Via DAME MÁS GASOLINA al Pic Negre d'Envalira, Pas de la Casa. Androrra

Diumenge 15 d'agost de 2022El Pas de la Casa, és un indret Andorrà comparable a "Las Vegas" dels EUA, estació hivernal d'esqui, botigues, bars, restaurants, tot en pocs metres quadrats i tot això sobre els 2.080 metres d'altitud. Si no mirem al darrere nostre, davant tenim el Pirineu en la seva magnitud, parets, cims i crestes al nostre voltant. La via que descric és feta a cop de trepant, quedant un itinerari de poc compromís, però amb bon ambient ideal pels que vulguin noves sensacions o una primera escalada fàcil en els Pirineus.Sortint de Pas de la Casa prenem per pista amble (pista d'esquí sense neu) en direcció a l'estany de les Abelletes i que passarem al seu costat. Seguint les pilones del telecadira, arribarem al Clot de les Abelletes i que remuntem, bé per pista (dreta) o bé per tartera (esquerra) i ja som davant de la paret que escalarem. Només haurem de remuntar una antipàtica tartera ue ens durà al peu de via. Fita visible.1r llarg: IV+, IV i IV+, 11 expansions en uns 55 metresComencem a escalar per placa un xic polida amb passos fins. Seguim sempre per placa seguint els parabolts. Hi ha llocs on hi ha líquens i és una mica relliscós. Anem escalant tota l'estona per placa a l'esquerra d'una canal i arribarem a la reunió fen un pas un xic forçat, seria més fàcil per la dreta.2n llarg: IV, 10 expansions en uns 55 metresContinuem per placa sempre seguint els parabolts i en vertical fins a arribar a una part més dreta i al capdamunt muntarem la reunió.3r llarg: I, IV, III i II, 4 expansions i un pont de roca en uns 40 metresSortim a l'esquerra per unes grades d'herba fins a arribar a la paret on visiblement veiem un parabolt. L'escalada és vertical, però fàcil, Arribarem a uns forts ressalts  i en un nínxol muntarem la reunió que podrem reforçar amb un friend o tasco.4t llarg: III, IV, IV i II, 4 expansions i un pont de roca en uns 40 metresSortim per la dreta (parabolt) i seguim en vertical fins a un diedre, el terreny és vertical i un xic trencat. Aquí podrem reforçar la seguretat amb friends o tascons. Superem un diedre i arribem a un ressalt que flanquegem a l'esquerra per una placa inclinada (pont de roca) i en vertical arribarem molt fàcilment al final de la via. Reunió d'un sol parabolt.Podem arrodonir l'escalada pujant en poc més de mig hora, els dos cims propers, el Pic Negre d'Envalira de 2.821 m i el Pic d'Envalira de 2.827 m seguint el camí.Pel descens, tant si pugem els coms com si no, seguirem el marcat camí al Coll dels Isards i d'aquí a l'Estació Hivernal del Pas de la Casa en poc mes d'un hora i mitja.Via ideal pels que volen gaudir d'una escalada pirinenca amb poc compromís i per a mi nova via per la "cole"Escalada realitzada per: Dídac García, Jesús Rodríguez i Joan PruneraPujant la tartera al peu de viaPrimer llargRecuperant el primer llargEl segon llargRecuperant el segon llargTercer llargEl ressalt del quart llargFinal de via

Pic Negre des de Bescaran

Distància: 18 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Punt de sortida: Bescaran.TRAÇA GPS  Des de la part alta del poble sortim pel Camí del Retrobament...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Regust d'alçada: dame mas gasolina

Regust d’escalar a 2500 metres, per una via equipada i d’un grau accesible pels de la meva quinta (ja estic granadet) és pur plaer. L’endemà una companya em...

Edifici Mas de Miquel

Edifici Mas de Miquel, antic hotel Diagonal-Tuset. És una obra de  l'arquitecte Domènec Sugrañes i Gras. El primer edifici de formigó armat de Barcelona, va...

Via ferrada mas de pau i (terol).

Descripció de la ruta; via ferrada situada als afores de la població de Fuentespalda, una vila i municipi de la comarca del Matarranya, a la província de Terol (Aragó). En...

L'Avi del Mas de St. Pere al Roc de Collars.

Dia perfecte per fer una via que estava a la llista des del mateix moment que en vaig veure la ressenya: L'Avi del Mas de St. Pere al Roc de Collars. Amb el temps, aquesta via...

Arbres – L’Alzina centenària de mas Canadell de Calders

Mas Canadell esta situat a uns 200 m de la carretera N-141, cal desviar-se en el trencall al Km. 12 en direcció nord, en el municipi de Calders. Darrera de la casa i per un...

Díedre del Negre a Montanejos.

Una molt bona via díedrica en la seva majoria, llevat del segon llarg on hi trobem una placa ben xula que dona el grau obligat a l'itinerari.La tercera tirada és antològica i...

GR3: Mas Formiguera - Oliola

Una etapa més del GR3, el camí central de Catalunya, per terres de la Noguera. Aquesta etapa, com l'anterior, és una plàcida passejada per boscos i...

Forn de Pinyes de Mas Pujol de Caldes de Montbui

Per anar al Forn de Pinyes de Mas Pujol  cal agafar la carretera BV – 1423,  un cop travessat el bosquet,  és situat a l’era exterior de la finca de can Pujol. El...

GR3: Pinell de Solsonès - Mas Formiguera

Després d'haver suspès la sortida de setembre a causa de la pluja, avui el grup de caminadors del GR ha iniciat una nova temporada de GR, la quinzena,...

Arbres- Els Pins centenaris de la Font de can Mas de Piera

Per anar a als Pins de la Font nova de can Mas, cal desviar-nos de la carretera B-224 tot abans d’arribar a Piera, en el trencall de la dreta que porta a la Urbanització de...

Avui coneixerem : La Font nova de can Mas de Piera

Per anar a la Font nova de can Mas, cal desviar-nos de la carretera B-224 tot abans d’arribar a Piera, per trencall de la dreta que porta a la Urbanització de can Mas. A poca...

Arbres – Alzina del camí de mas Raimbau de Llerona

Per anar-hi cal que us adreceu per la BV-1433, tot venint de Llerona, girar pel camí de mas Raimbau, on hi ha La Memòria del refugi antiaeri i l’antiga caserna de la Guerra...

Gorg negre i gorg de les elies.

Descripció de la ruta; volta circular pels voltants de Sant Feliu de Codines, que ens portarà a visitar de primer el gorg Negre, i tot seguit el gorg de les Elies. Entremig...

Arbres – Els Eucaliptus de Mas Pitarra de Cervelló

Mas Pitarra era una masia molt destacable de Cervelló, a prop de l’església de Santa Maria, Concretament situada el la carretera BV- 2007 amb l’Avinguda de Núria. Cal...

Avui destaquem : La Font de mas Riera de Maià de Montcal

Durant el mes d’agost cada dia una font La Font de mas Riera, esta situada en l’antic municipi de Dosquers, actualment pertany a Maià de Montcal. Per anar-hi cal que us...

El Pou a prop de Mas La Costa de Santa Pau

Per visitar aquest destacat Pou, seguiu la mateixa ruta que us vaig indicar per anar a la Font de la Llet, Per tant, cal que aneu per la carretera GI-524 d’Olot a Santa Pau, a...

Al Pic Negre des de Certers

Distància: 18 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Certers. Des de Certers ascendim pel GR fins al Collet de...

Avui destaquem : La Font de Mas Patxet o de la Riera de Santa Pau

Per arribar-vos a aquesta Font d’avui, teniu d’aproximar-vos fins el Càmping Mas Patxet de Santa Pau, darrera de les instal·lacions es troba la riera de Sant Martí, on en...

Saltant i Gorg Negre de Sant Quirze Safaja

El Saltant i Gorg Negre és els més destacat dels quals es troben entre Sant Quirze Safaja i abans d’arribar a Sant Miquel del Fai, en el riu Tenes. Aquest Gorg Negre, esta...

Els cavalls de Mas Verdaguer de Castellterçol

Fent un passeig per les rodalies i terres de Mas Verdaguer de Castellterçol, podem veure els seus magnífics cavalls. Cal dir que en aquest mas es va filmar “Terra...

El Gorg Negre o Pantà de la Brinxa de Sant Celoni

La Riera de Fuirosos discorre per la vall del mateix nom, que neix a Tordera i que passa pel nucli habitat de Fuirosos, entitat de població de Sant Celoni. En aquest indret, de...