Tardes a la fresca 4. Via Amnistia a la cara sud de la Magdalena inferior. 08-10-2022.

El grup de Gorres i Magdalenes venint de la Trompa de l'Elefant.               Continuo amb possibles escalades de tarda, però aquesta la vam fer un dia com a últims recurs...inicialment anàvem a fer la Trompa de l'Elefant per la Boy-Roca dins d'un projecte d'ebtrenament de l'amic Manel abans d'anar a La Punsola del Cavall;  va passar que la nit abans va ploure i tot era humit o xop, amb el que ho vàrem deixar córrer, però ja que érem a Sant Benet després de fer l'aproximació per la canal del  Pou del Gat decidim que anirem a fer una via a l'Ullal de les Magdalenes, la Ulu Apa...però tampoc és bona idea, la primera senzilla i fàcil tirada és ben xopa i plena de molseta traïdora...res que avall, avui no és el dia!    Per no perdre el matí recordo que per un dia com avui la paret sud de la Magdalena és un recurs segur i cap allà que anem i ara sí!AproximacióSortint del Monestir tenim dues maneres de fer-ho, una de ràpida és agafar el funicular de Sant Joan que ens deixa al camí a Sant Jeroni o podem pujar per les escales dels pobres i pas dels Francesos fins a l'ermita de Santa Anna i d'allà a buscar el camí de Sant Jeroni;   les escales les trobem al final de la vall del Monestir ben indicades.     Abans d'arribar a la Gorra Frígia ens enfilarem per un corriol amb un indicador, escales de Jacob, que en poca estona ens deixa al peu de l'agulla,haurem de pujar les escales i travessar el replà de dalt per tornar-nos a enfilar resseguint el peu de la paret;  ja veurem les pintades amb el nom de via.A peu de via no hi ha dubte....A sobre el bloc característic, la primera assegurança.Com la majoria de vies d'aquest pany de paret, la roca és molt agraïda i cantelluda, ara però, les arrancades solen ser el tram mes potent de la via ja que l'ombra de les alzines i la verticalitat li dónen caràcter.   Superats els primers metres, aleshores la roca esdevé superba!   Les assegurances són on calen, sobretot si tenim present que aquestes vies es van obrir sense cap protecció fixe, actualment són un luxe.  Tanmateix el seu aperturista, Gistavo Mañez, ens repta a fer-ho com ell i gaudir escalant-les amb proteccions flotants, Àliens, merlets, Tricams...nosaltres no ho teníem previst, però és una proposta a tenir present.Els primers metres els mes verticals i divertits.Primera reunió molt ben equipada.Recuperant el primer llarg.La segona tirada de la via Amnistia travessa el llabi pel dret, com que no la coneixem triem per seguir les assegurances de la via Epitàfio que ressegueix el desplom en una travessia a la dreta molt atractiva i amb passos bonics, recomanable.  Caldrà estudiar per una altra ocasió la segona tirada de l'Amnistia que promer ser interessant.El Josep Maria a la segona tirada de la Epitafio.Ressenya d'en Gustavo Mañez i tunejada a sota.Escalada plaent, ben assegurada i amb roca immillorable.  Amb cintes, poques, fareu, a nos er que entomeu el repte i les volgueu resseguir amb flotants,En aquest pany de paret podem aprofitar per fer-ne unes qüantes: Neuromante, Oxígen, Quemando cromo, Epitafio, Kontuz Mesedez...DeE totes podeu baixar rapelant en un o dos ràpels depenent de s'hi aneu amb seixantes o no.

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Santa Magdalena de Cambrils

Fantàstica excursió a la població de Vallfogona de Ripollès amb la Carme Freixa. L'objectiu, arribar fins a Santa Magdalena de Cambrils.   Vallfogona de...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

A la Tosa d'Alp per la cara sud

Distància: 16,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: cota 1800 carretera Coll de Pal. Fantàstica volta per la...

Sakrilegi a la cara Oest de Sant Jeroni.

El primer llarg comença per una característica fissura diagonal que va de dreta a esquerra. Per a mi aquest és el tram clau de la via. Hi trobarem un parell de pitons, i...

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i...

Via Aire a la Cara Oest de Sant Jeroni.

La via ens ha semblat molt xula, amb molt bon ambient i d'escalada ben atlètica en un mar de còdols. La roca és bona però compte que no és un recorregut molt repetit i...

Escalades a la Magdalena Superior

Els dies 9 de juny i 9 de setembre vam fer dues escalades de categoria: la via 98 Octans i la Via del Simón que recorren les cares est i sud-est, respectivament, de la...

Avui destaquem : La Font Fresca de Molins de Rei

Per anar a la Font Fresca cal sortir des de Molins de Rei i agafar la carretera BV-1468 en direcció a Vallvidrera per la carretera BV-1468 i al cap de dos quilòmetres...

Via Excelsior a la Cara Oest de Sant Jeroni.

Molt bona proposta de placa montserratina, sobre bona roca i en una paret prou tranquila i allunayada de la carretera. A la primera tirada hi trobem una escalada més...

Avui destaquem : La Font Fresca d’Amer

El recorregut esta ben indicat donat als cartells que hi han. Podeu anar a la Font Fresca des de l’antiga estació de l’antic Carrilet en la vila d’Amer, us...