Sant Jordi - #maifemcimambllibresiroses

Dijous 23 d’abril de 2020 – 40è dia de confinament (42è a Igualada)Hora de sortida: 11 h 30 mPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps aproximat: 2 hDesnivell: Cap.Dificultat (1): Fàcil.La ruta: A l’hora esmentada, tots/es les que us hagueu apuntat prèviament a la sortida, us connectareu mitjançant l’enllaç que haureu rebut a l’aplicació Zoom (com ja em fet altres vegades)Diuen que Sant Jordi, aquest any s’ajorna al 23 de juliol... temes comercials, res a dir, però el Sant Jordi (amb confinament o no) és i serà sempre el 23 d’abril!Per tant, farem una sortida virtual, en la que la nostra companya, Montserrat Rigol, directora de la biblioteca Pilarín Bayés de Santa Coloma de Cervelló, ens parlarà de llibres i ens farà algunes recomanacions.Un cop ella acabi la seva presentació de llibres, obrirem una roda entre tots/es els/les assistents a la sortida, en la que cada un/a de nosaltres comentarà breument, aquell llibre de muntanya (antic o actual) que més ens hagi agradat o que tingui un significat especial.El termini per apuntar-se a la sortida s’acaba dimecres a les 14 h i s’ha de fer enviant un correu a maifemcim@gmail.comDurant la tarda de dimecres, els/les que us hagueu apuntat, rebreu per correu l’enllaç per venir a la sortida del dia de Sant Jordi.Què heu de fer?:Fins dimecres 22 d’abril, apuntar-vos a la sortida, per correu a maifemcim@gmail.com com a molt tard a les 14 h.Connectar-vos el dijous 23 d’abril a les 11:30 h a la sessió de Zoom per mitjà de l’enllaç que rebreu els/les que us hagueu apuntat.Tenir pensat i preparat un llibre de muntanya (antic o actual) que més ens hagi agradat o que tingui un significat especial, per presentar-lo i explicar-ho als demés. Després envieu una imatge de la portada del llibre a maifemcim@gmail.com i també la pengeu a les vostres xarxes socials amb les etiquetes: #maifemcimambllibresiroses i #maifemcimAclariments:Aquesta sortida compta pel rànquing anual d’assistències a les sortides de maifemcim.SANT JORDI 2020, EN CONFINAMENTUs parlaré d’alguns llibres, els quals he classificat en dues parts:Llibres que tinc a casa i propostes de novetats.Els llibres que tinc a casa són obres que els seus autors han passat per la biblioteca Pilarín Bayés de Santa Coloma de Cervelló, a presentar la seva obra, us faré un breu presentació:Començaré amb una trilogia històrica i amb un autor local, en Lluís Carbonell.Juntament amb la seva filla Gisela ha escrit la trilogia d’en Damià el cartoixà. El primer llibre Damià el cartoixà i la guerra dels segadorsestà ambientat en la Catalunya de la primera meitat del segle XVII. De fet l’obra comença en un mas de Sant Boi on viu en Pasqual, pagès vidu, amb la seva filla Laia. Aquí naixerà en Damià, que haurà de fer-se eclesiàstic, i ho farà a la cartoixa de Montalegre.El segon llibre és Els fills d’en Damià i les llàgrimes de sal, ambientada a la segona meitat del segle XVII, on apareixen fets històrics com la Revolta dels Angelets de la Terra sorgida arran del Tractat dels Pirineus, la plaga de llagostes dels 80 i la Revolta de les Barretines.I el tercer, és Els néts d’en Damià i els patriotes oblidats. Que avarca a finals del segle XVII i el primer quart del XVIII. En aquest volum en Lluis Carbonell a volgut fer un homenatge a grans patriotes oblidats, especialment el general Josep Moragues, el general Joan Baptista Basset i d’en Joan Pere Barceló, conegut com el Carrasquet.Us recomano la seva lectura si us agrada la novel·la històrica i sobretot de Catalunya. Està explicada d’una forma molt amena, però molt exhaustiva amb la realitat històrica.L’altre llibre és: Desig de xocolata, de l’autora de Mataró, Care Santos.Care Santos és una escriptora molt prolifera, escriu tant novel·la per a adults com novel·la  juvenil i llibres d’imaginació per a més petits.Ha rebut molts premis tan per la seva obra dedicada als joves i infants com per als adults.Precisament amb aquesta obra va rebre el premi Ramon...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Vies " Campions" i "El clau de Sant Felix"

Aquest divendres ens tornem a trobar en Rafa i jo per fer una matinal a la Codolosa, i hem escalat la via Campions i El Clau de Sant Félix.Les vies estan equipades i si...

Gavà- Sitges- Sant Pere de Ribes- Gavà.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Després de l'entrenament d'ahir, avui busquem una ruta suau i per cara sud, que aquest...