Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per fruir del paisatge amb el mar al fons., imatge que a la gent d'interior ens agrada molt. Cal tenir present que no es pot anar un dia de vent (com vam fer nosaltres) ni un dia fred ja que hi ha algun sector on a l'hivern encara no toca el sol al matí. La via Josep Baques - Esteve va paral·lel a l'Espolon. Té trams prou interessants encara que, com sols passar a les crestes, té bocins de tràmit. Té l'encant de combinar perfectament l'excursionisme amb l'escalada.FITXA TÈCNICADificultat: V (un pas)Metres d'escalada: 150 metresTemps d'aproximació: 7 minutsTemps de tornada: 20 minutsGrau d'exposició: BaixVia semiequipadaMaterial: 8 cintes exprés, friends, tascons, bagues llarguesi reunionsVia oberta per: X. Armat, J. Massana, J. Farré, J. Casanyelles i J. Llord l'any 2012Descripció de la via:1a tirada (III-IV-III - 25 metres - 4 assegurances): Davant de l'esperó, molt evident, veiem un espit que havia estat pintat de vermell però està molt desgastat. Pugem pel contrafort. Hi ha un moment que ens cal pujar per un pas que ens comença a concentrar-nos (IV) a meitat de la via. Arribem a una reunió muntada sobre dos claus. En algun lloc he trobat que la reunió estava muntada sobre una cadena però actualment no hi és.Primer llarg2a tirada (III-IV-V-III+ - 30 metres - 7 assegurances): Sortim uns metres caminant i després la via original davalla per l'esquerra per anar a buscar una petita cova, PERÒ ... nosaltres tirem per la cresta (em vist que per internet que altres han fet el mateix)... no trobem cap equipament... ens mosqueja i hem de protegir-ho amb friends i tascons. La cresta quan es posa més dreta es travessada per una fissura. Aquí trobem un "primer" parabolt a la dreta en el pas més exigent. Anem per la dreta d'un blog. Més amunt tenim una altra assegurança (V). Després davalla aviat la dificultat (III).Pas clau de VSortim caminant de la reunió i baixem uns metres. Llavors cal agafar un corriol a l'esquerra i remuntar entre vegetació uns 40 metres fins arribar a un nou tram rocós. Teníem algun dubte però un clau poc evident ens confirma que la via va per allí.3a tirada (IV-III-IV-III - 40 metres - 4 assegurances): Aquest llarg té poca continuïtat i anirem escalant i caminant. Els aperturistes van a cercar els trams més interessants, no obligats. Algun és prou bonic. La reunió està muntada sobre dues barilles cassolanes.Sortida del tercer llarg4a tirada (III-IV-V- -  30 metres - 4 assegurances): Aquest primer mur és més alt que els anteriors, poder té uns 15 metres però tornem a caminar fins arribar a un darrer muret. ALERTA AQUÍ! hi ha una assegurança, si voleu podeu voltar per la dreta (IV), però hi ha un sostre amb força preses de mà i alguna de peu prou bona, així que us recomanem pujar per aquí. Al metre hi ha una altra assegurança. Els que van de segons poden fer perfectament A0, però de primer exigeix un V ben bonic.5a tirada (caminant - III - caminant - 25 metrs - 1 assegurança): Sortim caminant fins arribar a una roca on hi ha un espit i pugem de front (III) i superada aquest pedrot torneu a caminar fins la darrera reunió.Descens: Arribem caminant al castell de Montmell, totalment ensulsiat, i agafem el camí de baixada prou evident. Al costat del camí hi ha les Boques calentes, unes petites balmes. Enllacem amb el camí que davalla de la Talaia de Montmell. Més avall hi ha un trencall que va a l'ermita de Sant Miquel Vell i un ramal que davalla decididament per on anem. És de mal baixar perquè baixa molt directe. 20 min Arribem a l'ermita on hem aparcat.Pas clau, ben fotografiat!!!Aproximació: Abans d'entrar al poble de Juncosa de Montmell agafem una carretera estreta asfaltada. 0,8 km S'acaba l'asfalt però continua una pista de bon passar. 2,2 km Bifurcació a l'esquerra senyalitzada cap a l'àrea de pic-nic. 3 km Ermita nova de Sant...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Safareig i bassa de la zona de Sant Esteve de Marganell

El Safareig i la bassa de la zona de Sant Esteve, esta en el camí del Casot,  venint de Marganell queda just després de Sant Esteve a l’esquerra. Antic safareig...

Avui coneixerem : La Font a la zona de Sant Esteve Nou de Marganell

La Font a la zona de Sant Esteve esta a peu de carretera, a l’alçada de l’església de Sant Esteve nou de Marganell. La Font esta dins el mur de pedra sobre el qual...

Parc de Canals i Nubiola de Sant Esteve de Sesrovires

El Parc Canals i Nubiola  s’accedeix pel Camí del motor, s/n de Sant Esteve de Sesrovires. Es un espai natural, cedit a l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires per la...

Ruta Verda de Sant Esteve Sesrovires

Aquesta Ruta Verda la podeu iniciar des del camí del motor, s/n, 8 (on podem deixar el vehicle). Cal accedir pel Parc Canals i Nubiola de Sant Esteve Sesrovires. És un...

Deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires

No fa masses dies vàrem trobar un escampall de deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires a tocar amb Martorell. Sembla que torna a posar-se de “moda” tirar la runa...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Parc – Plaça de les Bruixes de Sant Esteve de Sesrovires

El Parc – Plaça de les Bruixes està comunicat amb l’Avinguda de Catalunya a través d’una escalinata central  de Sant Esteve Sesrovires. El parc conegut com...

Pou de Merli de Sant Esteve de Sesrovires

El Pou de Merli esta situat al peu de la carretera B-224 en el km 25,250 de Martorell a Sant Esteve de Sesrovires. Historia: Pou circular amb parets de pedra i morter situat en...

Dipòsit de la plaça de la Coma de Sant Esteve Sesrovires

El Dipòsit de la plaça de la Coma esta dins d’aquest espai públic de Sant Esteve Sesrovires. A la Plaça de la Coma, situada en el barri de la Coma de Sant Esteve...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Avui destaquem : La Font del Cingles de Sant Esteve d’en Bas

Es pot accedir a la Font del Cingles  per diversos camins, però el millor es iniciar el recorregut en la C -152, tot agafant la carretera de Xenacs, pots ser que els dies no...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep de Vallgorguina

Per visitar la Font de Sant Josep, cal des de Vallgorguina anar per la carretera C – 61, fins l’entrada a can Pujades, us caldrà travessar la Riera de Collsacreu i seguir...

Estorm. Sant Esteve de la Sarga.

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Avui destaquem : La Font del Ral de Sant Esteve de Llémena

En arribar a Sant Esteve de Llémena, per la carretera de Girona GI – 531, deixareu el vostre vehicle  en el carrer de les escoles, traspassareu la carretera segui el...

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep Oriol de Rubí

Per visitar la Font de Sant Josep Oriol, cal que us desplaceu al veïnat de Ca n’Oriol, si no sou de Rubí, millor anar al carrer de Mallorca amb el carrer d’Àvila,...

Alsamora. Sant Esteve de la Sarga.

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Pou de Sant Esteve Vell de Marganell

Des de la carretera BV-1123, cal seguir pel trencall en direcció al Casot en el poble de Marganell, fins el petit cementeri on hi ha l’església de Sant Esteve. En un costat...

Mare de Déu de Fabregada. Sant Esteve de la Sarga.

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Avui destaquem : La Font d’en Teix de Sant Esteve d’en Bas

Cal que aneu a Sant Esteve d’en Bas, és el poble capital de la Vall d’en Bas, a La Garrotxa. Pugeu per el carrer Verge de Montserrat, és un carrer sense sortida, a...