Ones de pedra

Petit text  sobre la bonica relació que m'uneix amb la muntanya de Montserrat.La recerca del que és desconegut em segueixfascinant... experiències que van més enllàde les paraules i que no tenen preu.Cal pregar perquè el camí segueixi sent llarg,desitjant que siguin moltes les incomptablesjornades.Cal arribar, és el meu destí,però sense forçar res la travessia.És preferible que duri molts anys, i que sigui vell quan fondege l'illa, ric de tot el bagatge que hauré guanyat fent tan preuat camí.Montserrat m'ha regalat el seu bell viatge,sense ella no hi hauria partit.Les seves belles roques i agulles no formen onades d'aigua sinó màgiques i esveltes onades de pedra. I d'aquestes onades de pedra la vida flueix.Onada darrere onada per mar de cada dia,no després de passar amb voluntat d'aurora, aniré posant una mà darrere l'altra i els anys donaran duresa a cada gest.Preservant del vent i de l'oblitla integritat d'uns àmbits, d'uns projectes amb els que has de créixer i combatre.Quan el vent és el teu company i solitari amic, que baixa per les arestes per poder acostar-te el seu petó, crec que tinc molta sort de poder seguir obrint els meus ulls en aquest bell lloc.Les muntanyes de Montserrat ja eren aquí molt abans que jo existís. Em va veure arribar. I em veurà anar-me'n...Mentre els meus ulls entreveuenla serenitat del capvespre en tinc suficientsi amb mi tinc els astres,que de nit veig al celi de dia a tots vosaltres.

SERRA DE TRAMUNTANA (Ruta de Pedra en Sec) GR-221

La Serra de Tramuntana que s'estén al llarg de tota la costa oest de l'illa de Mallorca constitueix per si mateixa un espai de gran bellesa solcat de petites serralades que...

La Pedra Degollada de Viladecavalls

La Pedra Degollada esta situada a prop de la pista asfaltada que va a can Buxeres o de la antiga masia Margarit, hi ha varis cartells de la Diputació de Barcelona que indican...

Vies pedra voladora + escaladors bucolics

DIMECRES, 28 DE SETEMBREAquesta setmana he quedat amb el Ramon per tornar a Vilamala, ell no ha escalat mai a la paret de la Batalla i a mi encara em queda molta feina a...

Punta de na Ferranda i Port de sa Pedra de s’Ase

Hora Inicio: 9:15 16 jul. 2022Hora Fin: 15:01 16 jul. 2022Distancia recorrida: 6,7 km (05:46)Tiempo en movimiento: 02:13Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 125 mGanancia...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

Vies" Badalona" i " Pedra voladora" a Vilamala

Després d'equipar i sanejar aquesta via, el dimarts en fem la primera repetició.Via Badalona.Via equipada. 125m. en lliure 6a+? obligat V+ Ae (tres passos)Via Pedra...

Sant Llorenç del Munt - Via Oriol .

No sé que té aquest Sant Llorenç del Munt que hi ha racons que hi tens que tornar-hi de tant en tant. Avui hem volgut recordar una ascensió que vàrem fer fa molts...

CAMINAR PER LA SEGARRA: TURO DE SURO (100cims)

Fa anys recorrent Catalunya pel GR, llavors era el 7, ara és el GR171 vaig pujar a aquest modest turó segarrenc. Avui hi volia tornar a pujar per completar la llista dels 100...

La Pedra Seca, les construccions a Catalunya – 2ª Part #

Avui us presento dos articles Des d’aquest Blog, ens hem referit en dos ocasions anteriors a la Pedra Seca, amb els articles titulats : Que són les construccions de Pera Seca...

Barraques de Pedra Seca de Rellinars

A Rellinars hi ha una molt important conjunt de barraques de pedra seca molt ben conservades, les quals formen part no solament del patrimoni d'aquest municipi sinó del nostre...

EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...

Per la ruta de la pedra tosca

A prop de Moià, a la riera de Marfà, vàrem poder gaudir d’aquest increïble indret, amb la característica pedra tosca de la zona. Santa Maria de Marfà, el molí de...

Clot de l'infern, la Coma-la Pedra (Solsonès)

Hi han sortides que planejades amb uns objectius modestos ofereixen sorpreses molt agradables. Cal, de vegades, gaudir d'aquestes perquè ofereixen un coneixement de terres que...

Excursió a les Pedritxes i les Foradades

20.02.16  Matinal per la serra de les Pedritxes, dins l’àmbit de la serra de l’Obac, prop de Terrassa, amb visita al petit conjunt d’esquerdes de les Foradades;...

Els megàlits de Can Planes i el Bosc Màgic

16.01.16  Segona ruta al voltant dels megàlits i pedres singulars de la Roca del Vallès, després de la que vam fer pel sector de la muntanya de Céllecs. En aquesta...

Travessa integral del moixero-cadí

Els expedicionaris al coll de PalAquest estiu una colla del Centre vam tornar a fer la Travessa integral del Moixeró-Cadí. No és una excursió complicada però si que té un...

Tossa Plana de Lles, per l'antic rec

16.07.14  Ja fa algun temps que voliem fer aquesta variant de pujada a la Tossa Plana de Lles que va seguint un antic rec, però sempre el mal temps ens ho havia impedit....

Exposició sobre les construccions de pedra seca

Del 27 de setembre al 6 d’octubre Collbató El Centre Muntanyenc i de Recerques d’Olesa organitza, conjuntament amb l’ajuntament de Collbató, aquesta...