La Tosa d'Alp (2537 mts.) des de Coma Oriola (1950 mts.), inici temporada esquí de muntanya 2022-2023.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui començo la meva 36a temporada d'esquí de muntanya i amb les mateixes ganes que sempre i si no us ho creieu, mireu que hem fet amb els companys Xavier, Juan Carlos i David al Pirineu Oriental.Ahir divendres va ser dia de reflexió, si comencem la temporada, que si no, que si a les webcams es veuen moltes pedres, que si veiem un passadís per pujar sense rascar i després per baixar ja veurem, finalment les ganes poden més que les condicions i per això us deia que teníem les mateixes ganes, si no avui era un dia per no començar la temporada i fer un altre esport.Sortim de Coma Oriola (1950 mts.) a l'estació de La Masella, aquest és un dels punts més alts del Pirineu Oriental que puguis arribar en cotxe. El paisatge és bastant desolador, els laterals de les pistes estan sense neu, però els canons funcionen i van fabricant neu artificial. Pugem per la pista Coma Oriola direcció al Cap del Bosc (2150 mts.).Al pocs minuts de sortir hem de posar ganivetes, la neu està molt dura. Uns pugem per la dreta de la pista i altres pel centre, cadascun mira de pujar per on ho veu millor. Arribem al Cap del Bosc (2150 mts.) i per la Tosa Vermella continuem cap a dalt, aquí trobem la part més gelada de la pujada. Arribem al plateau (2495 mts.) i ja veiem el cim a la nostra esquerra, fa una mica de vent i decidim deixar els esquís a l'edifici que hi ha a la dreta on es veuen algunes antenes de comunicació.Ens fem la foto tots quatre al cim de la Tosa d'Alp (2537 mts.) i anem on hem deixat els esquís. Aquí coincidim amb el Samuel, del blog relats de muntanya, és un muntanyenc de Roda de Ter i ens hem consultat moltes vegades el blog mútuament, però no ens coneixíem personalment, una salutació Samuel.Poc després apareixen dos del "nens de Caldes", el Martí i el Pol, avui el Miquel ha de treballar i no els ha pogut acompanyar. Comencem a parlar i parlar (també fem una mica de temps, a veure si la neu s'estova una mica, cosa que veiem improbable).Finalment, comencem a baixar, amb molta precaució perquè la neu està força dura i una caiguda aquí amb aquest terreny pot ser força desagradable pel cos. Seguim el mateix itinerari que a la pujada i el més important és que tots quatre hem arribat sans i estalvis a baix i sense fer cap destrossa als nostres estimats esquís. Ara a veure com comença i continua aquesta temporada ja en ple canvi climàtic.Desnivell: 645 mts.Recorregut: 7,2 Km.Horari: 2h, 59m.   A punt de sortir de l'aparcament de Coma Oriola (1950 mts.)Primeres neus als cims de la Cerdanya.Els canons estan fabricant neu, si no fos per això, avui no haguéssim pogut començar la temporada.El Xavi ho dona tot amb aquesta neu tan dura.El Juan Carlos s'estima més pujar pel centre de la pista, cadascun busca el millor lloc per pujar.En primer terme el Puig Peric i el Petit Peric al Capcir.En aquest tram central de la pujada, la neu no està tan dura.Uns pugem més a l'esquerre, uns altres pel mig, la qüestió és pujar.Ja ens falta poc per arribar al plateua superior.A l'esquerra ja podem veure el cim de La Tosa.Fa una mica de vent a dalt del cim, decidim deixar els esquís a la protecció d'aquesta construcció.Amb el Juan Carlos i el Xavi a dalt del cim.Tots quatre al cim de la Tosa d'Alp (2537 mts.)A la dreta la cara nord de la Serra del Cadí, a l'esquerra el Pedraforca.Un any més comencem la temporada durant el mes de novembre, a veure si te continuïtat.A dalt del cim coincidim amb dos "nens de Caldes", el Martí i el Pol.Baixem amb molt de compte, la neu està molt dura, avui no es permeten caigudes.

I Festa de Muntanya de Collbató

4000peus organitza la Primera Festa de Muntanya de Collbató, el proper dia 1 de juny. Hi esteu tots convidats!!!

Esquí de muntanya al nord-est d'Andorra

Cap del Port (13 km / 1000 m / S2-S3, ME):Des del Port d'Envalira s'ascendeix suaument fins al Pic de Maià punt on es comença a descendir cap al Collet d'Ortafà. A...

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Per la solana de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià.Ruta piulada diverses vegades en aquest bloc:...

Cordada 25 a Coma de l'Orri.

Aquest itinerari que treu suc a un pany de paret pel qual no donaríem un duro. Ens ha semblat una bona via de placa, d'escalada generalment atlètica però tallada pet feixes...

Baixada de Coma de Vaca

Després de la travessia d'ahir, quan vam pujar el Bastiments des d'Ull de Ter per baixar després a Coma de Vaca, hem passat la nit en aquest refugi, molt...

Abeurador per animals de muntanya en Castellgalí

Avui us presento un curiós abeurador que esta situat en el municipi de Castellgalí, en una camí a prop de la pista que porta a Marganell. Esta destinat per poder disposar...

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Terreny d’alta muntanya força mal parit

Rogaine de Boí-Taüll Campionat de Catalunya 2023 19.6 km. 5-51-52  17-59 x km. 1140 metres de desnivell positiu, 100 punts, 20 fites 1r. Ultraveterants i 41è de...

Via picola grau a la coma de l'orri

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023 Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!. De les propostes que van...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

La muntanya de sal de cardona i el seu castell

... marxem cap Cardona a visitar la Muntanya de Sal i com no, el Castell de CArdona, dues visites que estan molt lligades al llarg de la història de CArdona.Les mines de Sal...

A la Tosa d'Alp per la cara sud

Distància: 16,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: cota 1800 carretera Coll de Pal. Fantàstica volta per la...

Arbres – Els Plataners de La Coma de Sant Jaume de Moià

Els Plataners de La Coma de Sant Jaume, estan situats des de l’entrada de La Coma de Sant Jaume, en la carretera C-59 de Barcelona a Moià, fins casi a la entrada de la masia....

Coma Estreta i Camí dels Cingles

Powered by Wikiloc Un recorregut pel vessant nord-oest del puig Major (1436 m). Pel camí dels Binis pugem al coll dels Cards Colers (903 m), baixem fins la vall dels Binis per...

Arbres – Els Pins de La Coma de Sant Jaume de Moià

Aquest Pins estan situats a l’entrada de La Coma de Sant Jaume, a peu de la carretera C-59 de Barcelona a Moià. Són un conjunt de 3 pins de destacades dimensions, dos...