Andorra - Serra del Pic Negre d'Envalira - Via: Dame más Gasolina - 26/07/2023

L'afició dels jubilats és tremenda, això fa que, un dimecres et trobis que som tres cordades al peu d'una via. Fet que ho fa força més divertit i més si et trobes amb gent que fa temps que no veus. Fer-la petar en les reunions és força divertit, doncs d'histories per explicar tots en tenim un munt.Al final tornes cap a casa content i satisfet de poder haver convertit uns bons moments amb gent de muntanya de tota la vida.La nostra ressenyaFem l'aproximació amb molta boira i que just es canalitza per la via, fet que fa que, la roca a l'inici estigui un xic molla. Al peu de via, amb una tartera que es va movent sola, estem tots contents i fotuts de fred. (foto Arseni)No us penseu que estan contents, estan rient de fred.El primer llarg segueix una placa a l'esquerra d'un diedre.El fred fa que no ens sentim els dits, per sort aviat ens tocarà el sol i anirem millor.L'Arseni ben abrigat ens va al darrera. Entrant a la primera reunió.Quan puja en Ferran comença a tocar-nos un sol esquifit per la força de la boira. Entrant a la segona reunió amb l'Arseni i en Ferran al fons.Entrant a la segona reunióL'Ita fent la tercera tirada.A l'inici de la tercera tirada haurem de creuar un jardinet per arribar a la roca.En Ferran arribant a la segona reunió. A la segona reunió.Fent una foto Resultat de la foto.Foto sortint de la via.Foto de l'equip de jubilats en el cim. D'esquerra a dreta, en Santi, Arseni, Ferran, Joan, Ita i Manel. Ha esta una bona coincidència i ben divertida, segur que ens tornarem a trobar.Aproximació: Seguirem la carretera que va del Pas de la Casa al Port d'Envalira fins que trobarem un revolt molt tancat a la dreta i tot seguit l'aparcament. Creuarem la carretera i ens trobarem amb el tele cadira Costa Rodona, d'on trobarem una pista que va en direcció est que seguirem fins poc abans d'arribar a l'estany de les Abelletes que anirem seguint per sota del tele cadira que va al Clot de les Abelletes, després seguirem el camí que va a la dreta de l'arrossegador fins al final del mateix. Des d'aquí només ens quedara pujar la petita tartera fins el peu de via. 1h. 25'. La via: una via senzilla, ben equipada amb una dificultat assolible i que ens permetrà gaudir d'una escalada plaent. Ideal per iniciar-se a l'escalada de Pirineu.  Recomanable. 1er. Llarg. 55 metres. IV. 10 parabolts. Escalada de placa que puja força vertical fins poc abans d'arribar a la reunió que anirem a la dreta.2on. Llarg. 55 metres. IV. III, IV- .  9 parabolts. Seguim per la placa en tendència a l'esquerra fins que pujarem vertical per entrar a la reunió. Reunió amb un parabolt i un pont de roca artificial.3er. Llarg. 50 metres. IV-, III.  4 parabolts i 1 pont de roca. Creurem un jardinet i anirem a buscar un parabolt sota d'un esperó, pujarem per aquest esperó que ens portarà en un nínxol on farem reunió. 1 parabolt, pont de roca i baga enquestada.4art. Llarg. 45 metres. III, IV-, 3 parabolts i 1 pont de roca. sortirem per una canal amb roca a controlar que poc a poc es va posant dreta fins arribar a un punt que anirem a l'esquerra a trobar un pont de roca, des d'aquí ja per terreny fàcil fins el cim.Descens: seguirem per un camí ben marcat fins el Coll dels Isards, i d'aquí anirem baixant fins a trobar el camí de pujada. 1h. 20' a 1h 30h. Material: 12 cintes exprés. Tascons o aliens poden anar bé, nosaltres no vàrem posar res.1ª Ascensió: Soad, Lucia, Rosselyne, i Xavi Bonatti.  Apa a escalar que el mon s'acaba!!

PIC NEGRE (Andorra)

L'Estació d'Esquí de Fons La Rabassa-Naturland  es troba en un espai andorrà fronterer amb la Cerdanya, és un bon lloc per a fer interessants i fàcils passejades...

Ascensió al Pic Negre (2.642 m)

Avui volíem fer una sortida d'esquí de muntanya combinada amb raquetes però, encara que estem a l'inici de la primavera, la falta de neu ens ha aconsellat...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...