Sóller a Portals-Nous. Primera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Dimecres 11/10/2023, acabem de treballar a la tarda i carreguem el cotxe, a les 22:45 surt el ferri cap a Mallorca i hem d'estar un parell d'hores abans. La idea d'aquests dies és fer la Volta a Mallorca en tres jornades. Al ser un pont festiu, les companyies navilieres que operen a Mallorca s'han aprofitat amb els preus i cobren unes barbaritats per viatjar amb cabina. Així que toca viatjar amb cadira i gràcies, per què van ser de les últimes que vam trobar, molta gent no tenia ni lloc per seure (a l'interior).Passades les sis del matí arribem al Port de Palma, sortim del vaixell i sense gens de pressa marxem cap al poble de Sóller on començarem aquesta primera jornada. Després d'esmorzar al centre del poble, anem a la sortida on hi ha un restaurant (actualment tancat) a l'exterior hi ha unes taules i cadires, lloc perfecte per començar i acabar la Volta a Mallorca.Després de canviar-me i preparar la bicicleta m'acomiado de la Irene i començo a pedalejar. Als dos kilòmetres ja comença la primera pujada del dia (en el dia d'avui tinc 14 pujades), passo pel centre de Deià on començo la tercera pujada del dia, tot el recorregut d'avui és pujada i baixada, hi ha molt pocs kilòmetres plans.A Valldemossa fem la primera parada del dia, en aquests primers kilòmetres del dia el cos nota el no haver descansat massa bé dins del vaixell. Des d'aquesta parada fins a dalt del coll hi ha cinc kilòmetres al 4,5%, arribo al Coll d'en Claret (498 mts.) on hi ha molts ciclistes, la veritat és que mai a la vida he vist tanta gent amb bicicleta com aquí i la majoria estrangers.Baixada ràpida fins a Banyalbufar, només sortir del poble la carretera transita a l'esquerra del mar, tot i semblar que està ben a prop, hi ha més de dos-cents metres de desnivell fins a l'aigua. Al bonic poble d'Estellencs fem la parada per menjar una mica, just a la sortida del poble comença la pujada al Coll d'es Grau (360 mts.) i comença la pujada al Coll de la Gramola (360 mts.) amb algun tram del 10%. Sis kilòmetres de baixada fins a Andratx, nova pujada al Coll de n'Esteve (238 mts.) i ara si, tot baixada fins a Palmanova, quatre kilòmetres per un carril bici i completament plans em deixen a l'hotel de Portals-Nous, fi de la primera etapa. Demà més.......Desnivell: 1620 mts.Recorregut: 80,2 Km.Horari: 4h, 19m.  A Sóller busquem un lloc on em pugui canviar per començar l'etapa.Pocs minuts després de les nou del matí, iniciem la Volta a Mallorca 2023.No porto ni dos kilòmetres de sortida i comença la primera pujada del dia.Tot i que el pendent mitjà és del 5%, hi ha rampes de l'11%.Des de Sóller són 4 pujades amb les seves respectives baixades. Quasi divuit kilòmetres de pujada.Des del coll d'en Claret (498 mts.), baixada ràpida fins a Banyalbufar.Aquests dies no fa ni gota de vent, per tant la mar està com una piscina.Pujada cap al Coll des Pi (240 mts.).Arribant al Coll des Pi (240 mts.)Llàstima que l'aigua estigui tant a baix, els pròxims dies tindré l'aigua més a prop.Arribant al Coll de sa Gramola (360 mts.), a la dreta ciclistes estrangers, n'hi han a milers.Arribant al Coll de n'Esteve (238 mts.), últim coll del dia.Acabant els últims kilòmetres de la primera etapa a Portals- Nous.

CAMÍ DE CAVALLS: etapa 1: DE MESQUIDA A ES GRAU

Ja hem fet tot el tomb de Camí de Cavalls però trobem a faltar la primera etapa de Maò a Es Grau, així que ens va semblar prou interessant refer aquest recorregut, però hem...

La primera Rogaine de l'any al sac

The Wild Boar Rogaining a Senan 3-53-13   13 km.   17-51 x km.  458 metres de desnivell positiu 86 punts en 15 fites 12èns. de 17 equip...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 5

15/10/23. Darrer dia de trekking, avui serà de baixada des del Low Camp 3050m a Sidhing 1850m. Arribem a mig dia on ens esperen uns tot terreny què ens portaran a...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 4

14/10/23. Aquesta és l'etapa estrella del Trekking, ens espera un llarg dia. Sortim del High Camp 3580 i arribem al punt més alt 4200m, amb bones vistes al Machapuchare,...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 3

13/10/23. Jornada curta del LOW CAMP (3050m) al HIGH CAMP (3580m). Seguim pel bosc espès, mica en mica l'anem deixant endarrere fins a Badal Danda, on ens trobem de cop unes...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 2

12/10/23. La segona etapa és llarga, sortim de Deurali a 2232m i arribarem al Low Camp 3050m, passant per Forest Camp. Al matí ens trobem amb el Regal de veure l'Annapurna sud...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 1

6/19/23. Marxem cap a l'aeroport ben carregats, quan arribem per facturar ens diuen què hi ha "overbooking", Turkish Airlines, no entenem res.....Un grup què anava al trekking...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Volta a Naxos amb la gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.L'itinerari d'avui a l'illa de Naxos. Altimetria del dia d'avui, poc tram planer, tot pujada i baixada.L'any passat en el...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

La meva primera milla

Milla urbana barri Covadonga, 30ª edició 1,5 km. 8-35 5-50 x km. 4 metres de desnivell positiu No acostumo a participar en curses tan curtes, però aquesta milla fa...

Diumenge 26, volta pels plans del Bruc amb joelette

Per aquest diumenge preparem una volta molt tranquil·la pels plans del Bruc. Gaudirem d’una vista privilegiada de Montserrat, amb les Agulles, el Torrent del Lloro i la...

GR 92 Etapa 24. Torredembarra - Calafell

22 de desembre de 2022Reprenc després de molt temps el GR 92, el Sender de la Mediterrània. Canviem cims i muntanyes per platges, penya-segats i mar. Els paisatges del...