Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que van publicar en el seu dia quan la van obrir. Fa poc l'han re equipada amb parabolts .Com tenim per costum hem quedat a Ca l'Anna per esmorzar i reunir-nos tots abans de pujar a escalar.Finalment seren cinc companys, en Ramon , en Josep, l'Eduard i en Ferran. Perfecte perquè hi ha algun d'ells amb qui no he escalat mai.Arribem a peu de via amb el dia no gaire ufanos, hi ha boires i el vent es un xic fred, però no sembla que tingui que ploure i seguim endevant amb el nostre objectiu.Fent les cordades quedem que l'Eduard i jo farem la primera cordada i darrera pujaran ells.La via comença per un pany de paret molt vertical i sense possibilitats de provar-ho en lliure. Un seguit de parabolts ens porten a una fissura que comença uns quinze metres més amunt. Just on comença la fissura deixem l'artificial per progressar per el costat esquerra de la fissura amb un tram vertical i ben assegurat. En tota la tirada trobarem els parabolts i el material antic i deteriorat ,molt proper.La reunió la fem a mig diedre i es bastant penjada. Per fer la tirada ens caldran unes tretze cintes.La segona tirada segueix progressant pel diedre amb passatges bonics i verticals fins que el diedre s'acaba en un petit nixol que sortegem per la seva esquerra i uns metres per sobre trobarem la reunió equipada. Trobarem set parabolts en la tirada.La tercera es la tipica tirada de final d'una agulla, un mar de pedra no del tot bona però cada vegada més ajaguda. Fins el rapel de l'agulla que es on hem fet la reunió hi ha uns quaranta cinc metres facils però on cal mirar be per trobar alguna assegurança.Nosaltres hem trobat dos espits, un parabolt i una arrel.Com que al cim fa airet, i la fredó es fa notar, l'Eduard i jo decidim baixar fins el terra per esperar als companys.Una vegada tots al terra, decidim tornar al Bruc per fer la cervesa de rigor.Una bona matinal amb molt bona companyia.Despres de fer la via i veure el recorregut i la graduació que li donen, sembla que coincideix amb la via número 98 del llibre del Joan Miquel Dalmau, tot i que no esta marcada en el seu lloc però la graduació coincideix. Al llibre li donen el nom de “Escuela de calor” de aperuristes desconeguts, pero si es la mateixa, es diu “Josep Barceló” i va ser oberta per Ramon Barceló i Pere Josep als anys vuitanta.J. ESTRUCHDADES DE LA VIANOM.................................................... Josep BarceloAPERTURISTES .......... ..................... Pere Josep, Ramon BarcelóCOMPANYS DE CORDA..................... Eduard Quilez , (J. Moragas, R. Barcelo, F. Mañes)MATERIAL.......................................... 13 cintes, estrepDIFICULTAT ....................................... Ae/V

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep de Vallgorguina

Per visitar la Font de Sant Josep, cal des de Vallgorguina anar per la carretera C – 61, fins l’entrada a can Pujades, us caldrà travessar la Riera de Collsacreu i seguir...

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep Oriol de Rubí

Per visitar la Font de Sant Josep Oriol, cal que us desplaceu al veïnat de Ca n’Oriol, si no sou de Rubí, millor anar al carrer de Mallorca amb el carrer d’Àvila,...

Avui coneixerem : La Font de l’Església de Sant Josep de Moià

L’Església de Sant Josep i la seva antiga font estant en el carrer de Sant Josep, 1 amb cantonada al carrer de Sant Sebastià de Moià. És una font d’aigua de xarxa...

MIRANDA DE CAN JORBA. Via JOSEP MARIA ANDREVÍ

10/07/20. Avui l’idea és fer una escalada ràpida, quedem amb el Pere Lluís i el Manel per anar a la Miranda de Can Jorba per repetir la via Josep Maria Andreví. Via de...

Vies josep monistrol + punt verd

DIMECRES, 03 DE JUNYAvui és el primer dia que el company Joan pot sortir , tot i que amb restriccions.Però no volem deixar enrere el nostre pla de recuperació, per tant, ens...

Via josep rigol

DIMARTS, 20 D, AGOSTTrobar company en ple Agost és molt difícil, per axó és una sort comptar amb una companya com l’ Isabel que s’apunta a un bombardeig.El diumenge...

Integral josep barbera

DIUMENGE, 29 DE JULIOLEl dissabte vaig acabar al Bruc sense cap intenció d’escalar però amb l’idea de trobar un company per diumenge.No és normal que per aquestes dates...

Montserrat. integral josep barberà suqué.

20/06/18. Dimecres. Avui ens trobem amb el Josep, Manel, Antonio i el Boi què ens acompanyarà però escalarà. Amb el Boi i el Manel vam fer la via Rabadá-Navarro al...

El Dàtil per l'ARESTA BRUCS després de 22 anys

Dissabte 13 de gener de 2018El Dàtil es una agulla amb una llaga aresta Brucs, que segons diuen, el primer llarg es va escalar per primer cop sense cap expansió (?). Des de fa...

Per sant Josep borrona el cep

Sí, sí que tens raó d'estar emprenyat, amic blog, tres mesos son molt de temps encara que siguin tres mesos d'hivern.Posat a presentar-te excuses et diré que m'ha calgut...

Montserrat, via Josep Monistrol a la Codolosa

21.12.15  Just després de la ressaca electoral i abans de la bogeria de les festes nadalenques, anem el Jaume, el Joan i una servidora a fer una petita escalada a...

MONTSERRAT, CODOLOSA, Via JOSEP MONISTROL

14/05/15. Aquesta tarda la intenció era fer escalada esportiva, per allò de treballar el grau, però al lloc de trobada no ha vingut ningú, coses del “núvol”. Per...

Via josep mª montfort

DISSABTE, 25 D’ABRILDissabte típic de primavera, un matí bo i a partir del migdia, aigua per tothom.Avui li toca escollir zona al Lluis i proposa anar a l’Alt Urgell ...