Vall d'Aran. ruta en btt i excursió al Maubèrme. 2.880m

Un cap de setmana a la Vall d'Aran pot donar per molt si el temps et respecta minimament i, tot i les previsions de mal temps, amb la Neus ens varem arriscar a pujar-hi i vam estar de sort.El primer dia vam fer una ruta en btt per una de les clàssiques de la vall, la que sortint de Salardú puja cap els banys de Tredòs per la vall de l'Aiguamog, continua fins el trencall del refugi de Colomers i, amb una forta pujada final, et permet saltar a la vall paral·lela, la de Valarties, que ens porta a Arties passant aprop de l'aparcament de la Renclusa i tornar travessant uns boscos humits i molt macos.Nosaltres vam allargar la pedalada fins a Betren tot acompanyant a l'Alex, un xicot de Palafrugell que feia la mateixa ruta que nosaltres, i després vam voler descobrir el camí que puja al costat de la carretera, que és un GR, però algunes fortes rampes de pujada i les destrosses dels aiguats de l'any passat ens van obligar a fer algun tram empenyent la bici.  Passem pel costat de l'hotel balneari dels banys de Tredòs. La font que hi ha al costat de l'aparcament per pujar al refugi de Colomers. Fortes rampes a la pista que encara estaven reparant després de les intenses pluges que la van fer malbé. Al fons la pista i l'aparcament de Colomers. Ja al final de la pujada ens aturem a parlar una mica amb el bestiar de la contrada ... La vall d'Aiguamòg per la que hem pujat. I a l'altre costat, la de Bagergue amb el Moubèrme al fons, per on pujarem l'endemà. A la baixada travessem uns boscos molt bonics. La Neus fent una foto de record a l'Alex. També ens vàrem trobar un rovelló al costat del camí. El camí que ressegueix la vall Alguna rampa que més val fer de baixada !!!!Al fons, la llera del riu a on l'any passat els aiguats es van emportar més d'un pont.El segon dia vam agafar el cotxe (4x4) i sortint de Salardú resseguirem una pista que ens va portar al poble de Bagergue i continua pujant fins aprop de les mines de Liat, allí a 2.050m es pot  aparcar el cotxe i començar a caminar per un corriol que aviat enllaça amb el GR i que t'acosta fins el l'estany de Montoliu des d'on ja veiem l'altiu Maubèrme, fita d'aquesta excursió, i que en resulta ser un mirador excepcional de tota aquella zona pirinenca.Aquesta vegada el temps ens va respectar només fins poc abans d'arribar al cim, ja que una forta pluja acompanyada de pedra ens va deixar ben xops i enfredorats. Però el cim s'ho valia i el fred que vam passar va quedar compensat pels paisatges que vàrem descobrir fent aquesta excursió. Molt recomanable.  Aparquem el cotxe en una corba  de la pista abans d'arribar a les mines de Liat Arribem a l'estany de Montoliu i ja veiem el cim del Moubèrme al fons. Travessem una congesta de neu encara amb sol. Uns núvols amenaçadors ens embolcallen però el sol encara ens deixa gaudir del magnific paisatge. Dalt del cim, xops i enfredorats, però contents per haver aconseguit aquest cim que feia temps que tenia a la llista de pendents.

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

La Ruta dels Tarongers (Castelló) en Gravel

Fa uns anys per al programa Temps d'Aventura (3Cat), el biker Tomi Misser va fer un programa d'informació turística de Castelló com a destí ideal per fer tota mena...

NO HO VEIG CLAR! (nueva ruta en Ordesa)

Domingo 6 octubre 2019, 18h20' Pronto oscurecerá. Estamos colgados a 250 mts del suelo en medio del espolón del Gallinero, de una reunión confortable entre Pangea y...

25 de novembre, excursió a La Foradada

DIA : 25 DE NOVEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA : 08:00 hores LLOC : Pista esportiva “Martí Gil” CAL PORTAR : Esmorzar Aigua, i depèn del temps, roba d’abric, i sabates de...

Veciana: Ruta de les ermites (658 m)

Dijous 9 de novembre de 2023MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 2 h 30 min (6 km)  Desnivell: 142 m...

Dolomites. Per la ruta 66.

Ja feia temps que ansiava un viatge a Dolomites i, finalment, gairebé tots els astres s'han alineat per seguir les passes dels grans a traves del que en diuen la ruta...

Bonansa: ruta de les 4 ermites

Un any més comencem el curs amb l'Acampada social on les diferents seccions del CEL organitzem una trobada on les diferents seccions fan activitats en un mateix entorn....

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

Per les guilleries: ruta dels carboners

El meu gran mestre excursionista, en Manel Cortés, deia que als de la Catalunya ponentina ens encanta els boscos frondosos i verds, en canvi els catalans de l'altre vessant els...

La Ruta de la Seda a la Roca Subirana.

La Roca Subirana, en els verals del Santuari de Lord, vaig descobrir-la el dia que vaig repetir l'Aresta dels Piteus (per sortir encara al blog) i, la seva cara sud va atraure'm...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

La ruta del Cabrit

Montserrat no decep mai. Tot i portar força anys vivint-hi, i tornar i retornar-hi moltes vegades, sempre descobreixes aquella balma que no havies vist mai, aquells penyals que...

Maquis en la vall de tuixent

Després d'haver trescat/parlat força per la vall de Tuixent he pensat que podria ser interessant recollir les meves converses/informacions al voltant del tema...

Proper 15 de gener, excursió a Bonastre

Sortim el diumenge 15/1/2023 a les 8 del matí de la Pista Poliesportiva. Com sempre cal portar aigua, calçat adient per a la muntanya i roba en funció de la previsió...