Montsec d'ares: barranc de grillons - pas del llop - font de gabrielo - ermita de pedra - barranc de grillons

Pas del Llop, des de l'aparcamentAvui tinc la sort d'anar amb en Gustavo de l'empresa de parapent Albatros que es coneix el Montsec com la palma de la ma i ens vol ensenyar un dels seus racons. Volem pujar pel barranc de Grillons però per la nit ha plogut molt i la roca està tota molla. Després d'algunes patinades decidim tornar-hi un altre dia i fer un pla B. Al barrancs de Grillons hi ha unes cordes per pujar però decidim que hi posarem unes cadenes que donen més seguretat.CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: Valoració: Travessa creativa que permet descobrir racons inesperats del nostre Montsec.Dificultat: Normal.Desnivell: 600 metres.Temps: 1 hores 44 minuts. Distància: 5,12 km. Itinerari circular.Descripció de l'itinerari:A Àger agafem la carretera asfaltada que puja al coll d'Ares. Passat cal Massierol agafem un trencall a la dreta que ens deixa a la font de Pedra i després de dos revolts tenim l'aparcament dels  Grillons. Pista en bon estat. Coordenades UTM: 31T  x=314271  y=4655218Agafem un sender que ens endinsa a les parets. Trobem una corda que ens facilita un primer pas. Nosaltres entrem cap a la zona d'escalada i anem a intentar el barranc de Grillons però la roca està molt molla i decidim agafar un corriol que està abans de les parets d'escalada.8 min Agafem un corriol a l'esquerra. Una fita ens indica el trencall. Travessem el barranc de Grillons i ens anem enfilant per un corriol perfectament fitat.17 min Contrafort de la muntanya amb una panoràmica excepcional sobre la vall d'Àger. Un indret captivador.Ara el camí gira a la dreta i ens reserva els paratges més bonics passant per freixes i passos que des de sota semblen impossibles però es puja perfectament només cal fer anar de tant en tant les mans. Coordenades UTM: 31T  x=314084  y=4655502.30 min Sortim a la carena. Ara anem flanquejant cap al barranc de Grillons. Ara no tenim sender. Nosaltres hem posat alguna fita. Es passa prou bé. En algun moment pugem per una canal costeruda per evitar el flanqueig massa arran del barranc.49 min Capçalera del barranc de Grillons. Estem en un prat. Per aquí haguessim sortit si haguéssim pujat pels passos equipats. Tot lo bo es fa esperar. Seguim la barrancada a l'esquerra.58 min Arribem davant de la font de Grabrieló. No hi arribem. Un pal ens indica el camí que baixa a l'ermita de Pedra. Camí molt fressat.1 h 35 min Sortim a la pista d'accés a l'ermita de Pedra que ens queda a la dreta. Agafem l'antic camí que surt davant nostre.1 h 37 min Sortim de nou a la pista. Anem a la dreta.1 h 44 min Aparcament de Grillons on hem començat la ruta.Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

GR3: Barranc dels Horts - Arèn

L'etapa d'avui del GR3 ha estat singular perquè hem tingut un problema de logística i no ha estat possible comptar amb l'autocar que normalment ens porta en...

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del...

Nou repte: el barranc dels ulls de llorenç

Pas de les EscalesL'Enric Sabaté ens ensenya un camí que puja per barranc dels Ulls de Llorenç. La veritat que és una raconada excepcional pel vessant sud del Mont-roig. Hi...

65è PESSEBRE DE MUNTANYA: ERMITA DEL MONTSANT

Nosaltres encara no havíem arribatUn any més un altre pessebre de muntanya. Enguany el Quim - el meu net- m'ha preguntat: - Quants pessebres has anat? La veritat és que no...

Fissura Oblicua a la Font Freda.

De tota la vida aquesta era la clàssica fàcil de la paret mentre que l'Esperó del Vent era la clàssica difícil. Sempre he tingut la sensació de que es repetia més...

Barranc de la Font de l'Atzuc

Avui hem recorregut un barranc per una zona poc habitual, la Serra de Comiols. El barranc de la Font de l'Atzuc és curt però molt interesant per l'entorn i pel...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Part 2.L'IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA

La majoria coneixem els esdeveniments tragics de principis del sXIX que van provocar la ruïna de les ermites de Montserrat. Entre 1811 i 1812, els francesos no només les...

LA IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA.part 1.

Vull recalcar que el treball i la posterior reflexió d'aquest post, és fruit d'una modesta opinió personal.Dit aixo...Cal recordar que la Muntanya de Montserrat està formada...

La Font Negra Esportiva

14-09-2023BergaLa Font NegraEsportivaSembla que això es pot convertir en un hàbit !!!, esperem que no.Hem tornat a fer "esportiva" ho poso entre cometes perquè ens dediquem...