERRILLERA DEL ALTO ARAGON (1939 - 49) de...

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa...

Cascos de Escalada para Cabezas Grandes

¿No encontráis un buen casco de escalada a nivel para vuestra apreciado cabeza? Hemos investigado para mostrarte la lista de cascos que cumple con esta talla especial. ¿A...

SOLO. Escalada a la vida

Poca broma.. fa una mica de por però clar la via és al Cilindre de Sant Llorenç i aixó anima. Està molt ben feta. A més vaig pagar per fer la pel.lí i això fa que la...

Cómo Desinfectar la Cuerda de Escalada y demás materiales

Con lo que está pasando, ¿sabes cómo desinfectar correctamente nuestro material de escalada, especialmente la cuerda de escalada? Diversos fabricantes de materiales textil de...

Encordades. escalada femenina a catalunya

Avui he recordat un documental que va fer Temps d'aventura que tractava sobre les cordades d'escalada femenina a casa nostra. És un reportatge molt ben fet i prou dinàmic....

U-O no tinc por. Peña de Sin

No és una més.Podria ser la clàssica, homogènia en sisè i dos trams curts de setè grau que poden trampejar-se.Bona pedra, bona línea, i molt de gust en l'apertura.El...

Invierno suave, roca en Peña de Sin

Aprovechando temperaturas inusualmente suaves para la fecha (quizás debamo acostumbrarnos...) volvemos a destinos más propios de marzo y abril que de enero y febrero.SIN. Jean...

DMM Zenith 18 l – Mochila de Escalada de Vía Larga – Opinión

La mochila de escalada DMM Zenith ha sido nuestro regalo de Navidad, ya lo hemos estrenado y estamos muy sorprendidos con ella. Descripción Para escalada en vía larga a...

Bardena Negra: Peña del Fraile

En la darrera jornada de la nostra estada a les Bardenas, hem fet una excursió curta perquè ens quedava un llarg camí de tornada a casa i no volíem arribar massa tard. Hem...