Vies barbarroig i billy al morral de peña roja

DISSABTE, 18 DE NOVEMBRE Una de les raons del viatge del Juanjo es a més de fer la xerrada i escalar, poder saludar a companys i coneguts EN la seva dilatada vida alpinística i la casualitat a fet que en aquestes dates celebrem la trobada de cavallistes on hi seran tots o quasi tots.                                                       VIA BARBARROIGA més es una bona oportunitat de poder fer-lo cavallista ara que ja te la primera ascensió a aquesta agulla emblemàtica. El dissabte sortim de bon matí direcció Tivissa per arribar a l'hora d'esmorzar que es un bon moment de trobar a tothom reunit i després marxem per fer alguna escalada per la zona. Nosaltres escollim anar al Morral de Pena Roja i com que som de les primeres cordades en marxar escollim anar a la via “Barbarroig”, una de les clàssiques del sector. A l'hora de posar-nos -hi ja tenim més companys cobejant la mateixa via però ens posem al davant perquè nosaltres comencem per la entrada original. Un esperó brut però més un xic més difícil del que diuen les ressenyes. En aquesta tirada hem trobat un parabolt que deu pertanyer a la via “Repatufet” i que es decanta per les plaques de bona roca que tenim a l'esquerra, nosaltres seguim esperó a munt fins a trobar la reunió. A la segona tirada ja trobem les plaques llises tipicas de la paret, , ben assegurades però força obligades, on cal llegir be la roca per a poder progressar. En aquesta tirada trobarem tres parabolts, un pont de roca i dos pitons. La tercera tirada comença amb un flanqueig a l'esquerra per anar a cercar un parabolt que veiem brillar sobre un petit sostre, teòricament abans cal trobar un pitó però no l'hem vist, (hi ha lloc per a plantar-hi flotants que queden a caldo). El pas del sostre es de decisió, però una vegada trobada la seqüència de moviments es deixa fer bé. Per sobre del sostre una placa típica de la zona amb gotes d'aigua i fissures fins arribar a la reunió. Trobarem tres parabolts i fissures per a flotants petits.                                                               VIA BILLYEn aquesta reunió, equipada per fer ràpel és on normalment les cordades donen per acabada la via, però nosaltres seguim fins el cim i fem la darrera tirada per l'aresta que es una escalada suau i agradable. Tyeoricament hi ha un parabolt , però no l'hem trobat. Al cim no hi ha cap instal·lació per tant ens toca baixar caminant per darrere. Després de fer una estona el porc senglar pel bosc de darrera el Morral, tornem a ser al peu de paret amb l' intenció de fer una altre via, però la paret hores d'ara es un formiguer de cordades i no sabem on anar. Per sort trobem al Josep Enric Castellnou i a la Fina Ferret que estan escalant per la zona i ens aconsellen deixar la vessant dreta per anar a l'esquerra del Morral on ens aconsellen fer una via clàssica, re equipada i redreçada per ells , la via “Billy”. Sens dubta-ho marxem per coneixer aquesta vessant de la paret i no ens costa gaire trobar-la gracies a les seves indicacions. La primera tirada comença per unes rampes que ens porten a un terreny vermellos que sembla trencat però que es prou consistent, seguint les poques assegurances que hi ha i que ens van assenyalant el cami fins la reunió en un forat caracteristic. La primera part de la tirada es facil, però la segona cal para atenció en els moviments. Trobarem quatre parabolts en la segona part del recorregut, ben situats per protegir-te i assenyalar el camí correcte de la tirada. La segona tirada ja “pica” un xic més, bé, jo diria que força més. Un pas de A0 per sortir de la reunió i entrar en un repla petit a la dreta de la reunió i per sobre una placa tipica amb petites gotas d'aigua i alguna fissura ....

Via "MILOPA" 345 m. 6b (V+ obl). Peña Rueba

Bon dia Galls, Gallines i Gallin@s.Feia quatre milions d'anys que no escrivia res en aquest blog, i es que he hagut de passar vàries vegades per la ITV... Tres operacions...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Via extramurs al morral de penarroja

DIUMENGE, 17 DE DESEMBRE Volem aprofitar els darrers dies abans que comencin les restriccions en aquesta paret, per tant decidim tornar a baixar a Tivissa per fer una via...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Via mariano al morral de penarroja

DIMECRES , 29 DE NOVEMBRE Feia molt temps que no venia per Tivissa i la Trobada del Cavall Bernat m'ha permès tornar a tastar aquest calcari tan especial. La veritat que...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

Lo Morral de Falset. 100 cims

26 de juliol de 2023  Als contraforts del nord de la Serra de Llaberia, s'aixequen les Muntanyes, les Soleies i la Serra de les Quimeres, suaus turons coronats...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Via MILOPA. PEÑA RUEBA.

15/06/23. Anem a la vessant est de Peña Rueba amb l'intenció d'anar a l'esperó Gallego-Fuertes, però a  l'arribada a l'aparcament el vent bufà de valent ?...és el...

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...