País Basc

Al País Basc només hi havia estat de petit amb els pares, i ja fa una bona colla d’anys en una estància a Donostia, i una visita al Guggenheim, l’any de la seva inauguració. Tenia ganes d’anar-hi, i voltar per allà uns dies, com així ha estat. Ens vam instal·lar a Murgia, un llogaret a pocs quilòmetres de Gasteiz. I des d’allà ens desplaçàvem als llocs del nostre interès. Com he fet altres vegades he aprofitat aquesta estada per llegir el llibre que sobre el País Basc va escriure...

Arantxa al País dels Sons Trobats

30-09-2020SolsonèsVilamalaVia :  Arantxa al País dels Sons TrobatsAproximació amb CotxeA PeuAgafem una pista a la nostre esquerra, Mirant al sud,...
Tardor al País Basc, 2

26-28.10.22  Avui dimecres 26 d’octubre hem quedat per sortir més tard ja que el desplaçament en cotxe és molt més curt perquè el Mont Ernio el tenim molt a prop....
Tardor al País Basc, 1

24-28.10.22  Novament anem al País Basc a la tardor. I és que el paisatge d’aquestes terres ens encanta, s’assembla molt a les valls suïsses. La part baixa de les...
Pic lentilla i pic campbieil

S'acaba l'estiu i encara no havíem trobat dia per fer una ruta junts per pujar algun 3000 del Pirineu que no haguem trepitja mai. Tinc ganes de fer el Campbieil, però com que...
Un tomb pel País Valencià

El País Valencià era una assignatura pendent com moltes d’altres. Em venia de gust passar-hi uns dies i donar un tomb per algunes de les seves ciutats i pobles, així...
Orbaitzeta

var Latitud_sortida = 43.006960; var Longitud_sortida = -1.312938; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Un tomb pel país verd

Anar a Queralbs sempre és un èxit. És el nostre país verd i humit. L’aigua és per tot. La primavera està aquí al seu màxim esplendor. I com sempre, els paisatges...
Arantxa al pais dels sons trobats

DIVENDRES, 25 DE SETEMBRE Tot i que les prediccions per avui divendres son dolentes, no volem renunciar a fer la nostre escapada per escalar. Hem quedat a les 7,30 del...
Bony de la Pica. Pirineu

12 d'agost de 2020Aquest ha estat un dels descobriments de l'estiu. Os de Civís és un petit nucli municipal descentralitzat del municipi de Valls de Valira, al cor del Parc...

VILAMALA Arantxa al país dels sons trobats

Dimecres 9 d'octubre em trobo amb el Cesc a Solsona per anar a Vilamala. La nostra sorpresa és que a la famosa corba, no ens deixen aparcar, perquè han de fer un rodatge. Anem...
Bisaurin (2670 mts.) des del refugi de Lizara.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquest cim el tenia pendent de pujar des de feia molts anys,  l'any 2002 amb el Pedro de Ordizia i la...
Via llarga  al  país basc

Via llarga al país basc

El viatge per Euskal Herria que hem fet durant la tardor del 2017  ens ha deixat molt bon gust de boca . Tot el que vam fer, veure, escalar, conèixer… Ens va semblar...
EuroBats

Ja s'ha anunciat la data del proper encontre per l'estudi dels Ratpenats, pels propers dies 1-5 d'agost d'aquest 2017 a Donostia / País Basc.En aquest enllaç properament...
Gaia, La Gran Mare. ICGC.

Aprofitant una invitació de l’amiga Cristina de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, el passat dimecres al matí vaig assistir en nom de l’Espeleobloc a la...
Diada del Pais Valencià.

Malgrat la part central de rostollosis la via no està malament.Bones plaques de gota d'aigua,fissures i díedres.Crec que hi ha polèmica amb els parabolts d'aquesta via i que...
Setmana Boja 2015, VI, Escalada al Fraileburu

La darrera activitat que vam realitzar en la nostra estada al País Basc va consistir en l'escalada del mític Fraileburu o Pico del Fraile, per la seva via normal. El...
Viatge al País dels Manairons

Són prop de les 10 quan sortim d'Adrall direcció a la N-260 per agafar la pista que porta a Sant Pere, on poc després fem parada a esmorzar, que ens hem llevat molt d'hora i...
Euskadi sota terra: Buena-Bortal i Cueva de la Leze

Farà un parell de setmanes teníem d’anar a donar un cop de mà a Carlos Flores, amb el projecte 17picos17simas, a la cavitat més profunda de Catalunya la...