Aresta Brucs al Dumbo.

Deu ser la via més senzilla per pujar a la Miranda del Setrill,nom amb el que també es coneix el Dumbo. Si ens atansem a aquest itinerari ens trobarem amb la típica Aresta Brucs: bona roca, algun tram finot i equipament...bé el que sol passar: que els bons del moment la devien obrir sense burinar i mica en mica l'hi han anat sortint xapes a tort i a dret. Malgrat aquestes xapes ( velles i/o del 8 ) i els merlets que podem afegir m'ha semblat que hi ha trams de IV on millor no fallar. Crec que l'opció més segura és fer la R1 i d'aquí arribar a la reunió que hi ha a l'avant cim d'una sola tirada, la resta de reunions m'han semblat justetes. Nosaltres l'hem trobat molt guapa i l'hem combinat amb la Iroquesos a la Manolito Garcia on també podem ferla Yucatan o la Shar-Strep.   Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Passem de llarg del refugi i agafem la Canal Ampla fins a localitzar la cara est del Dumbo,diria que és la tercera agulla que hi ha a ma esquerra. Just abans d'un escorranc seguim una traça que ens deixa en aquesta cara. Anem  l'esquerra i pugem per l'ample canal que separa el Dumbo del Setrill. La via comença uns metres abans del coll.Orientació: Sud. Horaris: Aproximació 45',via i desgrimpar 1 hora i mitja. Del coll a Can Massana 45 minuts.Material: Nosaltres només hem fet anar una desena de cintes exprés. Hi havia un munt de merlets per llaçar i alguns hi fan anar el friends des de l'Alien verd al Camalot del 0.75.Grau obligat: V/A0. Molta xapa afegida i molt de merlet per reforçar peró diria que als IV no caiguis.Descens: Desgrimpem per l'aresta nord (II/III) on probablement podem utilitzar una alzina per rapelar. Un cop acabada la desgrimpada anem a buscar la Canal Ample.Ressenyes: El Col.leccionistadevies i Escalatroncs.Merci!.

Via Aresta de les Vinyetes (Via nova)

Despres de fer la via del costat (Bi Arnas) ens trobem de nou quasi un any despres per encetar aquesta elegant aresta.Com el terreny es factible i seguim el camí...

Els cantinals....... aresta malalts de roca

DIUMENGE, 02 DE JULIOL DE 2023 Je, je,......... hem arribat a vells gracies al nostre instint de supervivència i a fugir dels “marrons” i avui s'ha demostrat...

Aresta Brucs a la Inclinada.

La típica Aresta Brucs, escalada fineta i on un servidor sempre veu les assegurançes més lluny que a prop. Sort que mentre pujes per aquests quarts de Déu et pots anar...

Via d'en pitu + aresta dels marges

DIMECRES, 18 DE GENER DE 2023Aquest dimecres tenia intenció d'anar a cercar terres més calides i escapar-me del vent fred que fa per la zona, però els companys s'han...

Aresta Brucs al Timbaler del Bruc.

Escalada de ressalts on anirem fent sifons entre agulla i agulla. Hi ha tres trams de V: un de físic, un de fi i un de continuïtat. Com a bona Brucs te trams de III-IV...

Aresta de Corbera

08-01-2022 Berguedà Santuari de Corbera Via  :  Aresta de CorberaFoto adaptada sobre un original de "Muntanyenc" Tenim el hivern a sobre, be tampoc res...

Aresta Brucs a l'Agulla dels Ossos.

Malgrat no ser de les Arestes Brucs més recorregudes ens ha semblat una bona via.Molt variada ja que es desenvolupa per fissura durant la primera meitat de l'itinerari i...

Aresta Brucs a la Salamandra.

Oberta als anys 30 amb els materials rudimentaris de l'època semblaria que els seus aperturistes no anàven mancats de valor ni de moral.Amb els anys m'imagino que es deuria...

Via oblidada: aresta bruc al gep llarg

La cordada de 83 i 84 anys a la viaPer internet trobo molta informació de la via per l'Esquerra al Gep Llarg mentre que no trobo gaire informació de la via que puja per...