Montserrat - La Momja - Via Josep Rigol Romeu - 18/08/2018

La Monja és una agulla que per si sola ja val la pena fer l'excursió fins al peu de via, però la realitat és que no es fa massa, està un xic tapada per El Lloro i El Bisbe, fet que la deixa en segon terme.De fet, nosaltres vàrem fer la normal el dia que vàrem fer El LLoro, ja que estàvem allà valia la pena incorporar-la a la col·lecció.Han tingut que passar molts anys, per tornar-nos a plantejar anar a fer una altra via en aquest agulla, i bàsicament ha estat motivat per que, en diversos blocs, hem vist que la Via Josep Rigol Romeu dels germans Masó la deixaven força bé.Aquest cap de setmana hem quedat amb el Miquel i la Pilà per acostar-nos a veure que tal estava.Aproximació: nosaltres hem anat fins el Refugi i després hem pujat direcció a Coll d'Agulles fins al peu de l'Agulla Sense Nom, on surt un camí marcat amb senyals blaves, que ens anirà portant  per sota de La Caputxa, La Nana, fins arribar al peu de la Nina, aquí baixarem uns metres fins el peu del pedestal de La Monja.  A nosaltres ens agradat molt tota l'excursió, perquè hem pogut recordar les escalades anteriors a les agulles que anàvem passant.La via: és un itinerari que puja per un contrafort, per després anar a buscar a l'agulla pròpiament dita i sortir al cim pel lloc més vertical.1ª tirada: 45 metres 3 espits i 1 pont de roca. IVº, IIIº  Escalada tipica d'una aresta de montserrat, el primers metres un xic més difícils.2ª tirada: 30 metres 3 espits . Seguim amb la mateixa tònica fins el cim del contrafort. Reunió en una alzina.  3ª tirada: 15 metres 5 espits.  A0 V. Primer haurem de canviar la reunió en un boix que hi ha un xic més avall. Després pujarem mig pel boix mig per la roca fins el primer spit, després podrem seguir en A0 i lliure fins a la reunió. Un llarg força bonic.4ª tirada: 40 metres 3 spits. V, IV, III.  Sortim de la reunió per la dreta a cercar el fil de l'aresta, passos drets, bonics i un xic finets, després de la segona assegurança ja és va tombant i cada cop és més fàcil fins a la reunió.  En aquesta reunió han tret un spit, i només n'hi ha un de la via i un de vell. 5ª tirada: 30 metres. 12 spits, 2 pitons, 1 pont de roca.  Des de la reunió pujarem fins a sota d'una fissura on podem posar un camelot del 0,75 i després veurem que han tret un spit i és molt difícil arribar al següent. És un pas complicat, i amb cas de caiguda piques al replà.  Després del següent espit es manté vertical i ja es pot pujar amb A0 o amb lliure fins passat el pont de roca, després tenim les assegurances molt juntes i permet pujar amb A0 o en artificial a gust del consumidor. La arribada a dalt és molt fàcil, però hi ha molta pedra solta. Compte!!No podem entendre que hi hagi gent que s'emporti aquest material.......Recomanem: portar 2 cargols i plaquetes i restaurar la reunió i el primer pas. En el cas de no portar res, sempre es pot fer un pas "d'escaneta" assegurant-se amb el camelot a la fissura.Material: camelot 0,75, 15 bagues exprés, cargol pels espits i estreps.Descens: un rapel de 20 metres i un segon de 25 metres, aquest darrer des d'una savina.El primer passos de la via. En Miquel i l'Ita a la primera reunió. Passos molt bonics del segon llarg. Fent el flanqueig de la 3ª tirada.Contenta com mai en el 3er llarg...Entrant a la 3ª reunió. Sortint de la 3ª reunió, anant a cercar el primer espit.Vertical però bonic..En Miquel arribant a la 4ª reunió. Barallam-me amb el primer pas......Des dels darrers passos podem veure la reunió. Poc a poc anem guanyant el darrer desplom...L'Ita negada a fer artificial, s'ho va fent en lliure i Ao....Bones vistes des del cim..Foto cim.....En Miquel i la Pilà arribant al cim.Ara ja hi som tots!!!!Us deixem la ressenya original que està molt ben feta.Ens ho hem passat de conya, hem gaudit molt i ens ha agradat encara més gràcies a la bona companyia.

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep de Vallgorguina

Per visitar la Font de Sant Josep, cal des de Vallgorguina anar per la carretera C – 61, fins l’entrada a can Pujades, us caldrà travessar la Riera de Collsacreu i seguir...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep Oriol de Rubí

Per visitar la Font de Sant Josep Oriol, cal que us desplaceu al veïnat de Ca n’Oriol, si no sou de Rubí, millor anar al carrer de Mallorca amb el carrer d’Àvila,...