Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va deixar voluntari el seu lloc de Conseller de la Generalitat per anar al capdavant a lluitar contra el feixisme. Un cop a l'exili va compaginar la tasca de màxim responsable de reorganització del PSUC amb les de col·laborar amb la resistència antinazi fins a ser detingut per la Gestapo, brutalment torturat i enviat al camp de concentració i extermini de Mauthausen, on va formar part de la resistència de els Kommandos de Schwechat i de Florindorf abans der assassinat d'un tir a la templa per un oficial de les SS després d'un bombardeig aliat sobre els camps de treball on era esclavitzat.Glòria eterna a Josep Miret ia totes les lluitadores incansables contra el terror feixista i per la llibertat del poble.Sembla que torna a entrar una mica de fresca i de seguida ja hi som obrint la darrera linia del Sector Cala Ginesta.Via de dos llargets que sera un bon compliment amb les seves veines.Seria la primera via que trobem i queda a la dreta del tot del sector.La deixem completament equipada amb bolts i pitons. Cal portar joc de friends Oberta el 1 de febrer del 2024 en una matinal fresqueta per Joan Vidal i Sergi Villar.

Via Aresta de les Vinyetes (Via nova)

Despres de fer la via del costat (Bi Arnas) ens trobem de nou quasi un any despres per encetar aquesta elegant aresta.Com el terreny es factible i seguim el camí...

Via Bi Arnas...(Via Nova) .Mora Comdal

Bi arnas (lit. 'Dues respiracions') és una pelicula documental del 2022 dirigida per Jon Mikel Fernández Elorz L'obra tracta sobre...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

Via Manolita Barra (Via nova) a Can Marcet

Quan vem obrir la via Pedro Alvarez de seguida ens vem adonar que a la dreta de la via Gatos de Gamuza Azul hi ha una xemeneia molt bonica i elegant.El dia 5 de decembre...

Cala Vella des de Maioris Décima

Powered by Wikiloc Una passejada per la marina de migjorn de Llucmajor per gaudir de l’ambient de les pedreres de marès que bastiren el nostre patrimoni. (J.C. Palos)....

GR223: Cala Morell - Ciutadella

Avui hem completat el GR223, el Camí de Cavalls de Menorca, recorrent la darrera etapa que, des de cala Morell, ens ha portat fins a l'entrada de Ciutadella,...

GR223: Els Alocs - Cala Morell

Una nova etapa del Camí de Cavalls per la costa nord de Menorca. Avui el punt de partida era la cala de Els Alocs, un racó solitari de la costa nord de...

GR223: Cala Tirant - Els Alocs

Avui hem fet la que podríem qualificar con l'etapa reina del GR223. Una etapa llarga i amb desnivell que recorre els paratges més salvatges de la costa nord de...

GR223: Favàritx - Cala Tirant

Segona etapa del nostre recorregut per la costa nord de Menorca, seguint el Camí de Cavalls. L'etapa d'avui ha tingut dues parts ben diferenciades: una primera...

Via Emiliano Zapata a la Cala Ginesta

Emiliano Zapata, un dels herois de la revolució mexicana, continua sent, fins i tot hui dia, un símbol per a tots els llauradors d'Amèrica Llatina en la seua lluita...

Via Mahsa Amini (Via Nova) a la Tortuga.

El 16 de setembre d'aquest malaura't any ,( de fet ara tots son anys dolents i cada cop mes i mes) moria assesinada la Jina perque el seu hijab no li tapaba prou be...

BTT - ANGLÈS – AMER (Via verda del carrilet).

Descripció de la ruta; passejada amb bicicleta per un tram de la Via verda del carrilet, que ens portarà en un trajecte d'anada i tornada per la mateixa via, des del municipi...

De Vela Blanca fins a la cala Monsul.

La proposta d'avui és la continuació de la sortida anterior del Far del Cabo de Gata a Cala Raja en el vessant sud i l'excursió del poble de San José a la cala de los...

Del faro del Cabo de Gata fins la Cala Raja

L'altre dia em van preguntar quina era la cala que més em va agradat. Em va costar triar però finalment em vaig decidir i vaig respondre que m'havia sorprès agradablement la...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...