Montserrat - Gorra Frígia - Cara Oest - Via Òptima - 29/07/2023

Avui hem quedat amb la Laura i l'Alex per anar a Montserrat, pensem amb una via l'ombra, no massa difícil, i així em vaig recuperant poc a poc. Encara que l'hem fet en diferents ocasions, la Via Òptima de la Gorra Frígia té tots aquest requisits que volem.Arribats al cremallera ens trobem amb tot un col·lectiu que van a la mateixa zona. Tots són vells coneguts així que ens saludem tots mentre fem cua per agafar el primer cremallera de Sant Joan.La nostra ressenya.La primera reunió (foto Miquel Garrell)El primer llarg era la prova, així que m'hi poso per veure si em surt tot en lliure com altres cops, i ho aconsegueixo, així que arribo a la reunió ben content.La Ita en el primer llarg que també està contenta, ja que li ha sortit molt bé. Iniciant el segon llarg En Miquel Garrell i l'Oscar que són els nostres veïns, ja que estan fent la Ana María Correia, un via molt bonica. Durant tota l'estona anem fent broma i ens ho passem molt bé.  La Laura i l'Alex en el primer llarg, encara que són la sogra i el gendre, ho porten molt bé.

Escalades a la Gorra Frígia, 2

Després d’haver descrit les vies de l’Adrià i la variant Montpart, dues vies ben diferents que recorren la part del davant de la Gorra Frígia, ara toca fer el mateix a la...

Escalades a la Gorra Frígia, 1

La Gorra Frígia és l’agulla més alterosa del grup de les “gorres i magdalenes” que dominen la plaça del monestir de Montserrat i que molt sovint, a primera hora del...

Buen amigo a la Gorra Marinera.

Els entesos diuen que és una via forçada,creada a cop de trepant i esquivant la Sultains of Swing que ja era oberta a priori seguint la lògica d'aquest pany de paret. Jo com...

Montserrat - Gorra Frígia - Via Free Light -

Avui anem a repetir una via, que la darrera vegada ja la vàrem trobar força difícil, amb un grau ajustat. Ens ha anat bé, però ens ha costat, fet que al final ens ha deixat...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

A la Tosa d'Alp per la cara sud

Distància: 16,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: cota 1800 carretera Coll de Pal. Fantàstica volta per la...

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Sakrilegi a la cara Oest de Sant Jeroni.

El primer llarg comença per una característica fissura diagonal que va de dreta a esquerra. Per a mi aquest és el tram clau de la via. Hi trobarem un parell de pitons, i...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Corriols a la banda oest del Boumort

Distància: 44 km.Desnivell: 1600 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 6 h.Punt de sortida. Pobla. Sortida al punt: pujades còmodes, per anar fent-la...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Via Aire a la Cara Oest de Sant Jeroni.

La via ens ha semblat molt xula, amb molt bon ambient i d'escalada ben atlètica en un mar de còdols. La roca és bona però compte que no és un recorregut molt repetit i...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...