De la Colònia de Sant Jordi a cala en Tugores

Avui fem una matinal senzilla d'anada i tornada pel mateix camí. La ruta discorre per un dels trams de costa més bonics del sud de Mallorca. Comencem a caminar en el carrer Gabriel Roca on es troba la petita platja del Port de la localitat costanera de la Colònia de Sant Jordi.(WP-01) Colònia de S. Jordi - 0,0 km - 0 minuts - 1 m d'altitud.El dia no acompanya gaire, el cel és molt tapat i corre un fort oratge. La mar està força esverada. Tot i així, a les 9:28 h entrem a la petita platja del Port i anem cap a l'esquerra per un passeig empedrat i ampla que discorre vorera de la mar i, que en deu minuts ens mena a la bonica platja de sorra blanca del Dolç. (WP-02) Es Dolç - 0,7 km - 10 minuts - 1 m d'altitud.El nom de la platja es deu al fet que hi ha una surgència d'aigua a nivell de mar a les roques de l'extrem sud-est de la platja, fet que fa que l'aigua de la superfície de la mar sigui més dolça i més fresca (Wiquipèdia).Sortim de la platja i tot d'una, després de deixar unes casetes de pescadors a la nostra dreta, arribem a la petita platja de Can Curt.(WP-03) Platja de Can Curt - 1,3 km - 20 minuts - 2 m d'altitud.Al costat de la platja hi ha un grup de casetes i escars de pescadors. Just davant hi ha l'illot de l'Estopa, l'illot petit, l'illot gros i l'illa de na Guardis, que és l'emplaçament d'un important jaciment arqueològic d'època fenícia.Continuem pel caminet vorejant el mar i, amb un no res trobem la platja del Delfí, on encara resten alguns lliris d'arenal florits (Pancratium maritimum L.).(WP-04) Es Delfí - 1,7 km - 25 minuts - 2 m d'altitud.Travessem l'arenal i recuperem el tirany que voreja la línea de la costa de roques mareses retallades i erosionades pel constant embat de la mar, fins arribar a la primera gran joia de la ruta: la platja es Carbó.(WP-05) Platja es Carbó - 2,2 km - 35 minuts - 4 m d'altitud. És una platja extensa, d'uns 1400 metres de llargada i 45 d'amplada d'arena blanca i molt fina. Les aigües són completament cristal·lines. La punta de s'Alfàbia és al mig de la platja i és completament arenosa, constituïda per una duna d'una alçada considerable. S'aixequen tres nius de metralladores, un just en el centre i un altre a la sortida de la platja, en la punta de na Tianeta. Davant la platja, hi ha els illots de na Moltona, i de na Pelada. Després de creuar tot el llarg arenal, arribem a una petita rada de roques anomenada es Carnantge.(WP-06) Es Carnantge - 3,9 km - 1 hora i 5 minuts - 3 m d'altitud.Continuem seguint el tirany ben marcat sempre amb la mar a la nostra dreta, fins a la punta de na Barbera i després d'ella voltem a l'esquerra i assolim cala en Tugores, el segon tresor de la ruta.(WP-07) Cala en Tugores - 5,7 km - 1 hora i 35 minuts - 1 m d'altitud.Una platja verge d'arena i roques, poblada per pins blancs i savines. Un mantell de posidònia morta, de més d’un metre d’espessor, recobreix la seva costa.Tornem al punt de partida pel mateix itinerari amb el molest vent de cara.(WP-01) Colònia de Sant Jordi - 11,5 km - 3 hores i 22 minuts - 1 m d'altitud.A les 12:51 h. posem punt i final a l'excursió d'avui.Fitxa:Ruta: CircularInici/ Final: Colònia de Sant JordiDistància aproximada: 11,5 quilòmetresAlçada mínima - màxima: 0 - 11 metresTemps efectiu sense parades: 3 hores (Total: 3 hores i 22 minuts)Excursió realitzada el dia: 25 de setembre de 2020Cartografia: Mapa Pla de Mallorca. Editorial Alpina (Escala: 1:50.000) Observacions: Itinerari fàcil, apta per a tots els públics.Baixa el track del GPS a Wikiloc. Clica la següent imatge per veure l'àlbum de fotografies:

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...