Clàssiques (o no) del Cadí a Montserrat

Finde prop de casa tastant vies que feia temps que tenia apuntades. Dissabte Nord del Cadí. Objectiu a la Directa Blanco - Bosom, a la Roca Grossa. Des que el Miguelon i el Ferran la van obrir que em rondava pel cap. I sí, ha colmat expectatives. Enredo la Nadia per un dia llarg: Aproximació incerta i feixuga a la que sumar 20 minuts sobre horaris anunciats (abans s'arribava fins l'ermita de Boscalt, ara convertida en pista pels ramaders). Via amb segell d'autorEl primer llarg et posa a "puestu", una placa on trobareu el pas clau de la via. Segon llarg ben bonic amb aires de Picus i roca prou bona (ojuuuu que estem al Cadí, i cal "reinterpretar" aquesta qualitat sota l'estàndar local). Petita repisa des d'on podríes escapar cap a l'Oest, i d'allí enfiles un mur imposant clivellat per una fissura de dalt baix que la via ressegueix. A cada llarg anem trencant alguna presa, sempre auscultant-les mentre pugem. S'hi encaixen  proteccions adequades. Val a dir que vam fer ús de dos jocs des del totem blau (i un de negre) fins el camalot 4, amen dels tascos que hem passejat.ambient als llargs superiorsi fresqueta garantidaEl llarg de setè ben assegurat i poc obligatori. En canvi el darrer llarg de cinquè clàssic... m'ha semblat complert i un xic perillós. La cresta fins al cim indescriptible (des)composta de trossets de roca esmicolada, li dóna el punt seriós de tota escalada alpina En resum, una jornada complerta per guanyar-se el sopar. Aneu amb temps: la baixada cal fer-la de dia a fi de trobar les arestes per on retornare, a BoscAltNantros vam necessitar poc més de dues hores per aproximar sense errar gaire el camí, 5 hores per la via, i una i mitja crestejant fins al cim. Diumenge canvio de víctima. L'Ester surt de guàrdia i passem per Montserrat. Triem la Barrufets del Frare gros, i quina elecció! Xalo de cap a fi. Menys el primer llarg, la resta brutals (brut i tal, en algun cas, com la fissura del 5e llarg de 6b+). Menció especial al 6c+ del setè llarg i el nové llarg. També el segon, boníssim tot i trescar entre llastres que algun dia acabaran resant a peus del Frare, amb els parabolts inclososEl reequipament en general encertat amb alguna suggerència (opinió que vam compartir l'Ester i jo), com ara deixar algun pitó (o bolt) en els primers 15 metres de la via, moure un metre alguna reunió. El canvi pur i estricte de buril per bolt funciona amb caràcter general, però a vegades s'agrairia una mica més de flexibilitat: se'n poden reduir varis molt a prop o al tocar de fissures bones, i compensar afegint-ne un parell a les zones fàcils i exposades que abans es farcien de claus.

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Ascensió a la Torreta de Cadí (2.559 m)

La Torreta de Cadí és una de les darreres estribacions de la Serra del Cadí, en el seu extrem més occidental. És un cim molt poc prominent, com la majoria...

Travessant el Cadí en BTT

Distància: 40 km.Desnivell: 1800 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 8.30 h.Punt de sortida: La Seu d'Urgell.Punt d'arribada: Molí...

Al peu del Cadí i del Pedraforca

var Latitud_sortida = 42.232440; var Longitud_sortida = 1.879495; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...