Escalada al Roc Colom per la vessant Sud

Dies 18 i 19 de juliol de 2015La meva ressenyaEl primer cop que vaig veure el Roc Colom, fa un munt d'anys pels voltants de l'estiu de 1977, va ser des de el Puigpedrós i aquella agulla solitària em va captivar. En aquella època no escalava encara i ja somiava en enfilar-me per parets i crestes. Amb els anys em vaig fixar amb la cresta Peiraforca-Roc Colom però per una cosa o altra sempre mai he pogut anar-hi. No se si tindre que renunciar a fer-la algun cop... el cas es que aquesta setmana passada li proposo al Vicenç fer el Roc Colom, però per la vessant sud i es deixa enganyar. Mai he estat per aquesta zona del Puigpedrós ni per el circ d'Engorgs però en Vicenç si, i m'adverteix que es una "llonganissa" de mil parells de nassos. El "kit" de la qüestió es que es una aproximació molt llarga per una escalada que no sobrepassa els 80 metres, però es que quan s'hem posa una cosa entre cella i cella... Juanitu, es que ets ben cabut!!!Arribem el dissabte per la tarde al refugi de Malniu on ja he reservat per dormir i sopar. ens a pogut a la collada venint de Barcelona i un cop al refugi es mig tapat i alguna gota que cau, malgrat tot les prediccions per demà no son dolentes del tot.En llevem a les cinc de la matinada i a dos quarts esmorzem tots sols i a les sis tocades, emprenem la marxa. Us ben asseguro que no tenia ni idea de la llonganissa que es arribar a peu de l'aresta sud del Roc Colom. A bon ritme, a bon ritme em refereixo al nostre pas, lent però segur... triguem dos hores clavades en arribar al refugi de la FEEC, J. Folch i Girona a 2380 m. d'alçada i d'aquí enfilem a la Portella de Maranges, collada ben ample que divisem a l'esquerra de de la vessant nord del Puigpedrós. Un hora ens costa arribar des de el refugi pujant per una serie de prats on donava la impressió que cada cop era més lluny la Portella de Maranges. Un cop al mig del coll puc veure relativament a prop l'esvelta figura del Roc Colom., però per arribar-hi no està gaire clara la cosa. No he trobat gaire informació de la seva escalada ni de l'aproximació. Tot el que he trobat no es precís i aclaradoraixí que farem cas del "raro instinto del hombre blanco". Decidim pujar pel llom com si volguéssim ascendir el Puigpedrós i en un punt comencem a flanquejar per blocs de pedra a sovint, inestables. Així fem fins arribar a un coll on veiem a sota nostre una vall que sembla ser el Planell de Campcardós, ja dins de terres catalanes dominades per francesos. No veiem clar per on anar i decidim baixar per un esperó de roca i blocs enormes que sembla ser que en portarà a la bretxa on comença la via que volem fer. A la meitat d'aquest esperó trobem un altre coll amb una canal d'herba que intueixo ens durà sense problemes a peu de via i així va ser. Hem trigat un hora més en arribar i en total han estat quatre hores d'aproximació. En algun moment he pensat seriosament llençar la tovallola, però ja som a peu de via, el temps es bo i no tenim excusa. He de dir que m'he quedat sorprès el trobar-me parabolts a la via en llocs que no calien, tant en el primer llarg com en el segon. Com no portem ressenya he decidit anar seguint els parabolts que no se si van realment per on es la via original, però com ja dic, no he trobat informació escaient.1er llarg: III+ i II, 1 parabolt en uns 20 metresComencem el llarg en una gran placa on hi ha una fissura escalonada on es visible un parabolt als pocs metres de terra. També hi ha un altre mes a l'esquerra però no li fem cas. Lleugerament a l'esquera de la fissura pugem  per una cornisa fins arribar a la fissura i continuem en escalada vertical però fàcil fins fins que decau la dificultat. Per unes grades d'herba i roca arribem a la reunió a sota d'un ressalt. La reunió s divisa molt be. trobarem un pitó i un parabolt. Llarg bonic però se'ns fa curt. Per completar la protecció he posat un friend.2n llarg: III+, II i IV, 5 parabolts en uns 30 metresSortim de la reunió superant per la dreta el ressalt i en flanqueig ascendent a l'esquerra, pugem per unes grades fàcils...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Arbres – El Roure del carrer Colóm de Valldoreix

Aquest Roure és considerat Arbre monumental d’interès Local. Està situat al carrer de Colom en Valldoreix del municipi de Sant Cugat del Vallès, amb 1.30 m. de diàmetre....

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Bellmunt pel vessant sud

29.05.21  Ja ni recordo la darrera vegada que vam anar a Bellmunt, aquest bell santuari enlairat a 1248 m, al fil d’una escarpada cresta i ben visible des de la...

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

Busa, vessant sud

var Latitud_sortida = 42.089816; var Longitud_sortida = 1.672933; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa...

Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...

Cascos de Escalada para Cabezas Grandes

¿No encontráis un buen casco de escalada a nivel para vuestra apreciado cabeza? Hemos investigado para mostrarte la lista de cascos que cumple con esta talla especial. ¿A...

SOLO. Escalada a la vida

Poca broma.. fa una mica de por però clar la via és al Cilindre de Sant Llorenç i aixó anima. Està molt ben feta. A més vaig pagar per fer la pel.lí i això fa que la...

Cómo Desinfectar la Cuerda de Escalada y demás materiales

Con lo que está pasando, ¿sabes cómo desinfectar correctamente nuestro material de escalada, especialmente la cuerda de escalada? Diversos fabricantes de materiales textil de...

Encordades. escalada femenina a catalunya

Avui he recordat un documental que va fer Temps d'aventura que tractava sobre les cordades d'escalada femenina a casa nostra. És un reportatge molt ben fet i prou dinàmic....

DMM Zenith 18 l – Mochila de Escalada de Vía Larga – Opinión

La mochila de escalada DMM Zenith ha sido nuestro regalo de Navidad, ya lo hemos estrenado y estamos muy sorprendidos con ella. Descripción Para escalada en vía larga a...

Els cims de port del comte pel vessant sud

L'altre dia us vaig explicar l'ascensió des del vessant nord (estació d'esquí de fons de Tuixent). Avui faré la descripció des de l'estació d'esquí alpí de Port del...

URQUIOLA BILBAO escalada esportiva

Avui anem cap a la zona d'Atxarte, concretament a Urquiola. El Jorge ens porta a un parell de sectors a fer vies entre el V i V+. Avui a diferència d'ahir esta tot emboirat,...

EGUINO VITORIA escalada esportiva

Aprofitant que el Josep A. ha de fer unes observacions geològiques. Fem una visita al Jorge de Bilbao, que ens porta a fer esportiva a Eguino. No recordo els noms de les vies,...

Albània escalada i turisme

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke:...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...

466 - Costabona Roca Colom 100718

466 Costabona Roca Colom 100719Si us voleu baixar la traça del Avifont: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc, per Avifont:Si voleu més detall des de Wikiloc, per Avifont:...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...

Cómo Marcar una Cuerda de Escalada – La guía más completa

Marcar una cuerda puede ayudar a prevenir un accidentes de rápel o escalada. Pero hay que usar el material adecuada y hacerlo correctamente. Creemos que ésta es la guía más...

Noruega 5. escalada a les illes lofoten

De camí cap a les Illes Lofoten vam passar per la carretera  panoràmica  FV 17,  ens va semblar un recorregut espectacular, val  molt...

Petzl Boreo vs Petzl Elios 2 – El Mejor Casco Escalada Polivalente 2018

El Casco Escalada Petzl Boreo es la gran novedad de Petzl para 2018, sustituye ya el clásico Petzl Elios 2. Acabamos de comprar el nuevo Petzl Boreo para compararlo con Petzl...

Cómo Elegir Asegurador-Descensor para Rápel y Escalada en 7 preguntas

Asegurador-Descensor es un dispositivo que con 2 propósitos principales: 1) Rapelar y 2) Asegurar en escalada con seguridad. Existen una oferta muy amplia en el mercado con...