Escalades d'estiu per Montserrat

Aquí deixo 4 vies que hem fet aquest estiu ,molt variades i  cada una molt bona  en el seu estil i terreny…són de les que “s’ha de fer”        Homo Montserratinus 145m 6a +  a  Roca d’en Sanhida       A Ecos ens trobem aquesta petita joia de diedres, fissura i autoprotecció  en un entorn espectacular  que vam acabar de millorar amb l’ascenció al Cap del Camell per la via “Anglada -Eli”La línia inferior marca l' "Homo.." i la part superior l'enllaç i l' "Anglada-Eli"  El Cap de Camell i el Gep    El material utilitzat : Un joc de camalots del 0.5 al 4 ,aliens del verd al groc i un joc de tascons.      L’aproximació curta i fàcil, deixem el cotxe a Sta Cecília i  pugem fins a la font de la LLum , passem la font i uns metres més endavant ens plantem a peu de via.     Primer llarg és un diedre curt i agradable per escalfar motors,  la segona tirada és la de la  clàssica foto que veiem sempre de la via d’un flanqueig molt aeri per sota d’un sostre , i si, té molt ambient. Els dos següents llargs són fissura ampla (és per aquests que van bé el cam 3. 5 o el 4) , els segueix una travessia  amb roca medicore, i s’acaba amb una placa fissurada perfecte i preciosa ,  aquí ens serviran  tascons mitjans i friend petits /mitjans.   Al final de la via en lloc de rapelar vam continuar amunt. En tendència a la dreta, vam estar una estona pujant i trepant per la canal de terreny inestable i amb espesa vegetació (fent el senglar vaja) fins que hi ha un moment que  s’ha de flanquejar cap a l’esquerra a on trobarem la canal que arran de paret  baixa cap al Cap del Camell. I just en una petita repiseta hi ha un arbret on comencarem la via. Una deliciosa escalada per placa ageguda  i roca perfecta, en tres llargs arribem al cim, sortint per l’últim llarg de la cade. Del cim un rapel fins al coll que fa amb el Gep del Camell  i del coll una trepada al cim del  Gep .  Uns moments contemplatius a dalt del cim i cap avall!…Rapel fins a la Canal del MIico, que és molt divertida  curiosa ,  arribem al coll del Migida i  avall per  la canal de la LLum. Una gran  jornada! Creiem que va valer la pena pujar al Camell  i el Gep tot i que  per arribar-hi  va ser un mica rostollet.    Primera tiradaSegona tirada, potser un dels llargs més fotografiats de  MontserratSortint de l'encastament de la 3º tiradaFent el senglar per arribar al cap del Camellplaques de la via "Anglada -Eli"Cim del cap del Camell des del GepEl mateix que abans però al coll. Tornada per la canal del Mico, destrepant les arrels que ben bé que van.La següent via: Gam del Cavall Bernat       Vam fer una matinal molt matinal al Cavall, ens pensàvem que estaria a l’ombra però no. Tot i així vam estar de  sort i un  vent molt fresquet ens va acompanyar i no vam passar gens de calor, més aviat el contrari.       La primera tirada és comuna a la normal i el Quim la va empalmar amb la 2º , en surt un llarg de flanqueig molt xulo i amb un bon  ambient  que passa la berruga per sota. El ĺlarg es pot fer en Ae o en lliure que surt 7b.   Amb la següent tirada ens plantem al cim , un diedre facilet , vaig deixar la berruga a la meva esquerra i metres amunt fins trobar a la Moreneta. Bona via i una curiosa alternativa  a la Normal. Material cintes , camalots mitjans i una corda de 80. Rapelem per la normal en dos rapels.Ja el tenim aquí!En la segona tiradaLa R del flanqueig I d'aquí fins al cim!Ja hi som tots!!     La TIM de St. Jeroni: Una d’aquelles vies amb renom i fama,   que ens feia motla il·luisió i en teníem moltes ganes, , ens agraden les xemeneies i aquesta mena de terrenys. I a mès a mes fer una via d’aquestes caracterísiques  és com...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...