Gavà- Monestir de Montserrat (750 mts.)- Platja de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuant amb l'entrenament, avui vaig a provar a pujar a Montserrat des de casa, l'última vegada que ho vaig fer seria a inicis de 1980 amb el José Belloch (congui) i el meu pare.Poc abans de les set del matí surto de casa, agafo direcció a Albarrosa i travesso Viladecans per la part superior i vaig a buscar la carretera de Sant Climent, pujo el coll de Sant Ramon (4a categoria), baixada ràpida fins a Sant Boi.Agafo l'NII-a, antiga nacional, ara força més tranquil·la que als anys vuitanta on només existia aquesta carretera per anar cap a aquesta zona. Travesso Sant Vicenç dels Horts, Pallejà i Sant Andreu de la Barca. A la sortida d'aquest poble hi ha una pujada que em situa a la part superior del Polígon industrial del Nord-est, suau baixada per arribar a Martorell.Segueixo la BV.1201 cap a Olesa de Montserrat on arribo després de fer un últim kilòmetre de pujada, travesso el poble pel mateix centre i després d'agafar la carretera de la Puda, surto a la C-55. Aquests kilòmetres que venen ara són els pitjors de tot el camí, és una nacional amb força trànsit, la linia blanca del terra està gravada i no pots trepitjar al damunt, el lateral està tot brut amb pedres, vidres, etc, si no vaig punxar aquí va ser de miracle.Per sort, les noves obres a l'altura de Ca n'Astruc han deixat el paviment magnífic, completament net i amb marge al latera, ah i la línia blanca es pot trepitjar. Continuo fins a Monistrol de Montserrat on agafo la desviació a l'esquerra cap al Monestir de Montserrat, són 8,5 kilòmetres de pujada amb un percentatge mitjà del 7% i pendent màxim del 13%. La veritat és que he pujat força bé, al meu ritme, però bé.Quan quasi estic a dalt de tot, m'avança la Irene amb el cotxe, esperava trobar-me més a baix, però m'he trobat bé i he pujat directe des de casa fins al mateix Monestir. Arribo a dalt amb la bici i baixo fins a on ha deixat el cotxe aparcat, em canvio les sabatilles, guardo la bici al cotxe i pugem caminant fins al Monestir on al no haver quasi ningú podem caminar tranquil·lament per la zona.Quan ja estem cansats, baixem fins al cotxe i em preparo per tornar a casa, inicio la baixada i paro un moment a omplir els bidons a la Font dels Monjos. D'aquí baixo directa fins a Olesa de Montserrat on he quedat amb la Irene per fer un pícnic en uns bancs a l'ombra a les afores del poble. Ens acomiadem i ja ens tornem a veure a la Platja de Gavà on fem un bon bany que avui ens l'hem guanyat. Això funciona!!!!Desnivell: 1420 mts.Recorregut: 115, 4 Km.Horari: 5h, 15m.Encara no s'ha fet de dia a Sant Climent de Llobregat.Alt de Sant Ramon (170 mts.), entre Sant Climent i Sant Boi.A l'arribar a Sant Boi, agafo l'NIIa antiga nacional, actualment amb menys trànsit.Arribo a Sant Andreu de la Barca.A l'arribar a la part superior del Polígon del Nord-est, al fons puc veure Montserrat.Una suau baixada em deixa a Martorell.Des del mateix Martorell, va pujant suaument fins a arribar a Olesa de Montserrat.Després de travessar pels carrers interiors d'Olesa, surto a la C-55 direcció a Monistrol.Arribant a l'estació de l'aeri de Montserrat, a la part superior esquerra s'intueix el Monestir.Monistrol de Montserrat, al peu de la muntanya, aquí comença la pujada forta.Desviació a l'esquerra cap a Montserrat, aquí posem el plat petit per iniciar la pujada.Montserrat, port de 1a categoria, 8,5 kilòmetres amb percentatge mitjà de 7%.Primeres rampes al 7%.Kilòmetre 7 de pujada, vaig a buscar el tram del 13%.Amb la Irene a dalt de Monestir, just darrere nostre el Sostre del Monestir. A la dreta imatge de Recasens- Vives en la primera ascensió del Sostre del Monestir, any 1954. Ressenya del llibre de Josep Barberà i Sauqué: Montserrat Pam a Pam (1977)Aprofitant que no hi ha ningú, foto amb La Moreneta.A la baixada faig una petita parada a la Font dels Monjos per agafar aigua.Monestir de Sant Benet de Montserrat. Diumenge 22/08/2021.Itinerari marcat amb el rellotge Suunto...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

La Bassadòria en el Monestir del Miracle de Riner

El santuari del Miracle és un centre religiós dedicat a la Mare de Déu del Miracle, situat a la banda de ponent del municipi de Riner, al Solsonès. El conjunt està format...

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Castell i monestir de Lluçà (898 m)

Dissabte 25 de març de 2023Hora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 3 h 45 min (9,6 km)  Desnivell: 292 m...

Gavà- Sant Ramon (295 mts.)- Martorell- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.La primera idea del cap de setmana era copiar una mica el que vàrem fer el passat, és a dir dissabte...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...