Ascensió al Pic Negre (2.642 m)

Avui volíem fer una sortida d'esquí de muntanya combinada amb raquetes però, encara que estem a l'inici de la primavera, la falta de neu ens ha aconsellat plantejar la sortida com una activitat d'infanteria: a peu.Des de l'estació d'esquí de fons de la Rabassa, l'ascensió al Pic Negre és una activitat fàcil i curta que es pot allargar visitant dos cims veïns molt propers: el Pic Negre d'Urgell i el Monturull. Nosaltres ens hem conformat amb el primer cim perquè feia un vent molt fort i hem preferit no fer el recorregut per la cresta ventada.Hem arribat a l'estació d'esquí de la Rabassa, ara tancada per final de temporada i totalment deserta, començant a caminar per una pista. Al cap de poc hem arribat al refugi de Roca de Pimes, un magnífic refugi lliure que sembla molt confortable.Hem seguit, sempre per les pistes de l'estació de fons, pujant per una valleta fins a la carena fronterera. L'itinerari per la carena és molt panoràmic, amb grans vistes pirinenques. Hem resseguit la carena durant una bona estona, procurant evitar els lloms que formen petites pujades i baixades. Aviat hem començat a veure el Pic Negre, amb la pedrera d'aquest color que li dona nom, i després d'una pujada final, curta però molt pendent, hem arribat al cim. En el cim feia un vent molt fort, de manera que no ens hi hem entretingut gaire. Només hem fet les fotos de cim i una panoràmica circular: Després hem iniciat la baixada pel mateix camí. A mesura que baixàvem ha anat afluixant el vent i quan hem arribat al refugi de Roca de Pimes ja no bufava gaire i feia un bon sol, de manera que hem aprofitat per dinar, abans de completar el recorregut fins al cotxe per iniciar el retorn a casa.I aquí teniu el vídeo d'aquesta sortida. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors: ÀLBUM DE FOTOS - TRACK ENTRADES RELACIONADES: Cap delsAgols, 2021 Pic deMedacorba, 2020 Pic deMonturull, 2014 PANORÀMIQUES: PARTICIPANTS: Joan G. - Pablo - J. Rafel

PIC NEGRE (Andorra)

L'Estació d'Esquí de Fons La Rabassa-Naturland  es troba en un espai andorrà fronterer amb la Cerdanya, és un bon lloc per a fer interessants i fàcils passejades...

Pic Negre des de Bescaran

Distància: 18 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Punt de sortida: Bescaran.TRAÇA GPS  Des de la part alta del poble sortim pel Camí del Retrobament...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

CABO DE GATA: Ascensió al Cerro de los Frailes.

El Cerro de los Frailes (o el Fraile, com també l'he trobat) és un modest turó que té la particularitat de ser el punt més enlairat del Cabo de Gata i crec que bé val...

Díedre del Negre a Montanejos.

Una molt bona via díedrica en la seva majoria, llevat del segon llarg on hi trobem una placa ben xula que dona el grau obligat a l'itinerari.La tercera tirada és antològica i...

54ª ascensió a l'Aneto (3404 mts.).

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Quan vàrem sortir fa un parell de setmanes amb la Teresa i el David al Pic de la Mine, vam quedar de sortir aquesta setmana a...

Gorg negre i gorg de les elies.

Descripció de la ruta; volta circular pels voltants de Sant Feliu de Codines, que ens portarà a visitar de primer el gorg Negre, i tot seguit el gorg de les Elies. Entremig...

Al Pic Negre des de Certers

Distància: 18 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Certers. Des de Certers ascendim pel GR fins al Collet de...

Saltant i Gorg Negre de Sant Quirze Safaja

El Saltant i Gorg Negre és els més destacat dels quals es troben entre Sant Quirze Safaja i abans d’arribar a Sant Miquel del Fai, en el riu Tenes. Aquest Gorg Negre, esta...

El Gorg Negre o Pantà de la Brinxa de Sant Celoni

La Riera de Fuirosos discorre per la vall del mateix nom, que neix a Tordera i que passa pel nucli habitat de Fuirosos, entitat de població de Sant Celoni. En aquest indret, de...

Ascensió al puig de ses Covasses

Vistes des del cimEl març de 2017 realitzem aquesta mateixa ruta amb el grup excursionista de Pòrtol, avui la repetim amb els companys dels “dimecres”. La torno a publicar...

Naixement del Torrent Negre de Llanars

Com a continuació de l’article d’ahir de les Surgències de les Dous de Llanars, a poca distancia hi ha el naixement del Torrent Negre. Es una surgència visible donada la...

La Perla Negre al Sócol del Montroig.

Bona escalada d'autoprotecció on només s'ha sucumbit a la temptació d'expansionar per fer més cómodes alguns relleus.El recorregut és ben variat ja que transita per...

Bony Blanc (2755 m.) i Bony Negre (2724 m.)

Mentre la corrua de taxis no deixa de portar turistes al planell d'Aigüestortes, altres valls del Parc Nacional romanen buides a l'espera d'excursionistes. N'és un exemple la...

El Negre del Falaguer

Continuem amb la sèrie d’articles de vies d’escalada tradicional que s’estan obrint a la zona de l’Estartit, a la Costa Brava. Aquesta vegada ressenyem les últimes...

El pic negre d’envalira… un 100 cims incert

La FEEC va establir en la seva llista de 100 Cims el Pic Negre d’Envalira com un dels 308 cims a assolir dins la seva famosa llista. Però, quin és exactament aquest cim? Els...