MONTSERRAT La Monja "via Josep Rigol"

Ara feia dies que no escalàvem i sempre costa tornar a agafar la forma , sobretot psíquica. Amb el Josep Anton decidim, aquest dissabte,  anar a Frares a fer la Josep Rigol a la Monja que ell encara no havia fet, a mi em sembla bé doncs no és massa difícil i escalar a Frares sempre és una gran experiència que et dona una bona dosis de motivació.L'aproximació no la tenim clara, jo li dic que quan hi vaig anar-hi vam fer la canal del Lloro i després vam baixar, veiem que també si pot anar per l'alta ruta de Frares, però finalment aventurant-nos una mica, trobem la millor opció, que és pujar una mica per la canal del Lloro fins una mena de pla on hi ha una marca de pintura blanca, la canal s'enfila amunt nosaltres girem a l'esquerra i baixem a una canal que no té camí però amb intuïció es puja molt bé fins a peu de via.La via anem fent fins arribar a l'última tirada, allí han tret un spit que no et permet xapar el segon, algun il·luminat l'ha tret perquè com hi ha una fissura es poden posar un parell de friend del 0,5 al 1, que nosaltres no portem, doncs la via està equipada i així figura a la ressenya dels germans Massó.Jo això no ho acabo d'entendre, que es treguin expansions en vies on abans no n'hi havia ho trobo bé, però decidir treure un spit dels primers ascensionistes ja no ho trobo bé, si al menys el que ho ha fet explica que cal anar-hi amb friends. No fa massa gràcia fer una caminada de més d'un hora i no poder acabar la via pel que us acabo d'explicar. El Josep A. en el segon llarg L3 Inici del L4El company flanquejant la bola, perquè sense friends l'articial no és pot fer, o be amb un spit es pot aprofitar el "casquillo"

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Malanyeu. "Via dels Senzills"

Després de molt temps de tenir la via dels Senzills en la llista de vies afer, avui hi he anat amb en Toti Llovera, amb la certesa que, anant ell de primer, la podria fer...

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep de Vallgorguina

Per visitar la Font de Sant Josep, cal des de Vallgorguina anar per la carretera C – 61, fins l’entrada a can Pujades, us caldrà travessar la Riera de Collsacreu i seguir...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep Oriol de Rubí

Per visitar la Font de Sant Josep Oriol, cal que us desplaceu al veïnat de Ca n’Oriol, si no sou de Rubí, millor anar al carrer de Mallorca amb el carrer d’Àvila,...