PIC NEGRE (Andorra)

L'Estació d'Esquí de Fons La Rabassa-Naturland  es troba en un espai andorrà fronterer amb la Cerdanya, és un bon lloc per a fer interessants i fàcils passejades muntanyenques tant a l'estiu com a l'hivern, amb uns bons accessos que permeten situar-nos ràpidament a una altura de 2000 m on se'ns obre un territori amable ocupat per extensos vessants. Es tracta també d'una zona molt apropiada a l'hivern, per a la pràctica de les raquetes. En el nostre cas, aquesta era la intenció inicial però vist el panorama en arribar, ràpidament aquesta possibilitat va quedar descartada. Amb manca de neu l'itinerari d'ascensió al Pic Negre és molt fàcil de resseguir, en bona part perquè està senyalitzat per traça d'esquí de fons, inicialment una pista a través del bosc ens dóna accés al Refugi de Roca de Pimes, poc més endavant arribem a la zona ocupada per grans rasos de muntanya des d'on continuem resseguint la malmesa pista que guanya alçada sense interrupció i que a poc a poc ens porta fins a la base del Pic Negre essent la resta de camí força evident. Volíem arribar fins al cim del Pic de Monturull però, el fort vent ens va fer desistir donat el llarg camí carener que calia recòrrer totalment exposat a la ventolera, a la muntanya si va gaudir no a patir, ja trobarem altres jornades heroiques.VIDEO                      FOTOS                       TRACK                          MAPA

Ascensió al Pic Negre (2.642 m)

Avui volíem fer una sortida d'esquí de muntanya combinada amb raquetes però, encara que estem a l'inici de la primavera, la falta de neu ens ha aconsellat...

Pic Negre des de Bescaran

Distància: 18 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Punt de sortida: Bescaran.TRAÇA GPS  Des de la part alta del poble sortim pel Camí del Retrobament...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Díedre del Negre a Montanejos.

Una molt bona via díedrica en la seva majoria, llevat del segon llarg on hi trobem una placa ben xula que dona el grau obligat a l'itinerari.La tercera tirada és antològica i...

Gorg negre i gorg de les elies.

Descripció de la ruta; volta circular pels voltants de Sant Feliu de Codines, que ens portarà a visitar de primer el gorg Negre, i tot seguit el gorg de les Elies. Entremig...

Al Pic Negre des de Certers

Distància: 18 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Certers. Des de Certers ascendim pel GR fins al Collet de...

Saltant i Gorg Negre de Sant Quirze Safaja

El Saltant i Gorg Negre és els més destacat dels quals es troben entre Sant Quirze Safaja i abans d’arribar a Sant Miquel del Fai, en el riu Tenes. Aquest Gorg Negre, esta...

El Gorg Negre o Pantà de la Brinxa de Sant Celoni

La Riera de Fuirosos discorre per la vall del mateix nom, que neix a Tordera i que passa pel nucli habitat de Fuirosos, entitat de població de Sant Celoni. En aquest indret, de...

Naixement del Torrent Negre de Llanars

Com a continuació de l’article d’ahir de les Surgències de les Dous de Llanars, a poca distancia hi ha el naixement del Torrent Negre. Es una surgència visible donada la...

La Perla Negre al Sócol del Montroig.

Bona escalada d'autoprotecció on només s'ha sucumbit a la temptació d'expansionar per fer més cómodes alguns relleus.El recorregut és ben variat ja que transita per...

Bony Blanc (2755 m.) i Bony Negre (2724 m.)

Mentre la corrua de taxis no deixa de portar turistes al planell d'Aigüestortes, altres valls del Parc Nacional romanen buides a l'espera d'excursionistes. N'és un exemple la...

El Negre del Falaguer

Continuem amb la sèrie d’articles de vies d’escalada tradicional que s’estan obrint a la zona de l’Estartit, a la Costa Brava. Aquesta vegada ressenyem les últimes...

El pic negre d’envalira… un 100 cims incert

La FEEC va establir en la seva llista de 100 Cims el Pic Negre d’Envalira com un dels 308 cims a assolir dins la seva famosa llista. Però, quin és exactament aquest cim? Els...

Nova visita al Forat Negre de Set Comelles (1)

Finalment un grupet de nou companys d'Espeleodujous el 11.08.2016 vam visitar el Forat Negre de Set Comelles o Cova del Voltor, l'equip d'aquesta ocasió era format per: Dolors...

377 - santa fe del montseny gorg negre 130716

377 - SANTA FE DEL MONTSENY GORG NEGRE 130716Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc per Avifont:Si voleu més informació des de...

Refugi del Gerdar - Estany Negre de Cabanes

Una curta escapada per una zona per on no acostumo a anar, hauria d'haver estat l'inici de tres dies per la zona però a la baixada em va tornar a agafar mal als genolls i vaig...

Al Bony Negre des de la Vall de Sant Nicolau

Distància: 10 kmDesnivell: 1000mDificultat: ME/BE, S2 (S3 per la pala final de 100 m+)Durada total: 5:30Dia: 4/04 Entrem a la Vall de Sant Nicolau i pugem fins a la cota 1750....

Forat Negre de la Roca de Set Comelles (3)

Després de l'intent frustrat d'un grup de l'Espeleodijous ( 31.07.2014 ), fou el passat dijous 04.09.2014 quan la Lluïsa Mengual i el Josu Riezu van poder visitar aquesta...

Forat Negre de la Roca de Set Comelles (1)

El 31.07.2014 un grup de vuit companys/es de l’Espeleodijous voltàvem per Coll de Nargó i malgrat el que havia motivat inicialment la sortida, vam cambiar d'objectiu per...