Via d'en pitu + aresta dels marges

DIMECRES, 18 DE GENER DE 2023Aquest dimecres tenia intenció d'anar a cercar terres més calides i escapar-me del vent fred que fa per la zona, però els companys s'han espantat amb les dades catastrofistes de la meto i prefereixen quedar-se a casa.Per sort un grup d'agosserats si que surten i em permeten sortir amb ells.Avui ens hem trobat, el Joan, l'Isabel, el Xavier i jo. No tenint encara clar on anar i amb una unica perspectiva, fugir del vent !!!.Finalment decidim anar a la zona de Collbató i començar per la via d'en Pitu que està orientada a Est i arrecerada del vent.L,aproximació es curta però freda perque encara no esta escalfada pel vent, però una vegada a peu de via, tot esta encalmat i la roca la trobem menys freda del que pensavem, no tenim excusa, amunt !!.La primera tirada puja en lleugera diagonal a la dreta fins arribar sota una placa , la via original comença a peus d'aquesta placa i la supera directament, nosaltres hem sortit un xic per sota i a l'esquerra per fer algun metre més. Trobarem la reunió a mitja placa i sota d'una fissura caracteristica.La segona tirada acaba de superar la placa i s'enfila per un desplom molt potent que nosaltres fem en A0, despres la paret s'ajeu per tornar a redreçar-se uns metres mes amunt per arribar a la reunió, just sobre i en un replà.La tercera tirada és un canvi de reunió, quasi caminant fins sota el següent mur, trobarem un parabolt quasi al final i a la reunió res de res, farem reunió en un petit arbre, però el replà és ampli i comode.La quarta tirada comença amb un tramdificil fins arribar a la primera ssegurança, despres la paret perd verticalitat i supera la resta de ressalt amb una roca molt bona i poca dificultat. Podem fer reunió just abans d'acabar la paret però nosaltres hem fet reunió en un parabolt que pertany a la via “Aresta dels marges” en un bon replà.La cinquena tirad es curta, puja sobre l'agulla que tenim damunt i que tindrem que rapelar per tornar a la reunió on som.Una vegada feta l'agulla cal travessar una canal i superar una rampa on trobarem un sol parabolt, el tram d'escalada es curt però caldra grimpar fins sota el següent contrafort per continuar la progressió.La setena tirada és com l'anterior, un mur de pocs metres i una caminada fins el següent ressalt. Tampoc trobarem reunió i aprofitem el primer parabolt del tram següent per fer-hi reunió. Ara si, és el darrer tram , un nou mur amb dues assegurances i la resta caminant fins a trobar un arbre suficientment gros com per fer-hi la darrera reunió.Cal dir que a la via d'en Pitu no ha fet gens de fred , ni vent. Però una vegada a l'aresta dels marges, si que hem sentit la força del vent gelit .No conve aturar-nos gaire i sortim carena a munt fins a trobar el cami de les bateries per on hem decidit baixar.De tornada al cotxe, directe a fer un mos i la merescuda cervesa.J. ESTRUCHDADES DE LA VIANOM............................................ D'en PituAPERTURISTES......................... J. Moragas, J. Abril, R. Majó, M. Collado, G. Salvador E. SalesCOMPANYS DE CORDA ........... Isabel Notivoli, (Joan Asin, Xavier Samsó)MATERIAL .................................. 10 cintes expresDIFICULTAT................................. V+/A0DADES DE LA VIANOM................................................ Aresta dels margesAPERTURISTES ........................... COMPANYS DE CORDA ............... Isabel Notivoli, (Joan Asin, Xavier Samsó)MATERIAL...................................... 5 cintes expresDIFICULTAT.................................... V

Via Aresta de les Vinyetes (Via nova)

Despres de fer la via del costat (Bi Arnas) ens trobem de nou quasi un any despres per encetar aquesta elegant aresta.Com el terreny es factible i seguim el camí...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Via D'EN POL. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

13/12/23. El Josep Estruch (bloc Els Visas), va piular una nova via a Malanyeu de la factoria Antoni Alarcón i companys, a la dreta de la via Delia i com som tafaners de mena...

Vies d'en pol i mona de pasqua a malanyeu

DIJOUS, 07 DE DESEMBREAquest pont, tothom ha marxat i quedem per la zona els que tenim compromisos familiars o treballen , és un handicap però també és un avantatge...

Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

Powered by Wikiloc Inici: a l'aparcament de Sa Granja, a la carretera (Ma-1100) d'Esporles a Banyalbufar.(WP-01) Aparcament de sa Granja - 0,0 km - 0 minuts - 262 m...

15 anys de... la Gota Fria al Roc d'en Solà.

Molt poques vies havia fet jo a la part central del Roc d'en Solà fa 15 anys, i suposo que el company em va engatussar per anar a fer aquesta via, que tant ara com...

Esperó M.T.V. a la Roca Gran d'en Ferrús.

Per treure's el barret amb l'estil i saber fer de l'aperturista que ha obert aquesta via en solitari. Molt ben trobada i resolta: ens ha semblat una via ben guapa!.Alterna...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Els cantinals....... aresta malalts de roca

DIUMENGE, 02 DE JULIOL DE 2023 Je, je,......... hem arribat a vells gracies al nostre instint de supervivència i a fugir dels “marrons” i avui s'ha demostrat...

Via kuru a la dent d'en rosell

DISSABTE, 17 DE JUNY DE 2023 La darrera setmana va trucar-me el Xavi per si volia acompanyar-los a fer la via Kuru a la Dent d' en Rosell i com que fa molt temps que no...

Via ALBERTO GONZÀLEZ. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Després de fer la via Orgull Maputxe, encara tenim temps de fer la via Aberto Gonzàlez, abans què el temps cavies cap a pluja...La via té dos llargs de corda de...

Via ORGULL MAPUTXE. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Avui donen tempestes a la tarda, així què anem a Montserrat, en principi sense cap idea, al final ens decidim per anar a la via Orgull Maputxe.Una via curta, intensa...

Puigs de sa Font i d'en Tonet

Powered by Wikiloc Per l'Arxiduc Lluís Salvador sabem que a finals del segle XIX dalt del puig de sa Font a Andratx hi havia tres molins de pólvora. Encara avui perviuen dos...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Fites entre oliveres, vinyes, marges i turons

Rogaine dels Bessons a les Borges Blanques Copa Catalana 2023 23.9 km. 5-50-18  14-46 x km. 661 metres de desnivell positiu, 168 punts, 26 fites 1r. Ultraveterants...