Volta per la vall i els cingles de Malanyeu – Cap de la Baga de Cabanelles (1.685 m.)

Dissabte 27 d’agost de 2016Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 5 h. (11,3 km.)Desnivell: 675 m.Dificultat: Mitjana.Programa: Sortirem a l’hora esmentada i per l’autopista Terrassa – Manresa i després per l’eix del Llobregat, anirem en direcció a Berga. Passat Berga, a l’estació de servei Sant Jordi – Petromiralles (Cercs) ens aturarem a fer el tallat.Després seguirem per la C-16 fins al Km. 110 (aprox., uns 2 km. després de la central tèrmica de Cercs) on agafarem, a la dreta, la carretera local en direcció a Malanyeu. Un cop en aquest poble, aparcarem al costat de les antigues escoles.Itinerari: Sortirem de davant de les antigues escoles de Malanyeu (1.010 m.) Seguirem la pista en direcció oest fins al rec del Graell (5 min.). al marge, amagada, hi ha la font Gran.Agafarem un camí que puja pel costat esquerre del torrent en direcció Sud-sud-oest. Al cap de cinc minuts més, deixarem a l’esquerra un camí que va al torrent. Poc després baixarem i creuarem el torrent, que seguirem amunt fins al peu d’un saltant (20 min.) Estarem davant del Graell (1.110 m.) Uns petits graons cavats a la pedra, seguits d’una curta escala de ferro ens donaran accés a un forat en la roca, que ens permeten pujar entre l’aigua i la paret. Si les dones d’aigua existissin, segur que viurien aquí.De nou vora l’aigua, girarem a la dreta i pujarem per la roca que acabem de travessar. Amb un parell de grimpades arribarem a una fondalada i una mica més amunt a una pista. La seguirem a la dreta fins a cal Pigot (30 min.) En sortirem per la pista, que duu a Malanyeu, i aviat en prendrem un altra a la dreta que fa llaçades pel bosc de les Maleses. Al cap d’un 20 minuts agafarem un camí a la dreta (fita) fins a la carena (1.325 m.). Continuarem a la dreta, cap a una roca (1 h.) Hi arribarem una mica a l’esquerra i el camí es separa del cingle fins a una petita fondalada; la passarem i arribarem sobre els cingles de la Tor (1 h. 15 m.)Continuarem pujant, ran de cinglera en direcció Nord-est i al cap d’uns 10 minuts arribarem a un petit coll, al pla de la Barraca (1.530 m.)Travessarem una fageda i deixarem els cingles de la Tor a la dreta, fins al coll de la Batllia (1 h. 45 m.) des d’on podem pujar al cim dels cingles de la Tor (1.605 m.) en uns 20 minuts.Deixarem a la dreta un camí que baixa a la casa de Tor i seguirem recte per la carena, per un caminet que puja al serrat de Fulleracs (1.665 m.), on trobarem un filat. Hi mor una pista, que seguirem. Passarem pel portell del Porc (2 h. 15 m.), allargat i pedregós.Deixarem a la dreta el ramal principal que baixa cap a la vall de la Clusa i continuarem per la carena.La pista s’acaba i pujarem uns metres a l’esquerra, ran d’un filat (2 h. 30 m.) estarem al cap de la Baga de Cabanelles (1.685 m.) punt culminant del recorregut des d’on es divisa un autèntic mar de muntanyes.Sempre per la carena, passarem sobre la balma de Crisp, on podem baixar, i arribarem a la collada de la Font del Tudó (3 h.)Deixarem el camí carener que puja al roc de la Clusa i agafarem a l’esquerra, en direcció Nord, un camí (indicat amb una fita) que baixa per la fageda (marques grogues)Aviat deixarem un trencall a l’esquerra (10 min.)Després el camí gira a la dreta, passarem el Grapissot (1.465 m.) mal pas a mig aire d’una roca inclinada, equipat amb una carena, i baixarem a un coll (3 h. 30 m.)Estarem al collet de la Taleia o del Tosquer (1.475 m.) Hi trobarem un camí més fresat (marcat com a PR), al peu del roc de la Clusa. L’agafarem de baixada, flanquejarem per la dreta la Taleia i, després d’uns 40 metres, deixarem el camí principal i agafarem a l’esquerra un corriol poc marcat que segueix la carena al costat d’un filat, en lleugera baixada, fins al coll de Malanyeu (4 h. – 1.390 m.)Baixarem a l’esquerra, en direcció Sud-oest (si es continués per la carena es pot completar la volta a la vall) per un camí sense pèrdua i sempre avall. Passarem per la Solana Gran i després per sobre...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Volta a Naxos amb la gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.L'itinerari d'avui a l'illa de Naxos. Altimetria del dia d'avui, poc tram planer, tot pujada i baixada.L'any passat en el...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...