Noruega 4. més escalada i nous llocs: geiranger, romsdal, trollstigen, hell, flatanger...

I després d' escalar a Beachen i gaudir dels seus voltants, vam dirigir-nos a una altra mega-clàssica visita a Noruega. Geiranger, un increïble fiord d’una quinzena de quilòmetres.  Hi arribem per la carretera Strynfells , una ruta alpina que ens va semblar molt panoràmica. ( hi havia l’opció més ràpida de passar per un tunel però conduir entre paisatges muntanyosos ens venia més de gust.I arribem a Geiranger, just abans, parem al mirador  de Fydalsjuvet, que ens va obsequiar amb unes vistes de postal. De fet el més popular és el mirador Dasnivla,  queda més elevat, però   hi havia una mica de boira per dalt no hi vam anar.En el poble d Geiranger ens vam espantar de la gran multitud de gent que hi havia. el fiord és realment preciós però les aglomeracions li treuen molt d’encant. Vam mirar d' agafar un ferri que recòrre  el firod , però hi haia tanta cua que vam desisitir. El indret és d’una bellesa monumental, les parets, el fiord, les cascades ….Però el tema  gentada i massificacions  no ho portem gaire bé així que hi vam estar poca estona. Tot i això és un indret  meravellós. Potser una bona opció  seria agafar un ferri public i passar d’una punta a l’altra del fiord.Continuem modo turista i cap a al carretera del Troll, la Trollstigen. I la veritat és que és curiós  conduir per aquells revolts. Per nosaltres el seu punt més interessant  va ser el mirador des d’on vam poder contemplar els recargolats revolts des de dalt i el formigueig de cotxes, busos i motos que per allà circulàven.Hi vam baixar cap a les 6 i ja quedva poc moviment i vam poder gaudir de  la carretereta i les vistes , amb molta tranquil·litat. No podia faltar alguna foto amb Trolls no?Vistes de la Trollstigen:Arribem a la població de Andalsnes i ens submergim entre les impressionats parets de la vall de Romsdal.  Entre elles la Paret del Troll, com impressiona!!! Quina paret més obscura i tètrica…Pel que fa a l’escalda a la vall de Romsdal, no hi ha grans ressesnyes ni molta info .  Tan sols una antiga guia dels anys 90  i aquesta web: http://www.romsdalrock.com/index.php/en/        Per tastar una mica la roca de la vall visitem un parell de sectors d’escalda esportiva. Un és Slettafosen,  que està per fer una matinal o si el temps no acompanya gaire com era el cas. I   per acabar el dia vam escalar a Melvahammen. Un bon desplomet de vies curtes i intenses on vam estar ben entretingut fins gairebé les  11 de la nit…Com que no es fa fosc teníem hores i hores per fer coses. També hi ha molta paret amb via allarga , que tenen molt bona pinta però anem fent quilómetre per escalar al Eresfiorg  la famosa Trollveggen, impressionat... Sol i bones vies a Melvahammen, sembla impossible però quarts de 10 del vespre         A poc més d’una hora de Romsdal ens trobem e Eresjfiord, un paratge tremendament espectacular , tot entre fiords llacs, parets i aigua.  La via escollida és “Balansekoden” 700m 6c, aquest línia ens regala una escalada tècnica per placa en un granit  molt compacte, A primer cop d’ull la paret no ens va semblar gaire atractiva però una vegada hi vam estar enfilats la via ens va encantar. Segueix una línia de plaques passant algun sostres i és molt estètica. Per trobar info detallada de l’ascensió el el blog de vaude en vaig fer una petit crònica. https://vaudespain.com/2018/10/09/escalada-en-eresfjord/ Un activitat preciosa amb un dels paisatges que fins el moment més ens va agradar de NoruegaVistes que teníem del fiord abans d'anar a dormirLa paret i el recorregut de la via Déun n'hi dó amb la placa!!En acabar la via continuem  fent quilòmtres cap al Nord,  passem per la carretera Atlàntica  també molt popular com a destinació turística.   Una peculiar via que recórre i i uneix illes amb ponts i carreteres recargolades.Els curiosos ponts de la...

Una més de vacances

Quince días pueden dar mucho de síBalcón idílico bajo los pies de la DibonaY cuando la temida borrasca no aparece para interrumpir un continuo de escaladas entrelazadas con...

Marcar camins... més difícil del que sembla

De dia o de nit, plogui o faci bo, un o dos cops per setmana pujo al turó de prop de casa.Passo per un GR (marques blanc i vermell), segueixo en part un PR (marques blanc i...

A la France nous sommes demassié

Rogaine d’Aubrac 25 km. 7-26-02  18-16 x km. 810 metres de desnivell positiu, 186 punts, 28 fites 30è de 52 classificats   Vam sortir el divendres...

El Farell més lent, però hi segueixo present

29ª. Cursa de Muntanya del Farell 12,2 km. 1-23-01 6-49 x km. 318 metres de desnivell positiu 251 de 279 classificats Ja ha passat un any i arriba de nou la meva cita...

Via Me la imaginava més fàcil a les Agonies.

Via curta pero intensa que ens omple les poques hores de llum que tenim a les tardes. Avere quan acaba aquets calvari de fer el subnormal i deixar ja d'una puta vegada el...

Un hort diferent : L’hort del mes de Maig

En general el mes Maig es presenta bo, amb bon sol i comença la calor, pel qual cosa caldrà augmentar el nivell de rec. Podem collir : cebes, porros, espinacs, bledes, enciams...

Una Rogaine més al sac

II Rogaine de les Gavarres. Copa Catalana 2022 27.5 km. 5-43-36  12-31 x km. 772 metres de desnivell positiu, 122 punts, 23 fites 1r. Ultraveterants i 2n en superveterans,...

Un hort diferent : L’Hort del mes de Desembre

Desembre es pot caracteritzar-se per unes temperatures que són baixes, amb les glaçades o boires persistents, freqüents sobre tot a les zones de l’interior Catalunya…...

L’Arbre més antic del Mon !

El ser Vivo más Antiguo de la Tierra, es este árbol que se encuentra en Tanzania, África. Tiene 6,000 años de edad. Existe antes de que apareciera la Escritura; antes de que...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Un Hort diferent : L’Hort del mes d’Octubre

Les feines en l’hort del mes d’Octubre és, Recollirem, Apis, cebes, cols de Brussel·les, safrà, carbasses bròquils, pastanagues, tomates, bitxos. Sembrarem, Cebes,...